Opzetstuk remklauw sleept aan op remschijf

dennistuijtel

Rookie
5 apr 2017
2
0
Bij het verwisselen van mijn achter remblokken is het mij opgevallen dat het opzetstuk van de remklauw aansleept op mijn remschijf. Zoals op de foto te zien is lijkt het er op dat dit onderdeel scheef staat. Echter is deze rechtstreeks bevestigt aan de achter as en is het opzetstuk niet krom. Mijn ketting staat ook recht dus mijn wiel zit niet scheef onder mijn motor.

Kan iemand mij vertellen wat eventueel het probleem zou kunnen zijn? Of al de juiste naam van dit onderdeel kunnen zeggen.

Het gaat dus om dit onderdeel (nr.9) https://www.motorcyclespareparts.eu...500a-2004/f-13-rear-brake-caliper-547022.aspx

Alvast bedankt!

Gr, Dennis
full
 
Als ik zo de foto zie lijkt het alsof het wiel (en dan dus de schijf) scheef in de gleuf zit. Zijn je wiellagers okee, heb je de wielbussen niet verwisseld, en weet je zeker dat het wiel er recht in zit?
 
Met het risico me weer niet geliefd te maken wel een heel serieuze reactie:

Als er iets zo behoorlijk mis zit en je kunt er niet achter komen wat er aan de hand is, kun je er beter een motorzaak naar laten kijken of op zijn minst er iemand bij halen die weet hoe het in elkaar hoort te zitten.
 
Vstrom?
Edit: geen Vstrom, misschien wel dezelfde constructie


De remklauwadapter heeft een uitsparing aan de voorkant, die hoort over een lip aan de binnenkant van de achterbrug te vallen. Kans bestaat dat dit niet goed zit.

De kabelloop van de ABS sensor is ook niet echt lekker.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan