originele boutjes vervangen door rvs?

Pas maar op.. kom je met je glimmende half rvs moto naar je werk?? Wat ik vaak met rvs zie is dat het geen wissellende belastingen kan hebben. Staal kun je een paar keer extreem buigen, rvs niet. Het komt vol haarscheurtjes te zitten en de sterkte is eruit. Dat buigen in minder extreme mate gebeurt in de bouten van de remophanging, dus je weet wat de rvs bout dan gaat doen.
Er zijn trouwens wel meer oplossingen om te bling bling-en, gewoon je oude bouten laten vernikkelen, deden ze in de tijd van de BSA's ook en roest ook niet.
(en kost geen 17 euro per boutje) :]
 
Ik zou de bouten niet vervangen door rvs.
Rvs vreet makkelijk en zit dan muurvast of je draad is aan gort. een beetje copa-slip of iets dergelijks helpt wel wat tegen vreten.

Zolang je niet over de vloeigrens van de metalen gaat blijft rvs sterk. De eerste keer dat het plastisch wordt vervormd verstevigd het zelfs, het wordt sterker. Pas na enige malen buigen gaat rvs kapot door vermoeiing. Gewoon staal heeft daar minder last van.

Gr,
Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan