originele uitlaat met mooier geluid

tritus

MF'er
27 apr 2002
116
0
43
kerk_avezaath
zondag heb ik een toerrit gemaakt met 9 andere motorrijders waaronder ook een cbr600 uit 1992, dezelfde motor als ik heb dus.
Hij had een sport uitlaat onder zijn cbr gemonteerd en dat klonk wel lekker!! :9

nu vraag ik me dus af of het mogelijk is om mijn originele uitlaat ook wat beter te laten klinken door bijvoorbeeld ergens in de uitlaat een gaatje te boren of zo of misschien zijn er andere mogelijkheden ??? (ik heb geen centen op het moment voor een andere uitlaat)

het is niet de bedoeling dat iedereen in een straal van 5 km weet dat ik op de motor zit, maar een wat donkerder en iets harder geluid is wel leuk 8-)

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.227
0
41
Veghel
www.earracing.nl
Mag ik een tip geven? Blijf van je originele demper af. Zelfde als zo |( zijn om de originele demper te verkopen. Soms heb je de originele demper gewoon nodig.

Johnv

MF veteraan
3 jun 2001
4.411
1
Leerdam
hier in 't krantje staat nog een uitlaat te koop.

Voor Honda cbr600 Sebring RVS € 200

Tel 0344-681698

Danny

Die hard MF'er
10 jan 2002
371
0
Delft
Ik heb nog een NIVV demper (rond aluminium) liggen voor cbr600 '91-'98. Er zit een klein beetje schade op. Voor 70 euro is ie van jouw, ik wil hem ook wel ruilen tegen een originele uitlaat. Mail even als je geïnteresseerd bent.

Mark TT

MF veteraan
8 jun 2002
4.951
0
Den Bosch
www.race-academy.nl
Tip; je motor klinkt mooier (donkerder) als je een sportluchtfilter monteert. Aanzuiggeluid wordt daardoor harder. Je krijgt dan die mooie rochel ipv snerpend geluid.

je zal even moeten zoeken, maar ik ben ervan overtuigd dat hier e.e.a. voor te koop zal zijn. Een CBR uit 92 heeft geen RAM-air, dus geen probleem als je het luchtfilterhuis volledig vervangt door 4 aparte kelkjes op je carbs met (open)filters (bv K&N) of vergelijkbaar. en crossluchtfilter IN je luchtfilterhuis, die je openlaat klinkt ook vet (resonantie in de box). Mogelijkheden genoeg lijkt me.

Succes verzekerd.

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
wat boeit dat nou een reet!!
en ik heb het niet eens tegen jou!!

hierbij een fucking vet vriendelijke groet van hamul!!
FF waarschuwing !!
er zit een vershil in wie het zegt een user of een moderator
en zeker geen uitdagend gedrag anders krijg je vanzelf een Ban

hamul

MF'er
5 jul 2002
239
0
in de buurt van zwolle
kan me niet voorstellen dat je stoort aan mvg.
is toch gewoon een standaard afsluiting, maar goed ik zal het uiteraard nooit weer doen.

ps neem je baan niet te serieus joh ik reageer toch heel gewoon op een reactie van iemand???