Oriëntatie-topic andere motor

Faithy

MF veteraan
3 feb 2006
30.323
13
Ik ben mij aan het oriënteren.

Op zoek naar een andere motor. Dit in verband met de kosten die het omzetten van de uitlaat van mijn huidige motor met zich meebrengt.
Heb mijn huidige fiets gekocht vol enthousiasme, maar door het prachtige uitlaatsysteem is het geluid behalve prachtig, ook niet in Duitsland toegestaan.

Ik wil hier geen topic van maken vol mensen die zeggen hoe ik mijn motor kan behouden. Daar heb ik al een idee van, maar wil ook proberen om voor een redelijke prijs een 'kant en klare' motor te vinden. Het is niet zeker dat de GSX weg gaat, daarom is het ook een oriëntatie-topic :)

De eisen waaraan deze motor moet voldoen:

  • Sportief ogend en rijdend (voldoende koppel)
  • Het liefst een 600-750cc
  • Een niet al te diepe zithouding: de houding op een ZZR600 is het maximum 'diepe' wat ik wil.
  • Geschikt voor lange vakanties/grote afstanden
  • Staat bekend om zijn onderhoudsvriendelijkheid
  • Halve of volle kuip, geen naked
  • Er moet een goede kofferset op kunnen (voldoende bevestigingspunten) en het liefst zitten als ik er naar zoek op marktplaats/bij dealers. Dus het moet een veel 'bekofferde' motor zijn.
  • Er moeten Pilot Road 2 banden of vergelijkbaar onder kunnen


Mijn motor'geschiedenis'.
  1. Begonnen op een Diversion. Hier was ik vrij snel op uitgekeken door oa. gebrek aan koppel. De zithouding is niet in de ban gedaan. Zou ik niet moeilijk over doen als de toekomstige motor zo'n zithouding zou hebben.
  2. GSX600F, huidige motor. Rijdt prima, bij langzame handelingen binnen de stad een iets te kleine draaicirkel, verder prima zithouding, genoeg koppel en een fijne motor voor vakanties en 'gewone tripjes'.
  3. Regelmatig gereden op de ZZR600 van Wolve. Stuurt geweldig, zit lekker, iets dieper dan mijn GSX600F, maar prima rijdbaar voor mij. Een kanshebber door zijn veelzijdigheid en koppel.


Mijn budget is ongeveer 2000 euro en ik heb zelf de volgende 'kanshebbers' op mijn lijstje staan:

ZZR600 (favoriet tot nu toe)
VFR
CBR600F
Div900 (maar die vind ik niet echt mooi :X en wil toch wel iets rijden waar ik me prettig en goed op voel ;) )

Maar waarom dit topic? Zijn er motoren waar ik nog niet aan gedacht heb?

Fazer wil ik pas model vanaf 2003, en zelfs eerdere modellen zijn helaas niet te vinden voor mijn budget -O-
 
Laatst bewerkt:
vfr :) zeker als je koffers erop wil zetten.

anders even naar de r1100s kijken :) onderhouds arm en er kunnen goede koffersets op.

triumph tiger zou ook kunnen, maar de oudere modellen vind ik persoonlijk foei lelijk
 
Voor een budget van EUR 2000,- met jouw eisen...wens ik je veel succes met zoeken.

Ik zou je graag helpen maar kan voor dat budget geen motor opnoemen die jou zou "passen"
 
Fazer is er vanaf '98.....

@TS: voor dat budget wordt het heel lastig.

ik bedoel dat een fazer niet voor 2000 EURO te vinden is..

Een fazer GT is mijn droommotor, dus ik weet wel iets van fazers ;)
 
Voor een budget van EUR 2000,- met jouw eisen...wens ik je veel succes met zoeken.

Ik zou je graag helpen maar kan voor dat budget geen motor opnoemen die jou zou "passen"
er is voldoende te krijgen binnen het segment van de motoren (CBR, ZZR) die ik genoemd heb :) dus ik kan er wel een paar opnoemen. Als er geen andere opties zijn, dan zal ik daarbinnen dus moeten kiezen :)
 
eigenlijk wil je dus een andere motor en je gebrukt die uitlaat als excuus als ik het goed begrijp?

Een gebruikt uitlaatsysteem kkost een stuk minder dan 2000 euro hoor ;)

maar is dit niks?

alleen geen idee of er koffers oppassen
 
de nieuwe bandit is ook in de GT (grand touring) editie te krijgen, maar helaas ver boven budget.
http://i244.photobucket.com/albums/gg39/SollX/Motor-Forum/Klein/crazybiker46-1.jpg
en dáár heb ik dus niets aan, als het ver boven budget is :)

eigenlijk wil je dus een andere motor en je gebrukt die uitlaat als excuus als ik het goed begrijp?

Een gebruikt uitlaatsysteem kkost een stuk minder dan 2000 euro hoor ;)

maar is dit niks?

alleen geen idee of er koffers oppassen
Nope, anders had ik nu al een andere motor gekocht, want 't geld staat gewoon braaf op mn spaarrekening.

Het idee is om de GSX te verkopen, en dán pas een andere motor te kopen. Daarmee wil ik wel íets bijleggen, maar dan wel zodat ik niet meteen mijn banden en kettingset ook nog moet vervangen. Het is dan ook slechts een oriëntatie-topic.
Als ik de GSX niet vóór eind mei heb verkocht ga ik slepen met andere uitlaatset.
Ik had gezegd dat ik hier niet over wil praten in dit topic, maar even een korte samenvatting dan maar :/

Laser uitlaatsysteem, incl 4 in 1 bochten. Langs dealer geweest, gaf mij de waarschuwing dat het mogelijk/wrsch een dag werk gaat zijn om er een originele set weer onder te pleuren, aangezien de bochten er niet al te fier meer uit zagen (uitboren etc.).

Daarbij kost een nieuwe (andere) motor me geen 2000 euro, want de andere wordt verkocht. Zou raar zijn als ik deze erbij zou houden, als ik een budget van 2000 euro heb :')

RF heb ik overigens naar gekeken voordat ik de GSX kocht. Was niet mijn ding. En zou graag tips zien met motoren die aan de eis 'koffer-compatible' voldoen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben mij aan het oriënteren.

Op zoek naar een andere motor. Dit in verband met de kosten die het omzetten van de uitlaat van mijn huidige motor met zich meebrengt.
Heb mijn huidige fiets gekocht vol enthousiasme, maar door het prachtige uitlaatsysteem is het geluid behalve prachtig, ook niet in Duitsland toegestaan.

Ik wil hier geen topic van maken vol mensen die zeggen hoe ik mijn motor kan behouden. Daar heb ik al een idee van, maar wil ook proberen om voor een redelijke prijs een 'kant en klare' motor te vinden. Het is niet zeker dat de GSX weg gaat, daarom is het ook een oriëntatie-topic :)

De eisen waaraan deze motor moet voldoen:

  • Sportief ogend en rijdend (voldoende koppel)
  • Het liefst een 600-750cc
  • Een niet al te diepe zithouding: de houding op een ZZR600 is het maximum 'diepe' wat ik wil.
  • Geschikt voor lange vakanties/grote afstanden
  • Staat bekend om zijn onderhoudsvriendelijkheid
  • Halve of volle kuip, geen naked
  • Er moet een goede kofferset op kunnen (voldoende bevestigingspunten) en het liefst zitten als ik er naar zoek op marktplaats/bij dealers. Dus het moet een veel 'bekofferde' motor zijn.
  • Er moeten Pilot Road 2 banden of vergelijkbaar onder kunnen


Mijn motor'geschiedenis'.
  1. Begonnen op een Diversion. Hier was ik vrij snel op uitgekeken door oa. gebrek aan koppel. De zithouding is niet in de ban gedaan. Zou ik niet moeilijk over doen als de toekomstige motor zo'n zithouding zou hebben.
  2. GSX600F, huidige motor. Rijdt prima, bij langzame handelingen binnen de stad een iets te kleine draaicirkel, verder prima zithouding, genoeg koppel en een fijne motor voor vakanties en 'gewone tripjes'.
  3. Regelmatig gereden op de ZZR600 van Wolve. Stuurt geweldig, zit lekker, iets dieper dan mijn GSX600F, maar prima rijdbaar voor mij. Een kanshebber door zijn veelzijdigheid en koppel.


Mijn budget is ongeveer 2000 euro en ik heb zelf de volgende 'kanshebbers' op mijn lijstje staan:

ZZR600 (favoriet tot nu toe)
VFR
CBR600F
Div900 (maar die vind ik niet echt mooi :X en wil toch wel iets rijden waar ik me prettig en goed op voel ;) )

Maar waarom dit topic? Zijn er motoren waar ik nog niet aan gedacht heb?

Fazer wil ik pas model vanaf 2003, en zelfs eerdere modellen zijn helaas niet te vinden voor mijn budget -O-


Meid, zoek niet verder, maak een proefrit op de door jouw al genoemde VFR, is de ideale opvolger voor de F'je. Is gewoonweg een stuk meer motor. Misschien is de aanschafprijs wat hoger, maar dat ga je dubbel en dwars terugverdienen, want de onderhoudskosten liggen een stukje lager dan bij de F, sleuteld ook een stuk fijner. Afwerking is veel beter, en bovendien roesten ze niet weg.

LoSBoL heeft niet voor niks na zijn F'je een VFR aangeschaft.
 
de cbr kun je ook wegstrepen of je moet voor het allereerste model gaan.

f2's vind je niet snel onder de 2000 in normale/goede staat.
een overgespoten exemplaar zie je wel eens voor rond de 1600 en er kunnen wel koffers op.
 
de cbr kun je ook wegstrepen of je moet voor het allereerste model gaan.

f2's vind je niet snel onder de 2000 in normale/goede staat.
een overgespoten exemplaar zie je wel eens voor rond de 1600 en er kunnen wel koffers op.
Het gaat bij de CBR dan inderdaad om de oudste modellen, aangezien bij deze de zithouding het minst 'Spartaans' is :)
 
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen


Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen




paar motoren onder de 2000€ die ik heb uitgezocht.. bpm en import kan niet veel meer kosten voor die bedragen :N

in belgie moet je toch zat motoren kunne vinden die aan jouw eisen en budget voldoen, net als in DL... importeren is een eitje


suc6 met de zoektocht :)
is zeker een idee... zal nog 's nazoeken wat de bpm en import kosten zijn voor een wat udere motor! Dank voor de herinnering :)
 
Laatst bewerkt:
oh ja, de eis 'alles behalve een BMW' had ik nog niet genoemd :X
 
k75s (ja, ik weet..is een beetje een oude lullen motor..)

maar voordeel is wel: onderhoudsarm..kunt er goed sportief mee rijden (op de bmw manier)
halve kuip, koffers in overvloed te krijgen en zitten er vaak al bij...
 
ik dacht al wel dat ie er niet in zou passen..

en toch..


ik zou eens gaan proefrijden op een k75s..

misschien is het wel wat voor je..je weet het maar nooit..

(als het niks is kun je tegen die vervelende "prekende bmw rijders" zeggen dat je het geprobeerd hebt)

succes!
 
Tja ik snap niet zo dat je je beperkt tot de sportfietsen uit vervlogen tijden die ondertussen het stempel frikadel mogen dragen. Heeft vast iets met koplampjes en kuipjes mooi vinden te maken. :P Er is zoveel meer tussen 2 wielen.... -O-

Al eens aan een transalp gedacht ofzo? Die gaat ruim voldoen aan wat jij wilt doen en zoiets stuurt als een scheermes in de Eifel etc. :9 Pilot road heb je niet nodig om met vertrouwen te rijden.

VFR is trouwens wel een topmotor uit je rijtje. Wel die met de enkelzijdige swingarm dan, beetje modern denken.

Ik kan trouwens opmerkingen al 'een RF is niet mn ding' niet plaatsen als je zoekt in het segment waarin je zegt te zoeken. :? Da's een serieuse CBR concurrent, tikkie apartere mooiere looks en goedkoop tegenwoordig, zag er net hier eentje onder de 2 mille staan.
 
ik vind de K-series gewoon niet mooi.

En ik koop geen motor om hem passend te hebben bij mijn kleren, salontafel en garage-interieur, maar ik rijd wel liever op een motor die ik ZELF visueel aantrekkelijk vind :)

De GSXF is ook niet voor iedereen een mooie motor, maar ik vind 't een pracht-ding :9 en word er graag mee gezien :Y dat heb ik met een BMW niet... sorry..

Wil dan ook niets zeggen over de rijkwaliteiten hoor, daar kan ik inderdaad niets over zeggen ;) maar visueel gezien, zie je mij er niet op rijden, sorry :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan