opzoek naar een nieuwe 2 wieler

bandit kan gemakkelijk 100 000 km aan,dus die 48000km is niets, als hij redelijk is onderhouden. dus toch maar goed nadenken over een bandit, zou ik persoonlijk voor gaan, mits een klein windschermpje, heel goed mee te rijden in de wintermaanden. :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ging ooit voor mijn eerste motor op zoek naar een wat oudere zware Bandit.
Kwam thuis met een X11, geen spijt van gehad, beest van een motor.
 
Morgen ga ik kijken naar de deauville
de bandits zitten bijde 150 km van mij weg en ben nog niet wezen kijken
Heb ook een deauville gehad (een rode *O* ), probleemloze motor.
het rijwielgedeelte geeft heel veel vertrouwen.
110.000 km is geen probleem, kan nog heel wat kilometers mee.

Ga je geen spijt van krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een dullville kan een goede optie zijn, hoewel ik ze niet echt spannend vind....
 
Kijk zeker ook even naar de staat van de banden. Met dit budget is investeren in nieuwe banden al snel 20% van de kostprijs....

Gr.

Boris
 
Honda NTV 650. Betrouwbaar, betaalbaar, rijdt beter dan een CB500 en heeft cardan. Best fijn in de winter. Niet mooi, dat niet. Naast spanningsregelaar en brandstofpomp geen specifieke aandachtspunten.

Wel te klein. Dat wel. Maar ik rijd er met 2cm meer ook al een paar jaar helemaal niet zo weinig kilometers mee. Gaat best.

Of iets anders.

:^

Heb er zelf ook 1.Gekocht uit noodzaak en vond hem eerst stom maar ben er steeds meer van gaan houden. :P Ik doe hem niet meer weg.
Betrouwbaar, oersterk, goedkoop, cardan en rijdt gewoon goed.

MBM rijdt er met zijn 1.98 ook wel eens op en vindt hem prima rijden.

Proefrijden is nog de beste manier. :)

Deauville is ook een prima motor. Eigenlijk een beetje een NTV met kuipen. :P
 
:^

Heb er zelf ook 1.Gekocht uit noodzaak en vond hem eerst stom maar ben er steeds meer van gaan houden. :P Ik doe hem niet meer weg.
Betrouwbaar, oersterk, goedkoop, cardan en rijdt gewoon goed.

MBM rijdt er met zijn 1.98 ook wel eens op en vindt hem prima rijden.

Proefrijden is nog de beste manier. :)

Deauville is ook een prima motor. Eigenlijk een beetje een NTV met kuipen. :P

En als je een sportievere NTV wilt hebben, kun je ook eens kijken naar de Honda Hawk GT.
Gewoon een NTV, maar dan met ketting.
 
Vandaag op de deauville gereden...
moet jeeen 2 cilinder bij lage toeren voelen trillen/schudden??
vond dit niet echt een super ervaring..
verders zag hij er wel netjes uit maar wel her en der schade/ 1 kuipdeel gebroken.
Samen met de km stand heb ik het gevoel dat 1100 teveel is voor deze bike
 
Vandaag op de deauville gereden...
moet jeeen 2 cilinder bij lage toeren voelen trillen/schudden??
Vertel mij wat......

65ff5e222fcb17d417e8a61780468e22_zps6600b399.jpg
 
En als je een sportievere NTV wilt hebben, kun je ook eens kijken naar de Honda Hawk GT.
Gewoon een NTV, maar dan met ketting.

Kan het niet laten hier even op in te gaan.
Een NT 650 gt Hawk is toch wel een behoorlijk andere motor dan een NTV.

Hawk heeft een (veel) fraaier aluminium frame, is daardoor lichter, is ook nog net een tandje kleiner. Hij heeft een behoorlijk kleinere tank, idd een ketting, maar ook de bak heeft andere verhoudingen en schakelt meer zoals je van een Honda verwacht. Dan heeft ie nét wat meer vermogen, zeker in vergelijking met de latere NTV's. Verder losse aluminium stuurhelften, minder snel even een ander stuurtje op te monteren als je 'm toch wat te krap vindt.
De Hawk is een meer speelse fiets, NTV is praktischer, door de cardan en grotere tank, maar ook omdat er eventueel nog wel een kofferrekje voor te vinden is. NTV is in vergelijking ook vaak net wat goedkoper.

NT650V Deaville is inderdaad een wat jongere NTV met meer kleren aan. En vaste koffers. Ook wat zwaarder, wat ik persoonlijk jammer vindt.
Schudden en trillen bij lage toerentallen doet een tweecilinder wel een beetje inderdaad. Vanaf 2500 à 3000 tpm moet ie wel gewoon vlot oppakken zonder protest. Beetje lastig van afstand te beoordelen of het trillen/schudden teveel is bij die specifieke Deauville. Maar het kan natuurlijk prima zo zijn dat je een vierpitter fijner vindt.
 
Vandaag op de deauville gereden...
moet jeeen 2 cilinder bij lage toeren voelen trillen/schudden??
vond dit niet echt een super ervaring..
verders zag hij er wel netjes uit maar wel her en der schade/ 1 kuipdeel gebroken.
Samen met de km stand heb ik het gevoel dat 1100 teveel is voor deze bike

Tsja... ik weet niet wat je gewend bent. Een tweecilinder is wat bokkiger dan een 4-cilinder.
Het is een stukje gewenning en persoonlijke smaak. :)
En heb je hem wel genoeg in toeren gehouden? Want iets onder zijn toeren houden straft ie af met bokken. :P
 
Een tweepitter is niet bepaald vergevingsgezind als je hem te laagtoerig houdt. Maar voor de rest vind ik het prima rijden.
 
Een tweepitter is niet bepaald vergevingsgezind als je hem te laagtoerig houdt. Maar voor de rest vind ik het prima rijden.

Mijn tweepitter doet het anders prima, ook in lage toeren, zelfs nog met het extra gewicht wat ik allemaal mee zeul ...


Maar idd een tweepitter trilt en schud wat meer dan bijvoorbeeld een vierpitter. Het is echter net als wat MGG zegt; Wat ben je gewend?
Ik houd er wel van als een blok een beetje leeft ipv alleen maar loopt te 'naaien'
 
Laatst bewerkt:
Misschien is een Suzuki GSX1100F iets voor je. Zonder meer geschikt voor de wat langere mensen. Schakellui rijden, 5 versnellingen, hoge verstelbare kuipruit, max toerental 11000 dus geen hoogtoerig te berijden motor. Gaat er bij 5000 toeren echt even tegenaan als het moet. Heeft misschien toch wat veel vermogen (136 PK) . Het gewicht van 250 kg en de laag geplaatste stepjes maken het geen gooi en smijtfiets. De jongste exemplaren zijn van 1996. Ik rijd er al jaren met veel plezier op. Ook voor de duopasagier een comfortabele zit.

grtz,

Cees
 
Terug
Bovenaan Onderaan