Oren uitspuiten

Earex??? Het zou iig de inwendige verharde koek zacht maken. Onze Medic beveelt het ook aan. Ik heb niet vaak last, met vliegen in het begin een beetje plopperig maar dat gaat over
 
Dikte van oogsmeer is vaak genetisch bepaald. In west-europa komen zelfs 2 soorten voor. Eerste soort is altijd 'vloeibaar' en zal weinig tot geen problemen geven. Tweede soort is juist erg taai. Heb je helaas deze tweede soort dan zul je regelmatig (1-2/jaar) je oren moeten laten reinigen. Oordopjes of otoplastieken zullen in het eerste geval dus geen problemen geven, in het tweede geval juist wel.
 
Ik had een paar maanden terug een oordopje (zo'n Alpine ding) op een of andere manier te ver mijn oor ingeduwd, kwam er pas achter toen ik bij de supermarkt mijn helm afzette en ik het oordopje niet te pakken kreeg. Uiteindelijk er met een pincet uit laten halen. Ik kan het niemand aanbevelen :X

Bijna het zelfde. Bij mij kreeg ik alleen het groene filter er uit en de rest kon ik met die dikke vingers niet bij. Ook met een pincet de rest er uit moeten laten halen.
Maar gelukkig geen oorsmeer problemen. Niet daarvoor en niet daarna. Wel genezen van Alpine.
 
Heb ooit eens gezien (volgens mij bij jambers ) dat er iemand het oor smeer bewaarde en er de tafel mee boende .:r

bizar dat dat deze herinnering bij me omhoog komt

bedankt jongens....
.
 
*jambers stem* overdag boent zij de tafels...

Bijna het zelfde. Bij mij kreeg ik alleen het groene filter er uit en de rest kon ik met die dikke vingers niet bij. Ook met een pincet de rest er uit moeten laten halen.
Maar gelukkig geen oorsmeer problemen. Niet daarvoor en niet daarna. Wel genezen van Alpine.

In mijn geval lag het denk niet (alleen) aan de specifieke oordopjes maar had ik ze er vooraf ook iets te enthousiast ingeduwd denk ik. Gekste was dat het pas pijn begon te doen toen ik mijn helm afzette en er mee door de supermarkt liep. Wel lekker stil..
 
Heb ooit eens gezien (volgens mij bij jambers ) dat er iemand het oor smeer bewaarde en er de tafel mee boende .:r

bizar dat dat deze herinnering bij me omhoog komt

bedankt jongens....
.

Ja die heb ik ook gezien! Jaaaaren geleden, maar was knap goor inderdaad
 
:W

Mijn broer is timmerman en ging voor de gein eens langs de dokter om zijn oren te laten uitspuiten, er kwam zowat 4 kuub bagger uit en hij hoort nu veel beter. Nu zat ik te denken: met al dat motorrijden en oorstoppen in je oren proppen kan ik me voorstellen dat mijn gehoorgangen ook niet schoon zijn. (je drukt de troep met dat oordopje verder naar achteren)

Zijn er hier mensen die zegge, om het half jaar hun oren laten uitspuiten vanwege het motorrijden oid?
i-cant-heeeeeear-you.png


WAT??? Boren overspuiten??? Waarom zou je dat willen doen??? Zonde van het verf, gaat er toch af elke als je gaat boren!!!
 
Ik heb een combi van veel oorsmeer productie, en ook nog eens vrij dikke troep, en ik gebruik vaak otoplastieken, wat dus idd ervoor zorgt dat je een soort van randje in je oor creëert omdat je het steeds terugdrukt je oor in.. ik doe regelmatig met een 2ml spuitje een paar druppels olijf- of slaolie in mijn oor, een dagje of 2 à 3 op rij, en dan onder de douche met een 60cc spuit de boel uitbléren, en dat werkt prima.. keertje per 3 maanden ofzo, of als ik merk dat het nodig is.
Als ik dat niet doe krijg ik dus problemen met horen, vliegen en vooral duiken kan best vervelend zijn; je krijgt je oren niet geklaard, en ik heb ook al een keer gehad dat er water 'achter dat randje kwam te zitten en niet meer weg kon, dan ben je ook niet blij.

Ieder mensch is anders, maar als je je lichaam een beetje kent (en iets nuttigs met die kennis doet) zijn veel dingen prima te voorkomen.
 
In de eerste 45 jaar van mijn leven nooit last van gehad. Sinds ik (nu een jaar of 7) woon-werk op de motor rijd gebruik ik altijd otoplastieken.
Sindsdien heb ik af een toe een 'dicht oor' gehad en het advies gekregen om elke 6 à 9 maanden naar de huisarts te gaan om de boel even uit te laten spuiten. Werkt eigenlijk altijd en een dicht oor heb ik niet meer gehad.
Dus ik deel wel het vermoeden dat otoplastieken/ oordoppen (bij mij) bijdragen aan verstopping/ ophoping van oorsmeer.
 
mee eens, maar duiken in zee werkt wel goed op de een of andere manier. Zout water breekt de troep ook af
Correct, maar ik heb er ook een duik voor af moeten breken, omdat ik het niet goed kreeg, en dat was op zee. Zout water zal het best aantasten, zout sloopt alles, maar niet binnen 5 minuten, vraag maar aan je brommer :+

Beste is iets van vettigheid, dat maakt het week en lost het vlotjes op. Volgens mij fikst de doorgewinterde motorrijder dat gewoon met WD40 8-)
 
Bijna het zelfde. Bij mij kreeg ik alleen het groene filter er uit en de rest kon ik met die dikke vingers niet bij. Ook met een pincet de rest er uit moeten laten halen.
Maar gelukkig geen oorsmeer problemen. Niet daarvoor en niet daarna. Wel genezen van Alpine.
Touwtjes er aan (2 stuks, 1 backup touwtje). Alpines werken heel goed, maar ik moet ze wel heel diep aanbrengen. Steeltjes kan ik nooit meer bij.
 
Over het gebruik van oorsmeer. Op de Ambachtschool (voorloper van de LTS) had ik een leraar metaaltechniek. Als hij in messing draad moest tappen ging de tap eerst even zijn gehoorgang in. Dat was het smeermiddel.
Dat werkt ook maar tot M8 ofzo :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan