Originele pijp vs Open pijp

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.367
169
Veghel
Voelen jullie jezelf ooit schuldig als je met een herriepijp het gas er vol op zet. Heb er nu tijdelijk mijn originele pijp opzitten.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/7418

Het is nu wel een stofzuiger en het is absoluut geen gezicht zo'n kachelpijp. En nog vervelender het ding pakt erg slecht op tussen de 7000 en 8000 tpm. Eerst doet ie helemaal niks, om dan bij 8000 tpm pas een beetje te beginnen. Om het circuit had ik daar weinig last van omdat ik toch nauwelijks onder de 8000 tpm kwam. Maar op dijkweggetjes blijk ik heel veel tussen de 7000 en 8000 tpm te zitten.

Maar nu het grootste voordeel van de standaardpijp: ik ben een erg sociaal mens :P en nu kan ik zonder dat anderen er echt last van hebben het ding goed op toeren jagen. En minder :] -plezier heb ik er niet om. Daarom denk ik dat ik maar een db-killer in m'n remus hang zodra die gemaakt is.
 
Nee, ik voel me niet schuldig. Loud pipes save lives. Ik vind het ook erg lekker om met redelijk wat geluid aan te komen zetten, maar geblaf als van b.v. een Harley vind ik weer helemaal niks. Zo een rijdt er hier in de straat wel eens voorbij, ik wacht nog steeds op het geluid van schrapend chroom op hard asfalt... })

Ik had een Hotcam op m'n ZX-6r, dat vind ik eigenlijk een mooie middenweg. Lekker zwaar geluid, niet te hard, niet te zacht. :)
 
motorrijden is toch ook juist leuk omdat je dan zo'n mooi geluid maakt? :+

Check ook m'n blauwe tekst hier onder..
("Loud pipes sa...")
 
En als je dan op zo'n rustige zondag door kleine dorpjes toert of over dijken met bebouwing, dan hoor je de bewoners denken "weer zo'n aso", ja, dan vindt ik het wel eens genant. Maar als ik langs een stilstaande file rij ben ik blij dat er carbon onder hangt. Het blijft toch een erg vet geluid.
 
Ligt er aan bij mij, rustig rijden is ronken.
Gas open is BRULLENN!!!!!!

Dus rij rustig in de stad en zo en ver erbuiten waar geen fietsers zijn en zo gaat ie echt open.
 
Op vrijdag 05 juli 2002 21:23 schreef slijtboutje het volgende:
En als je dan op zo'n rustige zondag door kleine dorpjes toert of over dijken met bebouwing, dan hoor je de bewoners denken "weer zo'n aso", ja, dan vindt ik het wel eens genant. Maar als ik langs een stilstaande file rij ben ik blij dat er carbon onder hangt. Het blijft toch een erg vet geluid.

Da's precies waar ik ook een beetje mee zit. Het is en blijft natuurlijk :9~ zo'n jankende Remus. Maar met die pijp wil ik nog wel eens shortshiften. Met die stofzuigerdemper trek ik dan wel gewoon door.

BTW Loud pipes save lives is BS })
 
Ik kan me goed voorstellen dat de mensen lang motorroutes gek worden. Mijn ouders hebben een huisje in Brabobosnie langs een dijk. Ik zit daar een dag te genieten met al die fietsen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat mindere liefhebbers er echt niet goed van worden.

Maaruuhh... mijn ouders horen mij ook al van ver aankomen }) Kan de koffie alvast aan :) Nee, ik zet er niet het standaard setje op.
 
Ik heb gisteren mijn motor (kawasaki en500a)
opgehaald, daar zit ook een open uitlaat op,
ik heb geen flauw idee hoe veel herrie een normale
demper op deze fiets maakt maar in vergelijking
met mijn lesmotor (CB500) zit hier een
ter...herrie op, maar het is wel geweldig gebrul
ik zou niet anders willen ;)

En ach.. dan 's morgens en 's nachts maar geen
motorrijden, maar dat is niet zo erg, de lol en
kick van de brullende tweecilinder weegt veel
zwaarder
 
Ik kan me er weinig aan storen.

Ik woon hier in Almere. Er lopen hier k*t-kinderen (Ja sorry, maar zo worden ze hier genoemd.) te schreeuwen, irritante muggen (Dat zijn scooters.) te janken. Verder hebben we gestoorde buurvrouwen die herrie maken, echtparen met ruzie en nog meer van dit soort dingen.

Gelukkig stoor ik me er niet echt aan. Of ik heb m'n muziek aan, en dan hoor ik ook alleen mijn muziek, of ik slaap...

Als ik thuis kom met m'n motor zet ik hem uit zodra ik geen stoepjes meer hoef te duwen, dus in de portiek.

En de rest op weg? Ach daar ben je toch zo voorbij? :)
 
ik voel me soms, heeeel soms, wat schuldig als ik over een leuke toeristische route het gas vol opentrek en m'n open Bos pijp begint te bléren. })

Maar dan denk ik, Jaap verplaats je is in al die toeristen en dagjesmensen , hoe zou jij dat vinden als er zo'n idioot langs kwam met een open blérpijp terwijl je van de natuur aan het genieten bent..... Dan is mijn geweten weer gerustgesteld }) en GAS! Laat ze fijn meegenieten!
 
Als je je schuldig voelt door het gejank van de blerpijp, dan heb ik de oplossing.

Een 2-cilinder kopen,dan jankt hij niet maar dan bromt ie!! Het is dan ineens alsof de mensen het een stuk mooier *D
 
Als je je schuldig voelt door het gejank van de blerpijp, dan heb ik de oplossing.

Een 2-cilinder kopen,dan jankt hij niet maar dan bromt ie!! Het is dan ineens alsof de mensen het een stuk mooier *D

Merk wel dat sinds ik een Laser Pro D'Or (sport carbon) heb er minder vaak auto voor m'n neus duiken uit een straatje. Met gelijk toerental valt de herrie best mee, maar als ik em open trek dan gaat ie behoorlijk grommen/brullen. En de buurvrouw begon al commentaar te geven dat ik em niet meer zo lang moest laten warmlopen omdat ze weg dreunt in d'r huis (zitten hier in een flat met onze garage d'r onder). Maar ik voel me alleen schuldig als ik om 2:00 's ochtends volgas langs kom gereden bij huizen.
 
heb ik eindelijk me akrapovic er onder zitten gaa nze hier zeggen dat je weer asociaal ben.
nou lekker weer.
kan maar een ding zeggen dat ik vandaag super genoten heb van het gebrul van die uitlaat onder me zx6r.
dus geen decibelkiller dat is pure godlastering

:} to the sound

})
 
Men mag al blij zijn dat ik mijn XR heb verkocht. Die klonk heel erg hard. Nu issie van de overbuurjongen dus de buurt heeft er nog steeds last van :+

Ik wil mijn uitlaten nog wel wat harder laten klinken want auto's horen je echt beter aankomen, zo gaan ze eerder aan de kant. Maar ze klinken nu al aan de luide kant met de originele uitlaten...


Aan de buurt moet je schijt hebben, als m'n uitlaten verrot zijn koop ik iets wat je nog beter kan horen.
 
nou k moet zeggen dat een wat stillere pijp toch wel wat fijner is soms *D denk dat ik mijn open pijp ook wat stiller ga maken, want soms is het echt te gortig.....en tsja ik mag er de Ring niet mee op zo he, 103 DB vonden ze wat teveel :+

Vanmiddag bij een vriend van me geweest en die gaat er zn lasapparaat es op loslaten, ben benieuwd....
 
Tof man dat gebulder... Laat m'n motor altijd ff een minuutje stationair draaien hier in de brandgang en heb er nog nooit gezeik over gehad. Lekker belangrijk ook, die moedern&^kers hier lopen al om 7 uur 's ochtends te timmeren en te zagen, dan mag ik wel ff aan het gas draaien.
 
ik vindt het alleen lullig als ik bij paarden mijn gas dicht draai en er komt een harde knal.

verder ben ik wel blij dat ik niet op zo'n stofzuiger rond rij.
 
Ik vraag me trouwens nog steeds af hoeveel herrie de mijne nou maakt. Yammie was aah het kijken of hij iets kon regelen???
 
Sinds ik mijn laser eronder heb zitten, is bij ook wel eens de "aso" gedachte boven komen drijven. Maar het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. iedereen loopt te kwijlen als er een H-D oid voorbij komt want o zo mooi geluid.

De motoren maken volgens mij meer herrie dan Supersports. Dus, origineel voor het circuit en "open" voor op straat! :}
 
Sinds ik mijn laser eronder heb zitten, is bij ook wel eens de "aso" gedachte boven komen drijven. Maar het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. iedereen loopt te kwijlen als er een H-D oid voorbij komt want o zo mooi geluid.

De motoren maken volgens mij meer herrie dan Supersports. Dus, origineel voor het circuit en "open" voor op straat! :}
je hebt zeker gelijk!!
 
Op zaterdag 06 juli 2002 17:49 schreef Fabian het volgende:
nou k moet zeggen dat een wat stillere pijp toch wel wat fijner is soms *D denk dat ik mijn open pijp ook wat stiller ga maken, want soms is het echt te gortig.....en tsja ik mag er de Ring niet mee op zo he, 103 DB vonden ze wat teveel :+

Valt nog mee hoor, m'n eerste prototype ovale demper kwam op 117 db bij 7000rpm! :P
En kan je wel vertellen dat DAT niet lekker ontspannen rijdt :(
Maar ja, ding was 3 dagen later ook nog gejat(met de motor eraan trouwens |(
 
Sinds ik mijn Carbon Laser pijp eronder heb zitten kijken veel mensen om vanwege het gebulder. Enerzijds wel een veilig gedachte maar inderdaad wel eens aso pas mijn snelheid dan ook wel aan. Met db-killer nog steeds boven de 90 db en dus verboden.
 
Mijn ovale Bos (met DB killer) die ik net heb klinkt niet zo asociaal, wat luider dan de standaard maar verder niet aso, ik zal deze week eens testen hoe ie klinkt zonder DB killer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan