Originele sticker laten (na) maken

JDsigns

proffesioneel amateur prutser
25 jan 2013
3.080
2.989
Gooisch kakreservaat
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik opzoek naar iemand of een bedrijf die aan de hand van een voorbeeld een sticker na kan maken in de gelijke kleur.

Het betreft de volgende sticker:
GSX R 2.jpg


Zoals op de afbeelding te zien is zit er een vieze (bijgewerkte) plek in het midden van de sticker. Graag zou ik hiervoor een nieuwe willen echter is het grootste probleem dat deze origineel niet meer leverbaar is en het blauw metalic betreft.
Omdat de sticker aansluit op de tank mag hij qua kleur ook niet te veel afwijken.

Wie kent iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Naar een spuiter gaan en het erop spuiten?
Ja heb ik aan gedacht, probleem is alleen dat de kap beschadigd is onder de sticker... Het idee was dat stukje glad schuren en de nieuwe sticker eroverheen... Als een spuiter het moet spuiten moet het wit ook weer opnieuw en laat de kleur parelmoer wit van suzuki nou net nergens bekend zijn (autospuiters) daarbij is de fiets van 1996 en dus weet kleurverschil in aan liggende delen...
 
Beetje retorisch, maar je hebt ook op CMSNL.NL gekeken?
Jep, ook die gecheckt, kan er helaas ook niet aankomen. Motorsparepartsonline.eu ook niet.... Enige die ik kon vinden was een poolse site, €185,= zonder verzendkosten en bezorgd alleen in polen. Uiteindelijk een collega uit polen bereid gevonden het vanuit polen naar Nederland te sturen dus bestellen maar.... Krijg ik na 5minuten een berichtje dat het momenteel niet leverbaar is en ze geen levertijd op kunnen geven.... Dus geld weer terug gestort gekregen.
 
en laat de kleur parelmoer wit van suzuki nou net nergens bekend zijn (autospuiters)
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb jaren geleden wel eens gehoord van autolak schade/spuit bedrijven die langsrijden en bijvoorbeeld het tankklepje qua kleur "inscannen" om de juiste lakkleur te kunnen maken voor spuitwerk op locatie. Zou dat geen optie zijn?
 
Heb je een complete andere kont overwogen?

Ik zocht trouwens ook kuipdelen en kwam met een complete motor thuis
Jep, ook al over nagedacht... helaas zijn de gebruikte die er te vinden zijn ook allemaal wel ergens beschadigd en is mijn set op het plekje in de sticker na helemaal netjes.
Mocht iemand trouwens een complete kont netjes zonder schade met dezelfde stickers tegen komen hoor ik het graag. ;)
 
Een keer bij een bedrijf langs gaan waar ze auto's wrappen?
Die wrapfolie is echt in ontzettend veel kleuren beschikbaar
Ja klopt alleen de juiste tint blauw en metallic glans komt helaas niet veel voor, bedrijf in de buurt kan er wel aankomen maar dan moet ik een rol afnemen van 35meter x 35ex per meter..... 🤔
 
In mijn oude job als grafisch ontwerper kwam dit soort werk regelmatig langs. Het namaken in een vectorbestand zou stap een zijn en enigzins bewerkelijk maar wel goed te doen. Vervolgens een plakfolie via snijplotter laten snijden en voila.

Ik denk dat de grootste uitdaging de juiste kleur vinden is, vooral omdat het ook nog een metallic kleur is. Je zou eens contact kunnen opnemen met suzuki nederland. Of langsgaan bij een groter beletter/plakfolie bedrijf met je motor of losse kap zodat je kunt vergelijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan