Opzoek naar een crosser..

4 weken geleden kapot gereden-_-"

Waarom moet iedereen gelijk haatelijk doen... Ik heb gewoon 1 vraag!!
Met onderhoud enzo heb ik al rekening gehouden enz...
Ga ff dat domme commentaar tegen iemand anders lullen ofzo:@


Dat domme commentaar is een citaat van.....jezelf in eerdere posts..

Dus conclusie...dat was dom commntaar.. als jij dus vanaf nu gewoon reageert op opbouwende kritiek, dan doe ik het ook :)

Maar als je dus en motor zoekt voor 1250 euro, dan moet je geen topper verwachten.
Rico-cr biedt een CR125 van 1999 aan voor rond de 1400 euro. Denk dat dat een beetje in je richting moet komen.

Ik heb al wat motoren gehad en op dit moment moet je voor 1250 euro een motor verwachten waar je best een keer aan moet sleutelen en je ook rekening mag houden met vreemde kosten.

De motor uit de link b.v.: 80 uur gelopen zegt niks, maar welke maat zuiger zit er in?
Zit er een D-maat in, dan zit je in no time vast aan een nieuwe Nicasil-wand van rond de 180 euro.
 
4 weken geleden kapot gereden-_-"

Waarom moet iedereen gelijk haatelijk doen... Ik heb gewoon 1 vraag!!
Met onderhoud enzo heb ik al rekening gehouden enz...
Ga ff dat domme commentaar tegen iemand anders lullen ofzo:@


Wij doen toch niet hatelijk?

Je moet het zo zien? Jij komt vragen naar een crosser van ongeveer €1250 terwijl je niet weet waar je op moet letten bij aanschaf. Dan gaan bij mij al belletjes rinkelen en maak ik op dat je geen sleutelaar bent.
Maar ja, als je al n crosser hebt gehad, dan zul je het wel weten.

Wat betreft die link: motor ziet er netjes uit. Je weet t pas als je gaat kijken en zelfs dan kun je er niet inkijken. Voor €1250 kun je, zoals Mario al zegt, niet al teveel verwachten.
 
Laatst bewerkt:
Wij doen toch niet hatelijk?

Je moet het zo zien? Jij komt vragen naar een crosser van ongeveer €1250 terwijl je niet weet waar je op moet letten bij aanschaf. Dan gaan bij mij al belletjes rinkelen en maak ik op dat je geen sleutelaar bent.
Maar ja, als je al n crosser hebt gehad, dan zul je het wel weten.

Wat betreft die link: motor ziet er netjes uit. Je weet t pas als je gaat kijken en zelfs dan kun je er niet inkijken. Voor €1250 kun je, zoals Mario al zegt, niet al teveel verwachten.


Oké, raad je aan om een nieuwere motor aan te schaffen....
Ik kan via een maat een honda crf250cc uit 2005 krijgen voor 2100.
Heeft er wel wetsrijden mee gereden maarja, ziet er aardig uit;)
Ga wel ff met hem onderhandelen:D
 
Oké, raad je aan om een nieuwere motor aan te schaffen....
Ik kan via een maat een honda crf250cc uit 2005 krijgen voor 2100.
Heeft er wel wetsrijden mee gereden maarja, ziet er aardig uit;)
Ga wel ff met hem onderhandelen:D
Ken je daar de exacte historie van? Anders is dat budgettair gezien niet aan te raden.
En, wat is je budget dan? Als je nu (opeens?) €2.100 hebt, is het dan niet beter een goede 2T te nemen?
 
Jonge, doe nou eens niet zo. Nick heeft daar 100% gelijk in, denk nou eens na.

Als jij zogenaamd verstand hebt van een 4t, weet je ook waar je op moet letten bij een 2t. Het feit dat je al zegt dat je wel wat weet van een 4t maar niet van een 2t getuigt ervan dat je van beide geen verstand hebt.

Maar das niet erg, wij (ik) helpen je met plezier aan het crossen, iedereen is ooit begonnen.
Crossen is een dure hobby en de motoren zijn erg onderhoudsgevoelig, dat weet je waarschijnlijk wel. Je kunt toch nooit in een blok kijken dus loopt hij netjes, is dat goed en moet je het daarmee doen.... maar dan moet je wel weten wanneer hij netjes loopt. Daarvoor raad ik echt aan om iemand mee te nemen die er verstand van heeft of in jouw geval, als dat ding van een maatje is weet je misschien wel wanneer hij voor t laatst uit elkaar is geweest voor revisie. Je bent echt niet de eerste die een motor koopt die "goed liep" maar waarvan er geen lager meer heel was. Ik krijg hier ook weleens van die gevalletjes (misschien meld de laatste zich nog wel hier).
Wij raden niet aan om een jongere motor aan te schaffen. Het bouwjaar zegt over de staat helemaal niks. Een motor uit '88 kan in betere staat zijn dan een uit '04. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik soms liever een motor koop die aan revisie toe is omdat ik het dan zelf kan doen en ik zeker weet dat het goed is.
 
Laatst bewerkt:
Prijs is niet verkeerd, maar ik weet t niet... kale bandjes duidt nou niet echt op goed onderhoud, maar das misschien meer mijn mening dan een feit. De motor heeft aan het plastic te zien ook wel eens vliegles gehad :)

ook bij een goed onderhouden motor slijten de banden,en probeer maar eens een motor van meer dan 10 jaar oud te vinden die geen "vliegles"heeft gehad.

en toch vertrouw ik zon 125 2-takt van 1999 meer dan een goedgebruikte crf uit 2005.het feit dat de crf wedstrijden heeft gereden maakt toch niet veel uit,daar zijn ze voor.een motor waar wedstrijden mee wordt gereden wordt vaak wel op en top onderhouden.ik zou voor een 2-takt gaan,zeker als je nu ineens 2100 over hebt voor een crf,voor dit geld koop je best een mooie redelijk jonge 2-takt voor waar je lang en veel plezier van kunt hebben.
 
Honda CR125 uit die jaren is echt superdegelijk.
In 1999 was dat blok al jaren zo doorontwikkeld.. Eigenlijk niks meer op aan te merken, behalve dat het niet de snelste 125 is, maar voor de hobby maar bijzaak.

Dus als je een veilige kueze wilt...de CR. Wil je een mooie keuze...de CRF
 
ook bij een goed onderhouden motor slijten de banden,en probeer maar eens een motor van meer dan 10 jaar oud te vinden die geen "vliegles"heeft gehad.

Tja, das nou waarom ik zei dat het meer mijn mening is. Ik ben heel zuinig op mijn spullen dus mijn motor staat er altijd tip top bij.
Als ik een motor er zo bij zie staan, krijg ik altijd het idee dat het de eigenaar allemaal niet zo heel veel kan schelen.
Ik zou mijn motor zo nog niet aan durven bieden, zeker als de kappenset al in bestelling was.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog een motor tekoop? zoek eentje van 2009.. heb 1210 euro als ik mij honda mt verkoop, maar dat wil wel opdat hij heel snel is.. dacht zelf aan een crf450 omdat mij oom heeft een xr500 en dat rijdt heel leuk... ben 1.98 lang en weeg 65 kilo kan dat? of moet ik een kxf kopen? want mijn neef heeft een ninja die is nooit stuk.
 
Heeft iemand nog een motor tekoop? zoek eentje van 2009.. heb 1210 euro als ik mij honda mt verkoop, maar dat wil wel opdat hij heel snel is.. dacht zelf aan een crf450 omdat mij oom heeft een xr500 en dat rijdt heel leuk... ben 1.98 lang en weeg 65 kilo kan dat? of moet ik een kxf kopen? want mijn neef heeft een ninja die is nooit stuk.

Suzuki hayabusa

En coniferen...

topic starter heeft al genoeg coniferen op aan zijn berichten te zien di mag er wel een keer vanaf blijven!
 
heb mij even tijdje niet gemeld in dit topic.

de reden is echter omdat mijn hulp niet op prijs word gesteld.
misschien komt mijn hulp beetje overbodig over of beetje sarcastisch.

maar dat kan komen omdat ik niet helemaal spoor.
ik ben namelijk mongool ga ook met busje naar school.
ben ramelikker zeg maar.

over coniferen gesproken. deze gangster zit nu zonder handel.
de pliesie heeft me lab gevonden, jemig jaren aan gewerkt.
heb nu bijna niks meer. is zelfs in het nieuws geweest.
http://www.112groningen.nl/Groninge...bijzondere-ondergrondse-ontdekking-video.html
 
Waarom word u hulp niet op prijs gesteld? :o

Maar ik ga ook altijd met busje naar school, nee niet zo'n grote q buzz of een andere lijnbus. Zo'n klein busje... Citroen volgens mij

Maar jammer van je handel, wou morgen nog wat halen... naja misschien wil het nog wel als de wouten er maar niet zijn.

@ topic starter ik zou een cr500 kopen! Heb je ook niet zoveel onderhoud aan!
 
jah helaas, gelukkig heb ik wat achterover kunnen drukken.
http://link.marktplaats.nl/258280876

nu met gratis tuinkabouter
400px-Gartenzwerg_(01)_2006-07-20.jpg



mailen kan bellen kan ook. post duif word niet op gereageerd.
die schieten wij gewoon van het radar beeld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan