Opzittenden verzekering

MrMuilie

Die hard MF'er
21 mei 2009
792
131
Drenthe
Ik zat mijn motorverzekering eens te evalueren en zag dat ik geen opzittenden verzekering heb afgesloten. Nu viel mij op dat deze bij de meeste verzekeraars maar 25.000 tot 30.000 dekken. Bij een autoverzekering is dit ruim 1.000.000 euro. Weet iemand hoe dit verschil zo groot komt?
 
bij auto heet het inzittenden en bij motor opzittenden. het doel is hetzelfde volgens mij toch?
 
Ik zat mijn motorverzekering eens te evalueren en zag dat ik geen opzittenden verzekering heb afgesloten. Nu viel mij op dat deze bij de meeste verzekeraars maar 25.000 tot 30.000 dekken. Bij een autoverzekering is dit ruim 1.000.000 euro. Weet iemand hoe dit verschil zo groot komt?

Ik kan daar wel een reden voor bedenken: Begraven/cremeren is goedkoper dan revalideren.
 
Toevallig heb ik ook afgelopen week nog voor motorverzekeringen zitten kijken. Sommigen bieden weldegelijk tot een miljoen, maar er zijn veel verschillen idd
 
Aha dus het verschil zit in Ongevallen of Schade voor het woord opzittendenverzekering/inzittendenverzekering?

Bij de motorverzekeringen waar ik tot nu toe heb gekeken hebben ze maar 1 variant. En die dekken tot 30.000.


Nog maar eens goed uitzoeken dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan