Origineel aantal kw's -- 25 kw maar niet terug ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

JT

MF'er
14 jun 2001
45
0
Er werd mij door de politie verteld, dat als je een motor terug laat voeren naar 25 kw, dat die dan niet meer origineel is te krijgen omdat het een permanente modificatie moet zijn ? Maar dis toch de rijnste bullshit ? Je kan je motor toch ook opfokken ???


Volgens mij lult die politie. FOK THA POLICE :j !
 
Het is geen probleem om het weer terug te zetten naar het volle vermogen.
Het is gewoon een aanpassingset(carberateurs) voor het inkrimpen van het vermogen en dat meer (vol)vermogenset kan je naderhand gewoon weer terugzetten.
 
Is onzin, komt waarschijnlijk doordat in Duitsland een tijd een max pk limiet van 100 pk is geweest.

Dit was op een manier gedaan die niet makkelijk eruit te halen was zoals bij de ned. 25 kw regel.

In Duitsland werdt het vermogen beperkt gehouden door bijv kleinere carburateurs te plaatsen, ook deze zijn te veranderen natuurlijk, maar wel een stuk duurder.
 
Domme agenten heb je ook nog steeds.... doet me nog steeds denken aan een agente bij een rollenbank voor brommers. Er werd een schakelbrommer opgezet. Ze knijpt in de koppeling, en zegt 'Je remmen zijn niet in orde'.... |( :j

Ik heb er nu ook 25kw onder zitten, hoef maar even wat onderdelen te verwisselen en het beestje loopt een stuk harder en heeft ietsje meer power. Alhoewel.. power op een GS500e... in elk geval zat om zo'n beetje elke auto er voor het stoplicht uit te scheuren. Zelfs met 25kw. :)
 
Ze moeten niet zeuren over die 25kw. die regel is gewoon krom.
Ik ben zelf ook een 25kw (nouja) op kenteken dan. *D

je doet gewoon het volgende je haalt je motor uit elkaar (dat kan iedereen) :+ kijkt in het inlaat spruitstuk en jahoor daar zitten een paar ringen in met een diameter van een knaak daarin zit een gaatje ter grote van een dubbeltje. wat nu zul je zeker denken nou simpel HAAL ZE ER UIT }) zet je motor weer in elkaar en dan :] heeft hij zijn echte kwtjes weer terug. en op kenteken staat gewoon nog steeds 25kw.

En die GROTE Vrienden van ons :r gaan echt niet een testbank voor motoren aan schaffen om jou en mij evenje te controleren.

succes.

Een net beginnende rijder met al aardig wat km op de teller.
 
Vergeet niet om de originele ringen er weer in te doen, anders spuit de benzine alle kanten op behalve richting cilinders :)

Heb hier het originele setje ook liggen en ik wil niet echt lang meer doorrijden met 25kw. Het is inderdaad een kromme regel en tot 130km/u rij je best, maar daarboven weinig puf meer.. je kan wel tot 150km/u komen, maar vraag niet hoe lang dat duurt. Ook voor het inhalen van iets mis ik gewoon power.

Het is gewoon echt een kromme regel, want iemand van 18 mag wel als eerste auto een 3 liter rijden. Of desnoods een Porsche! En die rijden wel even anders dan een gewone 1.6 ofzo.

Ik vind 1 jaartje 25kw wel voldoende ipv 2 jaar... het is wel de manier om je motor eerst te leren kennen, en niet gewoon het gas erop gooien en zien waar je terecht komt, want zo even je rijbewijs halen en meteen op een R6 of R1 stappen, nee. Dat zijn geen beginnersfietsen.. maar wel hele mooie snelle krachtige motoren :}
 
Vergeet niet om de originele ringen er weer in te doen, anders spuit de benzine alle kanten op behalve richting cilinders :)

Heb hier het originele setje ook liggen en ik wil niet echt lang meer doorrijden met 25kw. Het is inderdaad een kromme regel en tot 130km/u rij je best, maar daarboven weinig puf meer.. je kan wel tot 150km/u komen, maar vraag niet hoe lang dat duurt. Ook voor het inhalen van iets mis ik gewoon power.

Het is gewoon echt een kromme regel, want iemand van 18 mag wel als eerste auto een 3 liter rijden. Of desnoods een Porsche! En die rijden wel even anders dan een gewone 1.6 ofzo.

Ik vind 1 jaartje 25kw wel voldoende ipv 2 jaar... het is wel de manier om je motor eerst te leren kennen, en niet gewoon het gas erop gooien en zien waar je terecht komt, want zo even je rijbewijs halen en meteen op een R6 of R1 stappen, nee. Dat zijn geen beginnersfietsen.. maar wel hele mooie snelle krachtige motoren :}

ben het wel met je eens.

maar als wij dus 21 waren geweest en hem dan hadden gehaald was er geen probleem. Maar ik ken mezelf als ik 21 ben dan spoor ik nog steeds niet. en iemand van 80 jaar die net zijn motorrijbewijs heeft mag meteen op een R1 stappen. Wat klopt hier niet!!
Maar in Den-Haag zijn nog niet echt slim bezig wat verkeer betreft.
Nederland wil dan zo graag bij de EU horen dus mocht je problemen heben met de politie over jou 25kw motor (die dat nu dus niet meer is).
Dan ga je naar het Europees hof in Brussel. En daar geld het Europees recht dus heb je kans dat er dan niets aan de hand is.
Ik ken namelijk geen ander land die deze achtelijke beperking heeft.


nog opmerkingen ik hoor ze graag.

PS: Netelenbos en Joritsma :j
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan