opzoek naar een nieuwe 2 wieler

willem v d

Rookie
6 jan 2015
25
1
veghel
Gisteren mij hier aan gemeld omdat ik weer een motor zoek en wil graag jullie advies.

Wat zoek ik en wat wil ik er mee gaan doen?
Ik zoek een motor met een klein budget van 1200 max die ik het hele jaar door kan gebruiken, ook met vorst het zei dan beperkt.

type motor?
naked, toer of chopper.

Vermogen?
niets extreem (lekker meegaan in het verkeer)

Al iets gezien?
suzuki bandit 600 gezien via internet maar weet niet of ik hierop ga passen met 1.90 lang.

Ik hoor graag jullie suggesties voor een nieuwe motor en of een bandit wel goede keuze zal zijn of ik beter iets anders moet zoeken
.

Alvast bedankt Willem
 
Wat voor ritjes wil je gaan maken ?

woon - werk ?
veel binnendoor wegen (50 /80 km) of veel snelweg ?
hoeveel km per dag / per jaar verwacht je te gaan rijden ?
 
Hoofdzakelijk woon werk maar dat zal in de winter 2x in de week zijn en komende zomer wat meer zijn.
denk dus ergens rond de 4 a 5000km pj met weinig snelweg kilometers.
meerendeel 80km weg
cb 500 lijkt mij te klein met mijn 1.90m lengte maar ik ga morgen een paar motor dealers af.
 
Wij van WC-eend:

CBR600F

Ik pas er met m'n 1.96 zelfs op.
Rolt prima mee in het verkeer,
beetje kuip - houdt ergste regen en wind tegen
Prima betrouwbaar, start ook met vorst ;)
 
Honda NTV 650. Betrouwbaar, betaalbaar, rijdt beter dan een CB500 en heeft cardan. Best fijn in de winter. Niet mooi, dat niet. Naast spanningsregelaar en brandstofpomp geen specifieke aandachtspunten.

Wel te klein. Dat wel. Maar ik rijd er met 2cm meer ook al een paar jaar helemaal niet zo weinig kilometers mee. Gaat best.

Of iets anders.



Yamaha XJ900 pre-Diversion. Betrouwbaar, betaalbaar, cardan. Wel opletten of de collector nog niet al te gaar is. Verder weinig zwakke punten. Groter. Lelijk.

BMW K75. Betrouwbaar, betaalbaar, cardan. Splines van de cardan checken. Verdere specifieke aandachtspunten ben ik vergeten. Vast wel iets. Ook best lelijk. Maar wel potentieel degelijke fiets.
 
Laatst bewerkt:
Als je de motor het hele jaar door wil gaan gebruiken, zou ik persoonlijk de nakeds laten staan.
Een beetje windbescherming in de vorm van een kuip of hoge ruit is dan toch wel érg lekker hoor ;)

1200 euro.. en het liefst een beetje grote fiets ivm je lengte.

Kom je snel bij de oudere BMW's uit. K100, K75.. maar een Yamaha TDM850 is misschien ook een optie. Of euh, kijk eens naar een Honda Transalp (al zijn dat natuurlijk allroads). Of zoals gezegd de Yamaha XJ series.
 
Ikzelf zoek ook zoiets .Rond de 1200 euro en een relaxte zit. Weet niet of een CBR600F nou heel lekker zit. Of een oudere VTR...

Waar ik de laatste tijd naar kijk is de Transalp, TDM850, alle twee 2 cylinders toch? Of de Kawasaki KLE...

Weet niet of het beter is maar de iets nieuwere versie van de transalp heeft een schijfrem achter, vanaf 1991 volgens mij.

Met een schuin oog kijk ik naar Suzuki GSX of idd een Yamaha Diversion 900...
 
Laatst bewerkt:
Het mooie van deze tijd en dit seizoen is dat je met €1.200 je gewoon je l#l uit je broek lacht.

Er staan goede motorfietsen te koop, zoals VFR's/CBR's/YZF's/TDM's/Transalps/chopperts /K's/Pans, die in je budget passen, in redelijke staat zijn en nog prima rijden ook.

Kijk hier eens rond in het te koop topic :)
 
Motorport Veldhoven staat een K75s te koop voor onder de 1000 euro, op het eerste gezicht een degelijk ding.

Wat ik ook nog weleens voorbij zie komen is een Suzuki VX800 voor een leuk prijsje, of dat wat is weet ik helaas niet.
 
Elke Japanse jaren '90 4 cilinder motor onder deze streep:
----------------------------------------------------------------------
 
Met 4000-5000 km per jaar kan alles rijden wat je wil ;-) dan maakt een kuip wel of niet ook meer uit.

Ik denk dat een Naked meer snelheidsbeleving en dus plezier ? Heeft op de 80 km wegen
 
Kleur is secundair, maar roze hoef nou ook weer niet.
met of zonder kuipen? Daar ben ik nog niet over uit aangezien ik ook door slecht weer moet rijden lijkt mij beter van wel.
 
Als je slechts 5k per jaar rijdt en minimaal 2x per week woon-werk verkeer er mee aflegt valt die afstand waarschijnlijk wel te overzien.
Verder met Morrits.
 
Ik stem cb500. Ga er bijna dagelijks op naar school à 70km. Hij doet nooit een slag mis, aanrader.
 
Hoofdzakelijk woon werk maar dat zal in de winter 2x in de week zijn en komende zomer wat meer zijn.
denk dus ergens rond de 4 a 5000km pj met weinig snelweg kilometers.
meerendeel 80km weg
cb 500 lijkt mij te klein met mijn 1.90m lengte maar ik ga morgen een paar motor dealers af.

Het beste wat je kunt doen, gewoon lekker eens een beetje rond kijken wat er bij jou past (letterlijk en figuurlijk :+ )

In het echt aanschouwen is toch altijd heel anders als van een plaatje vind ik.
 
Zo'n ER-5 is vast niet slecht, maar wel nóg kleiner dan een NTV. Niet sneller, niet beter, niet goedkoper.
Wel meer onderhoud (ketting), wat vooral in de winter een nadeel is.
Maar... Een keer een rondje maken en wat fietsen bezitten is raadzaam én aan te raden.
 
Ik heb gisteren 2 motoren voor geschoteld gekregen.
aanbod 1 : suzuki bandit uit 1998
Deze heeft een grote beurt gehad en ziet er netjes uit met 48000 km op de teller.
dit voor €1100
Aanbod 2: honda deauville 650 uit 2001 weinig beken over het onder houd als alleen een beurtje begin 2014 maar wel met 110 000 KM voor €1150.

Zal ik goed doen aan een van deze 2 motoren of kan ik beter verder kijken
(had ook een bandit uit 2005 gevonden met schade voor 1400)
 
ik vind 110.000km een hoop voor een motor maar deze kan technische in betere staat zijn dan de bandit.

welke reed beter ?
 
Aanbod 2. Bescherming, wat bergruimte, cardan, betrouwbaar. Ton is imho niets. Bij die kilometerstand is je grootste zorg wellicht de staat van de rubbertjes van je voetsteunen, dus, als ie goed klinkt en goed voelt... :] met dat ding.
 
Morgen ga ik kijken naar de deauville
de bandits zitten bijde 150 km van mij weg en ben nog niet wezen kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan