oriëntatie nieuw tweedelig leer motorpak ( Race )

GSmate

Die hard MF'er
18 dec 2005
289
16
Hallo allemaal,

Zoals de titel al aangeeft ben ik een beetje aan het rond kijken voor een nieuw tweedelig (race)pak.
Ik rij nu met een maatpak van Topskin maar deze is eigenlijk aan vervanging toe.

Ik kijk nu een beetje naar Dainese en Alpinestars.

Ik ben 1.86m en heb iets langere benen....zodoende altijd lengte maat!

Kan iemand hier iets zeggen over genoemde merken en ervaringen met lengte maten?
 
Niet blind staren op merken, maar gaan passen. Het kan zijn dat het ene merk niks heeft wat jou past en het andere wel. Het kan zelfs zo zijn dat een nieuw model / opvolger van een bepaald pak van een bepaald merk al anders zit dan de voorganger.

Ga naar een winkel die echt veel van verschillende merken hebben en ga tijdens het passen steeds op een motor zitten. Wat dat betreft heb ik goede ervaringen bij Termaat in Nijmegen.

Zelf had ik overigens een Dainese 1-delig pak. Deze moest worden vervangen, nieuwe uitvoering van het zelfde model paste mij dus niet. En nu rij ik met een Alpine stars GP Tech1 rond. Beide prima merken. Voorheen 2delig Rev-It pak gehad, ook een prima merk.
 
Laatst bewerkt:
Pasvorm is inderdaad het belangrijkste. Wat dat betreft ben ik gruwelijk verwent met een maatpak van Damen Topskin.
 
Door mijn lengte (1.88m en nogal slank) zat er maar 1 pak goed en dat was een Dainese Laguna Seca 2 delig pak.
Deze hadden ze namelijk in een lengtemaat.

Alpinestars had ik minder geluk mee. Was toch meestal de broek iets te kort (wat dan wel weer met je laarzen aan onzichtbaar was). En had 2 paar handschoenen en laarzen en schoenen etc van Alpinestars die toch vrij snel stuk gaan bij dagelijks gebruik, maargoed schijnen niet alle mensen last mee te hebben (mss heb ik pech ermee). Maar ben er een beetje van afgeknapt daardoor.

Overigens blijft het gewoon passen, passen, passen.

Zou naar een winkel gaan waar ze veel verschillende merken hebben om uit te proberen.
Zoals hierboven aangegeven is Termaat een aanrader.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Zoals de titel al aangeeft ben ik een beetje aan het rond kijken voor een nieuw tweedelig (race)pak.
Ik rij nu met een maatpak van Topskin maar deze is eigenlijk aan vervanging toe.

Ik kijk nu een beetje naar Dainese en Alpinestars.

Ik ben 1.86m en heb iets langere benen....zodoende altijd lengte maat!

Kan iemand hier iets zeggen over genoemde merken en ervaringen met lengte maten?


Oi mate,

Vorig jaar zelfde tijd stond ik voor hetzelfde "probleem", maar dan andersom. Ben ook 1,86m, maar mijn benen zijn juist niet zo lang. Ik ging naar een grote motorzaak in Zoetermeer, waar ik mijn oog liet vallen op de Alpine Stars Challenger combi, met hump. Die zat mij (fors) helaas veel te strak, ook in de grootste maat, en de armen en benen waren te lang. Misschien iets voor jou dus. Zelf kocht ik toen een Dainese Crono combi, met veel kortere extremiteiten en een ruimere pasvorm.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Ja wordt inderdaad waarschijnlijk veel passen.

Een andere optie is weer een pak aan laten meten bij Damen Topskin Breda. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met dit bedrijf, maar ik sprak vandaag iemand die minder goede ervaringen heeft met genoemd bedrijf...

Voordeel is dat ik zelf de kleurcombinatie kan vaststellen en dat de pasvorm goed is ( ga ik dan maar van uit!!)
Nadeel; je betaald wel iets meer.

Toevallig hier nog mensen die een pak hebben laten aan meten?
 
Ja wordt inderdaad waarschijnlijk veel passen.

Een andere optie is weer een pak aan laten meten bij Damen Topskin Breda. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met dit bedrijf, maar ik sprak vandaag iemand die minder goede ervaringen heeft met genoemd bedrijf...

Voordeel is dat ik zelf de kleurcombinatie kan vaststellen en dat de pasvorm goed is ( ga ik dan maar van uit!!)
Nadeel; je betaald wel iets meer.

Toevallig hier nog mensen die een pak hebben laten aan meten?

Lang geleden bij Damen Leathers, maar dat zat ook niet erg goed (te strak).
 
binnenkort komen de winteraanbiedingen weer en dan gewoon een pak op maat laten maken. ik heb dit bij DAMEN laten doen en pak zit perfect.
 
In de titel van dit topic zie het woord 'race' vermeld.
Bij veel race-evenementen is volgens mij een meerdelig pak niet toegestaan;
het is natuurlijk wel een zwakke plek in je overall, zo'n ritssluiting.
Kan me vergissen natuurlijk, maar dan zie ik de correcties wel binnenkomen....
Groet,
Hans
 
Kijk ook eens bij Revít. Nederlands merk dus ze houden ook wat meer rekening met de Nederlandse pasvorm lijkt het. En dan hebben ze ook nog eens lengtematen. Moet lukken zou je zeggen.
 
binnenkort komen de winteraanbiedingen weer en dan gewoon een pak op maat laten maken. ik heb dit bij DAMEN laten doen en pak zit perfect.

Klopt! Nu bij Damen in de aanbieding een race pak op maat vanaf €900,=.

Ik had mijn pak toentertijd voor Fl 800,= ..........

Maar € 900,= voor een maatpak is ook niet ( te ) duur..
 
Heb je ook al naar Furygan gekeken? Mooi merk vind ik persoonlijk.
Furygan.nl | Leder Man

Ik heb zelf de "Dark evo" waar ik erg tevreden mee ben! Ik kon in je profiel niet zien waar je vandaan komt maar bij www.bikeroutfit.nl hebben ze een behoorlijke collectie hangen :)

Ik heb besloten dat het een maatpak gaat worden....
Heb een heel mooi pak van Triumph als voorbeeld. ( ik ga even kijken hoe ik een plaatje aan mijn bericht toevoeg......
 
In de titel van dit topic zie het woord 'race' vermeld.
Bij veel race-evenementen is volgens mij een meerdelig pak niet toegestaan;
het is natuurlijk wel een zwakke plek in je overall, zo'n ritssluiting.
Kan me vergissen natuurlijk, maar dan zie ik de correcties wel binnenkomen....
Groet,
Hans

Klopt, maar ik rij alleen op het circuit tijdens dagen die door dealers of importeur worden georganiseerd, en dan zijn de kleding eisen minder zwaar.
 
full


Dit pak wil ik laten maken als combi...
 
Klopt, maar ik rij alleen op het circuit tijdens dagen die door dealers of importeur worden georganiseerd, en dan zijn de kleding eisen minder zwaar.

als je vaker op het circuit gaat rijden zou ik een overall laten maken en geen combi, deze zijn gewoon veel veiliger ook op straat want hoe vaak ritsen mensen met een combi pak hem ook in elkaar. enige nadeel wat ik kan ontdekken is naar het toilet gaan maar goed dat overleef ik wel.

just my 2 cents wel een moooi pak
 
Ik heb exact het zelfde probleem! 1,88 met langere benen in verhouding. Enige merk waar je dan bij uit komt is IXS zij verkopen lengte mate tegen normale prijzen.

Je krijgt dan IXS maat 102 (is maat 50 maar lang) of maat 106 (is maat 52 lang).

IXS is ook een van de weinige met beetje fatsoenlijk design, naast Dianese en Alpinestars. Alle andere merken hebben walgelijke designs.
 
Heb eventueel nog een zo goed als nieuwe Berik combi in lengte maat 106 voor je, broek is dus lang en jasje is vrij normaal ( 52-54 )

ben zelf inmiddels 2 meter en aardig forser dan toen ik het pak kocht dus hij past niet meer.. meer info via pb ;)
 
@ZXRH88, bedankt maar ik ga eerst voor een maatpak....althans, als de prijs mij aan staat!
@s100spit, als het geen maatpak wordt ga ik ook bij IXS kijken

Bedankt voor de tips;-))
 
als je vaker op het circuit gaat rijden zou ik een overall laten maken en geen combi, deze zijn gewoon veel veiliger ook op straat want hoe vaak ritsen mensen met een combi pak hem ook in elkaar. enige nadeel wat ik kan ontdekken is naar het toilet gaan maar goed dat overleef ik wel.

just my 2 cents wel een moooi pak

Je hebt helemaal gelijk. Maar uit praktische overwegingen kies ik voor een combi. Het niet aan elkaar ritsen komt bij mij niet voor!

Een goede pasvorm voorkomt ook veel ellende bij valpartijen...
Maar feit blijft dat een ééndelige overall veiliger is, mits de pasvorm ook hier goed is!!
 
Je hebt helemaal gelijk. Maar uit praktische overwegingen kies ik voor een combi. Het niet aan elkaar ritsen komt bij mij niet voor!

Een goede pasvorm voorkomt ook veel ellende bij valpartijen...
Maar feit blijft dat een ééndelige overall veiliger is, mits de pasvorm ook hier goed is!!

Dat iemand een combipak niet aan elkaar ritst heb ik nog nooit gezien, maar goed.

Een ander groot voordeel aan een eendelig pak is dat het fijner zit. Een 2-delig pak is rond je middel veel stijver en dikker vanwege de rits.
 
Dat iemand een combipak niet aan elkaar ritst heb ik nog nooit gezien, maar goed.

Een ander groot voordeel aan een eendelig pak is dat het fijner zit. Een 2-delig pak is rond je middel veel stijver en dikker vanwege de rits.

Ik wel hoor, maar dan was het pak gekrompen......en pastte het eigenlijk niet meer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan