Originele (fabrieks) veringsetup GSX-R600 1997?

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Zie topictitel, wie weet deze?

Ik heb er geen onderhoudsboekje bij, wel 1 gedownload van de site van pooh maar die is van 1998 en volgens mij is die vering uitgebreider, verder stond daar niet volledig de default setting in.

Dus graag van alles...veervoorspanning, ingaande demping, uitgaande demping.

Thankssss :)
 
veervoorspanning = voorspel
ingaande demping & uitgaande demping spreken voor zich. })

Maar ff serieus, je kan altijd de Nimag in Heijenoord bellen. Die is immmers de importeur.
 
Blijf knoeien want het blijft me niet bevallen. Ik wil weer naar de basissetup terug om vanuit daar te experimenteren.

En WP komt er volgend jaar wel in, voorlopig kost die fiets me wel weer genoeg (grote beurt krijgt ie nu en andere ketting/tandwielen) dus ik zal het nog even met standaard vering moeten doen.

Dus wie weet de default setup?
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je het onderhoudsboekje trouwens gedownloaded?
http://www.pricewatch.be/images/manuals/

Op woensdag 09 oktober 2002 15:41 schreef BugsM het volgende:
Iemand anders ook al dat boek in zijn bezit, zo ja, is het wat?
Note: The owners manual supplied with your bike contains full details of the standard suspension settings and recommended settings to suit the load carried and riding style.

Front Forks
On GSX-R600V models, the forks are adjustable for spring pre-load and rebound damping. On all other 600 and all 750 models the forks are adjustable for spring pre-load, rebound damping and compression damping.

Rear Shock Absorber
On all models the rear shock absorber is adjustable for spring pre-load, rebound damping and compression damping.

UK models:
GSX-R600V (1997) JS1AD111400100001 ->
GSX-R600W (1998) JS1AD111400101736 ->
GSX-R600X (1999) JS1AD111400103985 ->

US models:
GSX-R600V (1997) JS1GN78A V2100001 ->
GSX-R600W (1998) JS1GN78A W2100001 ->
GSX-R600X (1999) JS1GN78A X2100001 ->
 
Laatst bewerkt:
uuuuhhhhh.....rev heb jij geen handige vriendjes
die je motor eve een beurt geven.....

grote beurt stelt niks voor en nieuw ketting en tandwiel
al helemaal niet.....

altijd eve gezellig,,,,,,,, eve met z'n allen een
middagje sleutelen....

greetings FE 8-)
 
uuuuhhhhh.....rev heb jij geen handige vriendjes
die je motor eve een beurt geven.....

grote beurt stelt niks voor en nieuw ketting en tandwiel
al helemaal niet.....

altijd eve gezellig,,,,,,,, eve met z'n allen een
middagje sleutelen....

greetings FE 8-)
Nee.... heb jij die wel voor mij? *D

Misschien handig voor de toekomst 8-)

Enne, in die manual van pooh kon ik geen volledige default setup ontdekken. Ik heb btw een GSX-R600V dus geen 'compression damping'.
 
he rev moet ik hier nou de vriendjes gaan
aandragen ik dacht dat jij de populaire man
was van dit forum....

nou begin het zelf ook te leren zaterdag mijn
eigen remblokken vervangen....
wel onder toezicht natuurlijk :+

heb je het nimag al gebeld voor info....

ben vanavond ook weer aan het afstellen geweest
vering iets stakker gezet moest wel weer eve wennen...

he rev als je bij de meeting bent dit weekend dan zet je
toch eve wat mensen voor je aan het werk......

waar breng jij je motor altijd heen voor reparatie..????

ps waar was je vanavond we hebben nog gereden.....
 
nou begin het zelf ook te leren zaterdag mijn
eigen remblokken vervangen....
wel onder toezicht natuurlijk :+
Moet bij mij ook, ben technische newbie op dit gebied. ;(

heb je het nimag al gebeld voor info....
Nee nog nie... zag wel op www.japarts.nl dat je daar originele instructieboekjes kon bestellen, misschien dat ik dat nog wel ff doen.

ben vanavond ook weer aan het afstellen geweest
vering iets stakker gezet moest wel weer eve wennen...
Nadat ik mijn vering vrij radicaal had gewijzigd is het nooit meer echt goed geweest. Vind m'n GSX maar slecht (zwaar) insturen nu, moet teveel werken om hem fatsoenlijk de bocht in te krijgen. Moet vast veel beter kunnen. :9

he rev als je bij de meeting bent dit weekend dan zet je
toch eve wat mensen voor je aan het werk......
Het werk is dan al gedaan als het goed is, kunnen we weer onbezorgd :] :] :]

waar breng jij je motor altijd heen voor reparatie..????
Bernard Motoren in Dokkum, stukje rijden maar is topzaak, klein maar fijn. :}

ps waar was je vanavond we hebben nog gereden.....
Fiets staat bij dealer, vrijdagavond kan ik hem weer ophalen. :)

Ga je zondag ook ff mee? :?
 
Ik heb dacht ik ook een gsxr600v, want die van mij is ook van 97. De laatste cijfers van mijn chassis.nr is 2XXX, betekent dit dat ik een 98model heb? Ik heb trouwens ook geen stelschroef onder aan de demper zitten, terwijl dat wel in de manual (-98) staat beschreven (compresson damping????)

mzzls
 
Ik heb dacht ik ook een gsxr600v, want die van mij is ook van 97. De laatste cijfers van mijn chassis.nr is 2XXX, betekent dit dat ik een 98model heb? Ik heb trouwens ook geen stelschroef onder aan de demper zitten, terwijl dat wel in de manual (-98) staat beschreven (compresson damping????)

mzzls
Compression damping is ingaande demping dacht ik. Wij hebben op de 600V (97 model) alleen uitgaande demping (dat kleine schroefje bovenop je veervorkpoten) en veervoorspanning.

Niemand die een default setup heeft? ;( (heb nog geen tijd gehad om te bellen met de importeur...)
 
7140


Dit staat dus in de manual van de 98. En dit komt niet overeen met de 97model? Als iemand hier nou antwoord op kan geven, zijn we eruit.
 
(Afbeelding)

Dit staat dus in de manual van de 98. En dit komt niet overeen met de 97model? Als iemand hier nou antwoord op kan geven, zijn we eruit.
Deze klopt wel. Alleen staat daar ook ergens in die manual hoe je de compression damping instelt (helemaal onderaan je vorkpoten, bij je voorwiel) en dat kan bij onze 600V dus niet.

Maar ik weet ook wel hoe ik het instel, maar ik weet nog geen default setup. ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan