Na in 8 maanden tjid ruim 7.000 km gereden te hebben op mijn eerste motor, een ZX-6R uit 1998, ben ik er achter dat een supersport toch niet het type motor is waar ik op wil blijven rijden.
Ik ben me nu aan het orrienteren op naked bikes en gelukkig zijn er daar niet zoveel van Na veel lezen op internet, o.a. hier heb ik een aardig lijst opgesteld van naked-bikes waar ik tot nu toe wel interesse in heb,
Aprilia Shiver 750
+ gewoon een leuke motor
- niet echt bijzonder
Benelli TNT 899S
+ ubergeile looks
- geen idee
Buell XB12S
+ aparte verschijning
- Amerikaans motorblok
Kawasaki Z750
+ prijs en uiterlijk
- gewicht en feit dat het een 4 cilinder is
KTM 690 Duke III
+ echte funbike
- ongeschikt voor veel snelweg gebruik
KTM 990 Superduke
+ al wat ouder dus 2dehands aanbod
- prijs
Moto Morini Corsaro Avio
+ veel cc's voor weinig geld
- betrouwbaarheid?
Triumph Street Triple R
+ gewoon een leuke motor
- vind hem pas echt mooi al hij aangekleed is (bellypan, seatcover, fly-screen) en dan is hij best prijzig
Al met al een zeer gevarieerd lijst met motoren, die elk zo zijn voors en tegens hebben. Natuurlijk kan ik de lijst inkorten door te gaan proefrijden, maar daar is het weer nu nog niet echt naar. Nu hoop ik dat een topic openen en advies vragen mij ook kan helpen om de lijst al wat verder in te korten.
De motor zal ik voornamelijk gebruiken voor woon-werk verkeer (90 km per dag), ik kan veel routes kiezen van bijna geheel snelweg tot 80% bochtige (dijk)weggetjes. Voor als het slecht weer is heb ik ook nog altijd een auto voor de deur staan, dus hoef ik niet door weer en wind de weg op mer de motor.
Wie kan mij helpen om de lijst nog wat verder in te korten?
Ik ben me nu aan het orrienteren op naked bikes en gelukkig zijn er daar niet zoveel van Na veel lezen op internet, o.a. hier heb ik een aardig lijst opgesteld van naked-bikes waar ik tot nu toe wel interesse in heb,
Aprilia Shiver 750
+ gewoon een leuke motor
- niet echt bijzonder
Benelli TNT 899S
+ ubergeile looks
- geen idee
Buell XB12S
+ aparte verschijning
- Amerikaans motorblok
Kawasaki Z750
+ prijs en uiterlijk
- gewicht en feit dat het een 4 cilinder is
KTM 690 Duke III
+ echte funbike
- ongeschikt voor veel snelweg gebruik
KTM 990 Superduke
+ al wat ouder dus 2dehands aanbod
- prijs
Moto Morini Corsaro Avio
+ veel cc's voor weinig geld
- betrouwbaarheid?
Triumph Street Triple R
+ gewoon een leuke motor
- vind hem pas echt mooi al hij aangekleed is (bellypan, seatcover, fly-screen) en dan is hij best prijzig
Al met al een zeer gevarieerd lijst met motoren, die elk zo zijn voors en tegens hebben. Natuurlijk kan ik de lijst inkorten door te gaan proefrijden, maar daar is het weer nu nog niet echt naar. Nu hoop ik dat een topic openen en advies vragen mij ook kan helpen om de lijst al wat verder in te korten.
De motor zal ik voornamelijk gebruiken voor woon-werk verkeer (90 km per dag), ik kan veel routes kiezen van bijna geheel snelweg tot 80% bochtige (dijk)weggetjes. Voor als het slecht weer is heb ik ook nog altijd een auto voor de deur staan, dus hoef ik niet door weer en wind de weg op mer de motor.
Wie kan mij helpen om de lijst nog wat verder in te korten?