Opweg naar rechterhanden!

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Vandaag dus naar de motorkelder geweest om daar onder begleiding de seals van de voorvork te gaan vervangen. Mr Wheelie in probeersel was n.l. een paar te hard naar beneden gelazerd. De seals waren het daar dus niet mee eens.

Enigsinds bezorgd ging vanochten op pad, wat weet ik nu van een voorvoork. Ik leef een beetje met de slogan: Je hoeft het niet te kennen om het te kunnen. 8-)

Daar gaat nu dus iets aan gebeuren. De motor daar de brug op en een paar aanwijzingen gehad om te beginnen. Wieltje er uit, remmen los e.d. lekker sleutelen. Alles los en dan de poot er uit.

full


Dan komt het moeilijke deel, het vervangen van de seal. De monteur daar heeft samen met mij de poot gedemonteerd. Gewoon goed kijken wat hij doet en naar zijn uitleg luisteren.

Het nieuwe sealtje er in gemonteerd en de poot weer inelkaar, olie erbij en monteren maar weer. Toen kwam poot twee. Dan wordt er verteld, je weet hoe het moet. Ga je gang. Blijkt dat je naast die linker hand ook nog een rechter hebt. Wat een openbaring *D

Alles aan deze poot zelf gedaan. Ook deze ging weer de TL in. Trots als een aap met 7 lullen rolde ik de TL van de brug. Even paar keer veren en dan de boutjes op de poten vast zetten.

Nu moest ik gaan afrekenen. Brug huur / monteur huur en materiaalen. Totale kosten: 65 meuro. Opbrengst: een lekker stuurende TL en een dag lol en nog educatief bezig geweest ook!

En ja... ik heb alweer een poging tot wheelien gedaan :o ;) })

Dit wilde ik toch met enige trots met jullie delen!
 
Netjes :} .. Mijn complimenten, heb je toch weer een dikke 100 pleuro's uitgespaard schat ik zo !

Nu nog die wheelys beheersen hè!
 
Thanks voor de complimenten *D

Ik ga in de toekomst het onderhoud verder zelf doen. Buiten besparend is het nog gaaf ook!
 
Nog ruzie met de veer gehad ? ;)
Die van mij lanceerde het afdicht/afstel-ding tegen m'n harses ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan