Twee jaar geleden heb ik bij het herstellen van de voorvork o.a. voorvorkkeerringen vervangen. Omdat de maat zeer exotisch was, zijn hier uiteindelijk de (vier) originele keerringen ingegaan (€72 ), i.c.m. de voorgeschreven olie: "ATF" , ofwel automatische transmissie olie. Ik heb zelfs nog een paar universele kapjes om de poot heen gedaan om m'n investering te beschermen .
Wat schetst mijn verbazing: Na slechts twee jaar begon een keerring alweer te zweten. Nu, enkele maanden later gutst het uit beide poten!
Twee jaar vind ik een té lange tijd om nog naar mijzelf te wijzen. Dit i.c.m. het feit dat beide poten binnen enkele maanden van elkaar de geest hebben gegeven, doet mij vermoeden dat de vloeistof hier een aandeel in heeft gehad.
Weet iemand of "ATF" tussen 1988 en1024 2014 dermate is veranderd, dat dit niet langer in voorvorken gebruikt kan worden?
Mocht het relevant zijn: Het gaat om een 1988 Honda VFR400r
Wat schetst mijn verbazing: Na slechts twee jaar begon een keerring alweer te zweten. Nu, enkele maanden later gutst het uit beide poten!
Twee jaar vind ik een té lange tijd om nog naar mijzelf te wijzen. Dit i.c.m. het feit dat beide poten binnen enkele maanden van elkaar de geest hebben gegeven, doet mij vermoeden dat de vloeistof hier een aandeel in heeft gehad.
Weet iemand of "ATF" tussen 1988 en
Mocht het relevant zijn: Het gaat om een 1988 Honda VFR400r
Laatst bewerkt: