Opwaardering Moto Guzzi 850T3 bwj. 1979

ED28

MF'er
Donateur
5 sep 2022
65
14
Dilsen/Stokkem Belgien
Hallo techneuten , heb enige tijd geleden de oude cilinders vervangen door 88mm kit , Le mans koppen geplaatst , aangepaste nokkenas voor meer koppel in de lagere toerentallen , diafragma koppeling (besparing op gewicht vroeger 8 kg nu 4,5 , Delorto 36 PHF carb , oliekoeler , V-oliecarter met oliefilter aan de voorzijde met nog een extra koelframe.Na een stevige rit kom ik nu op een olietemp. van 83° maar de temp. op de kleppedeksels schommelen tussen de 105 a 110°.Is dat normaal ? ontstekingstijdstip staat perfect , zou de boosdoener liggen aan de originele uitlaatbochten daar de uitlaatgassen niet vlug genoeg kunnen afgevoerd worden ?
 

Bijlagen

  • carburator bewerkt.jpg
    carburator bewerkt.jpg
    339,3 KB · Weergaven: 34
  • oliekoeler.jpg
    oliekoeler.jpg
    171,8 KB · Weergaven: 37
Wat was de motivatie om die oliekoeler er op te zetten? Die Guzzi's staan er juist bekend om dat ze niet op temperatuur komen. De oude california's reden en masse met RVS platen voor het carter om temperatuur in die dingen te krijgen.
 
Olie temperatuur van 83 graden is zelfs te koud.

Voor een goede meting kan je beter een sensor plaatsen.
Ook het kopje van de thermometer op het kleppendeksel leggen geeft geen betrouwbare meting. Dan liever een fatsoenlijke infrarood thermometer kopen.
 
HalloHallo, alvast bedankt voor jullie reactie.De reden voor de plaatsing van een oliekoeler is er eigenlijk gekomen omdat de kleppendeksels zo gloeiend heet worden.Dus met deze gedachte in mijn hoofd heb ik een oliekoeler geplaatst.Wist zelf niet dat die oudere guzzi ‘s bekend stonden dat deze niet echt op temp. komen.En zoals ik eerder in dit topic al vernomen heb is het normaal dat deze deksels zo heet worden.
 
Olie temperatuur van 83 graden is zelfs te koud.

Voor een goede meting kan je beter een sensor plaatsen.
Ook het kopje van de thermometer op het kleppendeksel leggen geeft geen betrouwbare meting. Dan liever een fatsoenlijke infrarood thermometer kopen.
Rond de 80 graden is perfect. Olie hoeftgeen 100 graden te zijn om het vochterin te laten verdampen. Thermostaat voor de oliekoeler gemonteerd ?
 
Ik ben wel benieuwd naar de koppeling,hoe die functioneerd.Komt ie sneller op toeren en loopt ie sneller naar stationair?
Is mss moeilijk vast te stellen na zoveel wijzigingen aan het blok....
 
Hallo texoot , enkel maar positieve ervaringen opgedaan met het plaatsen van deze een plaats koppeling.De helft minder kracht bij het intrekken van de koppelingshendel , veel sneller op toeren bij optrekken , afremming bij uitloop op motor veel soepelder tenopzichte van originele koppeling. Echt een aanrader als je een andere koppeling plaatst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan