orig. uitlaat GS500E modificatie

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
kan je de standaard uitlaat van een suzuki gs verbeteren?
heb ergens op het net gezien dat je door wat gaten boren wat vermogen zou winnen.

ik wil natuurlijk eerst zeker zijn voor ik iets onderneem.
een andere uitlaat monteren kan niet. De motor moet namelijk volledig standaard lijken want is in feite een 25kw\'er...
de veranderingen mogen dus zeker niet al teveel opvallen en ook, gezien mijn budget, niet teveel kosten
 
Dan zou ik ook niet aan boren beginnen, gezien het budget. Ik heb ooit eens geleerd dat als je teveel druk weg laat gaan vanuit je uitlaat (bij bocht), dat je dan juist weinig compressie hebt en dus verlies van vermogen ofzo.

Waarom spaar je nie ff door voor een nieuwe uitlaat?
 
zoals ik al zei, een andere uitlaat is geen optie, want het is nog steeds een 25kw en moet er dus uiterlijk zeker 25kw uitzien.

geld steek ik niet meer in mijn gs, enkel om haar in conditie te houden. hou liever wat geld over om over 19 maanden ( :) en ja, ik tel af)een sportieve 600 te kunnen kopen. (van 98/97 of ouder dan wel, moet binnen budget blijven)
 
Dit plaatje misschien ?



Komt van deze site af tuxserver.dyndns.org/~motor/
Stond nog bij het to-do lijste maar misschien dat het al gedaan is, was een vriendje van JK dacht ik.
Dus JK, weet jij er meer van ;) ?

:) Martin is een vriend van me ja, maar hoe hij aan dit plaatje komt weet ik niet. Als het op z\'n To-Do lijstje staat, dan gaat ie het wel doen, maargoed eerst moet ie z\'n GS500e maar weer eens in elkaar zetten.

Je kan wel gaatjes in je uitlaat boren, maar wat wil je er mee, je mag een 25kw motor absoluut niet modificeren, dus of je er nou een paar gaatjes in boort zodat ie beter/sneller rijd, of dat je er een andere uitlaat onder hangt, maakt allebei geen zak uit. Je hebt dan de motor gemodificeerd, en dan ben je, als de verzekering gaat zeiken (en dat doen ze HEEL snel, zie topic van The Saint over de VFR-diefstal) niet verzekerd.

Aan de andere kant, als je het geld had, had je er een ook een laser-uitlaat of wat anders op kunnen gooien, de politie is toch zo dom dat ze dat niet weten. Laser zegt ze wel iets, maar als jij zegt dat de motor 25kw is, en het op papier kan aantonen, dan laten ze je weer gewoon gaan.

Maargoed, ik ga je er zeker niet van weerhouden, ik zeg het alleen maar :) Als je geen geld in een nieuwe uitlaat wilt steken kun je dus misschien wel ff kijken naar het bovenstaande plaatje. Weet niet wat het resultaat is.
 
hitteschild eraf boren /slijpen
daarna achter en onder het schild(waar het zat)
de uitlaat doorzagen.
binnen werk eruit halen
rvs pijp met gaatjes erin
glaswol of zo\'n deken als ze bij biggelaar gebruiken er omheen.
dichtlassen.
schild erop lassen.
klaar
mooi vet geluid.
nog mooier zonder dempingsmateriaal.
avondje werk (in de baas zijn tijd (handig als je td bent en geen ITer)).
heb er zo twee gemaakt voor mijn gs in het verleden.
mooiste is als je een tweedehands pijp kunt vinden
en die verbouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan