Originele demper ZX6R 636

willempie22

Rookie
13 apr 2010
5
0
Tilburg
Dames/heren, ik ben in het bezit van een ZX6R 636 '02.
Nu zit hier de originele uitlaat op, waarvan ik vind dat er wel een erg laf geluid uit komt!
Op de uitlaat staat K409 als type en E keurmerk heeft ie zelfs 2 stempels E1 en E4, mischien dat ie daarom zo laf is.
Nu heb ik het een en ander opgezocht over DB killers etc, nu zit er inderdaad een pijpje in en aan de buitenkant een drietal popnagels. Nu is de vraag heeft iemand bij deze uitlaat al eens geprobeerd de DB killer eruit te halen. Indien niet mogelijk nog aanraders voor een andere demper met een wat mannelijker geluid?
Alvast bedankt!

Willem
 
Dames/heren, ik ben in het bezit van een ZX6R 636 '02.
Nu zit hier de originele uitlaat op, waarvan ik vind dat er wel een erg laf geluid uit komt!
Op de uitlaat staat K409 als type en E keurmerk heeft ie zelfs 2 stempels E1 en E4, mischien dat ie daarom zo laf is.
Nu heb ik het een en ander opgezocht over DB killers etc, nu zit er inderdaad een pijpje in en aan de buitenkant een drietal popnagels. Nu is de vraag heeft iemand bij deze uitlaat al eens geprobeerd de DB killer eruit te halen. Indien niet mogelijk nog aanraders voor een andere demper met een wat mannelijker geluid?
Alvast bedankt!

Willem

Wat je moet weten is dat originele dempers vaak niet zijn voorzien van DB-killers. Dat drietal popnagels die jij bedoeld zijn waarschijnlijk gewoon van het eindkapje op de demper. Je kan ze in principe uitboren en het kapje verwijderen, maar dan begint het feest bij een originele demper pas. Vaak zijn dit reflectiedempers, en is het dus niet een kwestie van een "prop" er uit halen om het geluidsniveau op te krikken.

Het beste is dus inderdaad gewoon een aftermarket demper monteren. Wat betreft soorten en merken, iedereen heeft hier andere voorkeuren in. Ik ga zelf altijd voor Akrapovic. :)
 
Ok bedankt! Dan moet ik maar weer het vrouwtje lief aankijken en diep in de buidel gaan tasten. Ik dacht aan max 300 eurie is dat een beetje te doen. En daarnaast is een tweedehands demper een beetje tedoen of is dat gevaarlijk kwa betrouwbaarheid?
 
Ok bedankt! Dan moet ik maar weer het vrouwtje lief aankijken en diep in de buidel gaan tasten. Ik dacht aan max 300 eurie is dat een beetje te doen. En daarnaast is een tweedehands demper een beetje tedoen of is dat gevaarlijk kwa betrouwbaarheid?

Over de prijzen van dempers voor jouw model heb ik geen idee, ik denk dat je je het beste op marktplaats o.i.d. kan gaan orienteren. Bovendien is er niks gevaarlijks aan een tweedehands demper, behalve je gehoor dan. :+
 
Kijk even op ebay.nl

bv

Two Brothers
Mivv
Hurric
Arrow

Allemaal dempers met een "mannelijk" geluid maar tussen de 250 en 350 euro!!
Akrapovic is leuk maar je betaalt de hoofdprijs en iedereen heeft em al.

En een akra verbleekt vergeleken bij een Mivv of een Two brothers.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan