originele uitlaat met mooier geluid

tritus

MF'er
27 apr 2002
116
0
kerk_avezaath
zondag heb ik een toerrit gemaakt met 9 andere motorrijders waaronder ook een cbr600 uit 1992, dezelfde motor als ik heb dus.
Hij had een sport uitlaat onder zijn cbr gemonteerd en dat klonk wel lekker!! :9

nu vraag ik me dus af of het mogelijk is om mijn originele uitlaat ook wat beter te laten klinken door bijvoorbeeld ergens in de uitlaat een gaatje te boren of zo of misschien zijn er andere mogelijkheden ??? (ik heb geen centen op het moment voor een andere uitlaat)

het is niet de bedoeling dat iedereen in een straal van 5 km weet dat ik op de motor zit, maar een wat donkerder en iets harder geluid is wel leuk 8-)
 
Ik heb nog een NIVV demper (rond aluminium) liggen voor cbr600 '91-'98. Er zit een klein beetje schade op. Voor 70 euro is ie van jouw, ik wil hem ook wel ruilen tegen een originele uitlaat. Mail even als je geïnteresseerd bent.

1869


1870
 
Tip; je motor klinkt mooier (donkerder) als je een sportluchtfilter monteert. Aanzuiggeluid wordt daardoor harder. Je krijgt dan die mooie rochel ipv snerpend geluid.

je zal even moeten zoeken, maar ik ben ervan overtuigd dat hier e.e.a. voor te koop zal zijn. Een CBR uit 92 heeft geen RAM-air, dus geen probleem als je het luchtfilterhuis volledig vervangt door 4 aparte kelkjes op je carbs met (open)filters (bv K&N) of vergelijkbaar. en crossluchtfilter IN je luchtfilterhuis, die je openlaat klinkt ook vet (resonantie in de box). Mogelijkheden genoeg lijkt me.

Succes verzekerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan