Orgineel of imitatie remschijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeSRArD

MF'er
In memoriam
6 sep 2005
229
1
Appingedam
De remschijven van mij GSX-R 750 zijn zo'n beetje aan vervanging toe. Ik heb wat prijzen opgevraagd. Voor orginele schijven zou ik euro 400,- per stuk moeten betalen, imitatie (Ferrodo) kosten euro 246,- per stuk. Verder staan er op Motorzoom remschijven van Lucas voor euro 229,- per stuk.

Graag wil ik jullie advies, moet ik gaan voor orginele schijven en remblokken, of is imitatie net zo goed. En weten jullie nog andere adressen (lees goedkope)voor deze onderdelen.

Alvast bedankt,

Gerard
 
Remschijven maken is een ingewikkelde en gecompliceerde taak.

Materiaal keuze, bewerking en harding.
Dit kost tijd en energie.

Goedkoper staal en een mindere bewerking maakt het een stuk goedkoper.
Kwaliteit vraagt zijn prijs.

Echter ben ik het helemaal met de schrijver eens dat remschijven veel te duur zijn. Vergelijk de prijzen maar met die van koek blikken.

Het heeft ook nog iets te maken met produktie aantallen en conqurentie.
 
Remschijven maken is een ingewikkelde en gecompliceerde taak.

Materiaal keuze, bewerking en harding.
Dit kost tijd en energie.

Goedkoper staal en een mindere bewerking maakt het een stuk goedkoper.
Kwaliteit vraagt zijn prijs.

Echter ben ik het helemaal met de schrijver eens dat remschijven veel te duur zijn. Vergelijk de prijzen maar met die van koek blikken.

Het heeft ook nog iets te maken met produktie aantallen en conqurentie.


Pak een plaat staal, RAEX 520, als ik me niet vergis, gooi die onder de lasersnijder, uitsnijden en je hebt een schijf.

Zo doet Motomaster het ongeveer.
 
De remschijven van mij GSX-R 750 zijn zo'n beetje aan vervanging toe. Ik heb wat prijzen opgevraagd. Voor orginele schijven zou ik euro 400,- per stuk moeten betalen, imitatie (Ferrodo) kosten euro 246,- per stuk. Verder staan er op Motorzoom remschijven van Lucas voor euro 229,- per stuk.

Graag wil ik jullie advies, moet ik gaan voor orginele schijven en remblokken, of is imitatie net zo goed. En weten jullie nog andere adressen (lees goedkope)voor deze onderdelen.

Alvast bedankt,

Gerard
Ik zou een paar mooie Wave schijven scoren, was hier bijvoorbeeld iemand die laatst op E-bay voor 300 euro per stuk klaar was. Remmen nog beter dan origineel ook, hij merkte mega verschil, en vooral in de regen zijn ze beter is algemeen bekend. Scheelt ook 400 gram, dus middelpuntvliegende krachten, onafgeveerd gewicht, etc zijn lager.
 
Heb al Lucas SRQ remblokken gemonteerd. Schijven zijn inderdaad dusdanig krom dat ik ze wel moet vervangen. Kan een set op de kop tikken voor 365 euri.
p6170002qw0.jpg



Ik heb ze nu ong.2mnd en ben er erg tevreden over,zowel uiterlijk als gevoel met remmen.
Alleen met poetsen van m.n de voorvelg is lastiger omdat ze ahw scherper zijn, als je er met je hand langs gaat heb je schaafplekjes op de rug van je hand :X
Voor- en achter natuurlijk he,de looks,prijzen voor 2-stuks €451,30,achter€98,40 en stalen remleiding v+a €161,20 incl.montage })
Ik hoop dat die krassen :? , en kleine benutting van het schijfoppervlak wel normaal zijn. :?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een paar mooie Wave schijven scoren, was hier bijvoorbeeld iemand die laatst op E-bay voor 300 euro per stuk klaar was. Remmen nog beter dan origineel ook, hij merkte mega verschil, en vooral in de regen zijn ze beter is algemeen bekend. Scheelt ook 400 gram, dus middelpuntvliegende krachten, onafgeveerd gewicht, etc zijn lager.

Ziet er natuurlijk wel heeeel cool uit :9 :9 . Misschien toch maar eens achteraan gaan en 300 euro valt nog mee in vergelijking tot orgineel..... :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan