Origineel frame met nummers, maar geen kenteken

edcb750

MF'er
18 jun 2009
70
9
Hallo lezers, deze vraag is wrs al meerdere keren voorbij gekomen, maar ik ben t spoor bijster:
Ik heb een origineel frame, met origineel framenummer, maar geen blok of wielen enz., maar ook geen kenteken.
Vraag is: Kan ik enkel met dit frame een kenteken krijgen/regelen via RDW? Of moet ik eerst de motor helemaal opbouwen? En kan het dan een kenteken worden uit het jaar van het frame, in mijn geval 1995?

Hopelijk heeft iemand van jullie hier recent nog mee te maken gehad..... en ik snap wel dat ik bij RDW om info kan vragen, maar ik hoor liever jullie ervaringen hiermee, voordat ik naar RDW stap, en dan maar afwachten of de juiste man/vrouw heb die me de juiste info verschaft...(zonder rdw in twijfel te trekken :-) )

Hoor t graag.
 
Dan kun je volgens mij vrij eenvoudig eea terug activeren.

Ik weet.niet of jij dat t beste kunt dien, of vorige eigenaar.

Heb je getekende koopovereenkomst?
 
Ik heb zoiets ooit met een magna gedaan. Ik had volgens mij wel het document mbt sloop, maar ben niet zeker.

Bij rdw geweest zonder oude eigenaar. Originele kenteken kwam terug, dat weet ik wel.
 
Op het zundapp forum is er ieland die een origineel 530 KS-50 frame heeft die van de politie geweest is.


Die heeft hem eerst op moeten bouwen en toen met een speciale keuring (weet de naam niet meer van de keuring en kan helaas niet meer op dat forum inloggen) het originele kenteken terug gekregen.

Zitten twee maren aan.

1 je moet voor de keurings aanvraag bellen.
2 als er een blok nummer bekend is moet dat blok ook voor die specifieke keuring eronder zitten. Die persoon had geluk dat er bij zijn frame bloknummer bekent was.
 
Waarom niet?
Er worden motoren van minder dan een jaar oud gesloopt na ongevallen,gewoon omdat ze economisch totalloss zijn.
En bepaalde motoren die op dat moment helemaal niet zo speciaal waren en gesloopt werden,zijn nu goud waard.
Ik reageerde op het voorbeeld van een unieke motor. Die sloop je niet. Er werden in de jaren '90 nieuwe motoren gesloopt omdat ze in onderdelen meer waard waren.
Ik zou de moeite van het kenteken niet doen maar een sloper met kenteken zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan