Oriëntatie crosser

Dave89

MF veteraan
14 nov 2007
2.380
7
:W

Sinds ik op een crosser van een vriend gereden heb wil ik graag zelf ook een crosser kopen *O* Maar ik weet er weinig van..

Mijn planning is om een goedkoop ding te kopen, rond de 1000 euro ofzo. (het blijft voor beetje hobbyen :P )
Waar kan ik het beste zoeken ? en wat zijn de betere modelen waar ik naar moet zoeken ?
Dan vind ik ereen.. waar moet ik dan opletten en controleren.

En wat is zo'n beetje de kosten kwa onderhoud ?

Bijvoorbaat dank *D
 
Honda CR125 94-97

op een heleboel dingen letten .. ;)
linklagers, frame ergens gelast of niet.., uitlaat vaak gelast, geen nat blok (onder), geen boerenbouten, dwz allerlei soorten bouten en moeren behalve origineel, banden nog goed op de noppen, tandwielen niet op

und so weiter
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor natuurlijk. Honda cr250 van '91 in topstaat, geef je zelfs de kans om hem terug te brengen als hij het niet meer doet.

Honda CR250 '91. I.z.g.st!

Dat lijkt me een leuke beginmotor in die prijsklasse.

Verder kosten als beginner:
Brandstof, mengsmering, spray en filterspul E10 per keer ofzo
Zuiger elke 30 uur ofzo bij een 250cc, zelf doen E150-E200, laten doen E100 meer ofzo
Tandwielen en ketting vanaf E80 per set, levensduur verschilt, schatting ook 30 uur
Lagers elke 2 jaar, E100-E600, afhankelijk van welke nodig zijn

EDIT:
Voor wie de gashendel een beetje kan doseren, is 250 of meer geen probleem als 1e motor. 125 kan een oplossing zijn voor mensen die dat niet kunnen, maar dan moet je wel 2x zo vaak lagers en zuigers inplannen.
 
Laatst bewerkt:
Honda CR125 94-97

op een heleboel dingen letten .. ;)
linklagers, frame ergens gelast of niet.., uitlaat vaak gelast, geen nat blok (onder), geen boerenbouten, dwz allerlei soorten bouten en moeren behalve origineel, banden nog goed op de noppen, tandwielen niet op

und so weiter

Helemaal mee eens!! :}

Deze modellen CR125 zouden een soort ,, Best buy of the 90's " award moeten krijgen.
Als je een beetje een goed exemplaar vindt, dan heb je er tijden plezier van zonder hele gekke dingen tegen te komen.
 
idd, ik ben ook zoooooooo gek met mijn '97-er :)
ondanks dat ie m'n schouder heeft doen breken :]

maar 't was/is top spul!

ik zou niet beginnen met een 250 2t (wil niemands handel verpesten haha) want die gaat op de loop met je
 
Laatst bewerkt:
Ok dank jullie wel.. ik ga dus gewoon rustig opzoek naar een cr 125.

zijn er plekken waar ik kan zoeken behalve marktplaats ?

en op marktplaats staan ook veel 91-ers.. is dat ook nog wat ?
 
Honda CR 125 89' met nieuwer model voorvork O-)

Toevallig is de mijne te koop voor weinig. Niet de mooiste maar je gaat er toch mee crossen, en vanwege het bouwjaar is die zeer goedkoop in onderdelen. En degelijk, dat is nog belangrijker ;)

Ik hoor het wel :P


Jouwe was ik al tegen gekomen ja :) maar ik ben niet van plan nu gelijk te kopen. ik moet zoiezo eerst ff een opleiding geregeld hebben, en opnieuw een baan zoeken aangezien ik vanmorgen gestopt ben. en dan is me vader er nog die ik moet overtuigen dat crossers leuk zijn |(
 
'91-ers zijn ook goed, maar die hadden een aandachtspuntje.. weet ff nie meer wat (mario?)

zijn wel goeie fietsen, maar een nette kopen wordt lastig denk ik. Voor het bedrag hoef je 't niet te laten.. voor 200 euro meer heb je een 5 jaar nieuwere ofzo..
 
Oudere types CR250 hadden wel eens wat last van een cylinder die spontaan wilde gaan scheuren. Verder zijn ze best goed. Maar...met een beetje meer geld koop je een beetje meer motor.
 
Oke bedankt maar weer.. ik weet waar ik naar moet zoeken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan