Oriëntatie-topic andere motor

Oh trouwens de eisen, een 600cc (4 in lijn neem ik aan) en voldoende koppel kan ik ook niet helemaal rijmen, een 600 4 in lijn is een jankend elastiek, die rij je niet op koppel.
 
niet erg..

ik vind het ook niet de mooiste motor die ik ken..

tis dat ik geen auto heb..en ik redelijk beperkt ben qua budget
 
Tja ik snap niet zo dat je je beperkt tot de sportfietsen uit vervlogen tijden die ondertussen het stempel frikadel mogen dragen. Heeft vast iets met koplampjes en kuipjes mooi vinden te maken. :P Er is zoveel meer tussen 2 wielen.... -O-

Al eens aan een transalp gedacht ofzo? Die gaat ruim voldoen aan wat jij wilt doen en zoiets stuurt als een scheermes in de Eifel etc. :9 Pilot road heb je niet nodig om met vertrouwen te rijden.

VFR is trouwens wel een topmotor uit je rijtje. Wel die met de enkelzijdige swingarm dan, beetje modern denken.

Ik kan trouwens opmerkingen al 'een RF is niet mn ding' niet plaatsen als je zoekt in het segment waarin je zegt te zoeken. :? Da's een serieuse CBR concurrent, tikkie apartere mooiere looks en goedkoop tegenwoordig, zag er net hier eentje onder de 2 mille staan.

De RF valt ook onder het rijtje 'ik zie mezelf er niet op rijden' omdat ik hem gewoon niet mooi vind. Er waren mensen die m aanprezen, maar ik kan er echt niet warm of koud van worden.. Dat kan ik bij een CBR (een oude) in een mooie kleurstelling wel....

Idem voor transalp/tdm-segment-fietsen. Ik koop dan nog liever een Diversion900 :)
TDM lijkt me ook iets te hoog voor mij met mn korte beentjes :)
 
De RF valt ook onder het rijtje 'ik zie mezelf er niet op rijden' omdat ik hem gewoon niet mooi vind. Er waren mensen die m aanprezen, maar ik kan er echt niet warm of koud van worden.. Dat kan ik bij een CBR (een oude) in een mooie kleurstelling wel....

Idem voor transalp/tdm-segment-fietsen. Ik koop dan nog liever een Diversion900 :)
TDM lijkt me ook iets te hoog voor mij met mn korte beentjes :)

Ga met die laatste categorie eens rijden, je draait dan wel bij, gegarandeerd. ;)

CBR, staat voor ClownsBRommer met die zuurstokmotiefjes, maar goed, dat is 'smaak' zullen we het op houden. ;)

Als je toch zo sportmotor minded bent, ga dan voor die VFR. Die heeft tenminste echt koppel, een geluidje om gek van te worden en goede techniek aan boord.


Nog een suggestie, al is het stiekem een naked: NTV 650. Wederom goede techniek en goed sturen, fijn blok, moderne bandenmaten kunnen er op. Stuurkuipje kan er op. Hou je nog flink geld om mee op vakantie te gaan over ook.
 
Ga met die laatste categorie eens rijden, je draait dan wel bij, gegarandeerd. ;)
Als ik ergens een kans zie, wie weet :)

CBR, staat voor ClownsBRommer met die zuurstokmotiefjes, maar goed, dat is 'smaak' zullen we het op houden. ;)

haha, ik vind de zuurstokroze varianten ook een stuk minder hoor! Ben meer van 't zwart-rood.

Als je toch zo sportmotor minded bent, ga dan voor die VFR. Die heeft tenminste echt koppel, een geluidje om gek van te worden en goede techniek aan boord.

Is een van de duurdere opties, maar nog zeker niet uitgeschakeld. Heb ooit proefgezeten (toen ik mijn Div net had) op een VFR met SBK stuur... :9 dat zat hemels! Wie weet wordt het een VFR met SBK stuur :Y Zal ook voor de VFR eens in België/Duitsland kijken.

Nog een suggestie, al is het stiekem een naked: NTV 650. Wederom goede techniek en goed sturen, fijn blok, moderne bandenmaten kunnen er op. Stuurkuipje kan er op. Hou je nog flink geld om mee op vakantie te gaan over ook.

Naar gekeken, ook deze 'ronde' van oriënteren. Goedkoop, dat zeker, maar weer het 'ik word er niet warm of koud van'.

Ik ben niet merken-geil. Ben van Yamaha naar Suzuki gegaan, en wie weet wordt 't nu Honda. Hoef ook geen nieuwe R1, splinternieuwe glimmende CBR--RR of wat dan ook, maar ik wil wel zelf naar buiten kunnen kijken vol liefde naar de motor die ik MOOI vind.. en daar met dubbel zoveel liefde ook nog eens op kan stappen.. en een NTV met stuurkuip is niet mijn :9~ idee :P
 
is zeker een idee... zal nog 's nazoeken wat de bpm en import kosten zijn voor een wat udere motor! Dank voor de herinnering :)

ze gooie je dood met oudere fietsen in belgie. je geraakt ze nog niet meer kwijt :N
als je in belgie wil zoeke kan ik je altijd wat goeie sites posten...

greetz
 
................... maar weer het 'ik word er niet warm of koud van'.

................

-O- Je motorverleden bestaat uit een Diversion en een GSX-F, diepr kun je niet gaan qua lelijk en saai. :X -O- ;) Elke keus is een stap vooruit.

Nee serieus, smaken verschillen, maar hoe het rijdt boeit imho toch het meest. :)
 
-O- Je motorverleden bestaat uit een Diversion en een GSX-F, diepr kun je niet gaan qua lelijk en saai. :X -O- ;) Elke keus is een stap vooruit.

Nee serieus, smaken verschillen, maar hoe het rijdt boeit imho toch het meest. :)
Klopt! Ik ben helemaal verliefd op de Fazer, in mijn ogen mijn droommotor.. vooral de GT versie :9

maar ik heb er nog niet op gereden om de volgende reden:

A) hij rijdt, naast dat hij prachtig is, ook nog eens goddelijk, en ik denk nergens anders meer aan :9~

B) hij valt tegen, en mijn droom valt in duigen ;)

C) ik kan hem nog niet betalen: als ik hem lekker vind rijden baal ik, en als hij niet lekker rijdt.. ik heb nu nog een droom voor 'later als ik rijk ben', ik wil die droom graag houden tot ik geld heb om naar een alternatief op zoek te gaan.

Een motor moet OOK goed rijden, en als de fazer later tegen blijkt te vallen, dan koop ik 'm niet nee :) Want met de ongeveer 30.000 per jaar die ik rijd is dat het stomste wat je kunt doen: een motor kopen PUUR om de looks :P
 
Whieej..

Faith, koop gewoon een leuke CBR :)
Kunnen we saampjes + Maybabe naar de CBR meeting.. ;)

KNUS!

Hahah.. maar goed.. ik heb er geen verstand van.. alleen dat mijn cbr top rijdt...
Vriend van me heeft en VFR, is hij ook helemaal wel van...

Succes met 'orienteren'
 
Vanavond ga ik proefrijden op een GSX1100F als alles meezit.
Is wel meer cc dan ik had 'geplanned', maar de motor is in de perfecte staat voor mijn/ons vakantiedoel en de manier van rijden :)

Als hij te groot blijkt, valt hij af, maar wil 't toch even geprobeerd hebben.
Het is een koopje, en niet geschoten is altijd mis :)
 
ik vind de K-series gewoon niet mooi.
Wat is er mis met de K-serie :?

full


Voldoet aan al je eisen (behalve je budget ;) ).


:+
 
Ik zou voor de VFR gaan, zeker gezien je reis wensen..ook is het koppel onderin van die motor echt veel beter dan de gemiddelde 600.
Hij gebruikt alleen wel wat meer benzine, maar verder is het zo veel meer motor, dat was mijn conclusie na wat testritjes waaronder ook op de Fazer die binnen mijn budget lag (zo'n 2600 euro)
 
haha, dat zijn inderdaad de mooiere BMW's, maar ik gok dat meneer hierboven:

[afbeelding]

bedoelt :P
:+

Ik kan je persoonlijk de Fazer aanraden. Stuurt geweldig, krachtig blok en goede zithouding. Die voldoet niet helemaal aan je eisen, maar omdat er zoveel van zijn moet het mogelijk zijn met wat (2de hands) accessoires aan de meeste eisen te voldoen.
 
oh ja, de eis 'alles behalve een BMW' had ik nog niet genoemd :X

pff, discriminatie.... :(

en ik snap dat het imago nou niet zo denderend is qua looks, maar daar is de laatste 6 jaar flink aan getimmerd.

En je zou gewoon voor de leut een keer een proefritje moeten maken op een R11xxrs of S. (S heeft echter geen kuip, rs half).

Ik heb zelf een keer proefgereden op een R1150RS, voor mijzelf zat ik een beetje tever voorover (maar ik ben dan ook niks gewent (en 1.93m lang) en kreeg na 10 minuten pijn aan mn rechterpols). Maar wat een acceleratie, pff ding reageerde echt super.

maarja budget moet dan wel iets hoger liggen, maar qua onderhoud zijn ze meestal wel weer een stuk voordeliger vanwege het 10.000km onderhoudsinterval.
 
Vanavond ga ik proefrijden op een GSX1100F als alles meezit.
Is wel meer cc dan ik had 'geplanned', maar de motor is in de perfecte staat voor mijn/ons vakantiedoel en de manier van rijden :)

Als hij te groot blijkt, valt hij af, maar wil 't toch even geprobeerd hebben.
Het is een koopje, en niet geschoten is altijd mis :)
Als je toch al wat meer cc's neemt dan geplanned, is een FJ1200 misschien ook iets? Een echte tourfiets, waar je volgens mij ook wel koffers voor moet kunnen vinden én met ABS mogelijk. Succes met proefrijden en zoeken.

[edit]Bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/156851405[/edit]

Greetz, kowalski.
 
Laatst bewerkt:
motor was mooi *O* 8-)

maar er was iets mis met 't voorwiel 'waar de eigenaar niets van wist' en heel onverschillig over deed..

Eerst was de bandenspanning van het voorwiel onder de maat wat ervoor zorgde dat hij klote de bocht in ging: wiebelend voorwiel.

Terug, toen kon de meneer het band wel oppompen, dus gedaan, tot 2.5 bar, maar toen alsnog een trillend voorwiel, want zodra ik het stuur losliet (je voelde met rijden dat hij wilde) schokte hij zó erg :') dat ik snel weer ben teruggereden.

De motor an sich was dus wel tof, ik kon 'm wel hebben, zat nog lager dan mn 600F en nou ja.. jammer van de staat van de motor dus.. De meneer wilde er niet naar laten kijken, en 'probeerde hem dan wel aan de volgende in de wachtrij te verkopen' :/
 
motor was mooi *O* 8-)

maar er was iets mis met 't voorwiel 'waar de eigenaar niets van wist' en heel onverschillig over deed..

Eerst was de bandenspanning van het voorwiel onder de maat wat ervoor zorgde dat hij klote de bocht in ging: wiebelend voorwiel.

Terug, toen kon de meneer het band wel oppompen, dus gedaan, tot 2.5 bar, maar toen alsnog een trillend voorwiel, want zodra ik het stuur losliet (je voelde met rijden dat hij wilde) schokte hij zó erg :') dat ik snel weer ben teruggereden.

De motor an sich was dus wel tof, ik kon 'm wel hebben, zat nog lager dan mn 600F en nou ja.. jammer van de staat van de motor dus.. De meneer wilde er niet naar laten kijken, en 'probeerde hem dan wel aan de volgende in de wachtrij te verkopen' :/
Was het niet gewoon een cuppende voorband :?
 
@Texan: nee, dan was het wel in toom te houden. Dit was echt héél erg wiebelen. De verkopen heeft nog gemaild dat hij nu ook zelf had gevoeld en ook was geschrokken. Dus hij gaat eerst laten kijken wat het is en dan zien we (of eigenlijk: ziet Faithy) weer verder!
 
Laatst bewerkt:
@Texan: nee, dan was het wel in toom te houden. Dit was echt héél erg wiebelen. De verkopen heeft nog gemaild dat hij nu ook zelf had gevoeld en ook was geschrokken. Dus hij gaat eerst laten kijken wat het is en dan zien we (of eigenlijk: ziet Faithy) weer verder!
OK. Ik weet dat ik een keertje mijn stuur losliet en niet wist hoe snel ik het stuur weer moest grijpen :X . Maar inderdaad, dan is het ook weer weg (in toom te houden dus).

Nooit meer met BT-010's gereden daarna ;).
 
Faithy, is een GSX750 F niks voor je? Past denk ik redelijk in je budget en heeft een wat mooiere kont...is natuurlijk een kwestie van smaak. En die 150cc extra zijn ook niet verkeerd, zeker met toeren. Bovendien is hij toch wat lichter/wendbaarder dan die 1100 en sportiever qua "looks"



full
 
Laatst bewerkt:
Faith,

Vriend van mij heeft zijn VFR ook te koop staan
Is uit 1993, zilverkleurig..

Misschien of dat iets is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan