originele luchtfilter vervangen door 'open' filter

llivocool

Die hard MF'er
2 dec 2002
681
0
Borgerhout
Ik ga de originele luchtfilterkast van mijn gsx-r 750 (1994)
vervangen door de zgn. konische open luchtfilters die je dan los op elke carburator zet.

Wat doe ik dan met de overige darmpjes die van de carburator komen?
 
Er komen geen dampjes van je carburateur!

Je bedoelt waarschijnlijk de carterontluchting die in je luchtfilter uitkomt :?
Verleng dat slangetje zodat het onder je carter uitkomt, want er komen met regelmaat druppeltjes carterolie langs naar buiten. Dicht dat slangetje NOOIT af!!!! Door de druk die er dan in je carter wordt opgebouwd gaan je keerringen en/of pakkingen lekken!
 
Hoi,

Ik heb een Bandit 1200, ook met K&N filters. Bij mij is er op dat ontluchtingsslangetje ook een klein filtertje gezet, die zit nu onder mijn tank ergens vast

Volgens mij komt er alleen damp uit en een klein beetje spettertjes (soms)..
 
Hoi,

Ik heb een Bandit 1200, ook met K&N filters. Bij mij is er op dat ontluchtingsslangetje ook een klein filtertje gezet, die zit nu onder mijn tank ergens vast

Volgens mij komt er alleen damp uit en een klein beetje spettertjes (soms)..


Het gaat hier geloof ik over filterloze openingen.

De "darmpjes" die eruit komen zijn meestal voor ontluchting. Die moeten lang genoeg zijn om onder je motor de olie/lucht/benzine te lozen of op te vangen.

Dan heb je er één voor de benzinetoevoer en sommige ook nog een vacuumslang naar je tank. (Sommige kawa's hebben ook nog twee slangetjes voor carburator verwarming. Die kun je gewoon afdoppen op de watertpomp zelf.)

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan