Orion motoren

Ik vergelijk zoiets altijd met een aldi mountainbike... leuk voor de beginner, functioneert perfect. Maar als je toch echt verder wil in de sport zul je toch naar een betere fiets moeten kijken en dit hoeft niet altijd een a merk te zijn. Bijvoorbeeld CUBE was eerst ook een lomp zware fiets en bla bla bla slecht ding... maar onder tussen is het een goede kwaliteits/prijsverhouding bike. Welke onder de kont van vele "recreanten en jongens/dames" die hun sport met regelmaat/vaak beoefenen.

Net als hierboven al vermeld leuk prima en goed als opstap. daarna schieten ze gewoon te kort als je echt beter word.
 
Uit welke duim zuig jij dat? Ik wil geen reclame maken voor Orion, maar dit soort reacties vind ik nutteloos aangezien je niet eens de moeite genomen hebt om het op te zoeken.
Orionmotors.nl:
- Onderdelen worden verstuurd met TNT Post voor € 8,00 per zending
- Alle onderdelen voor uw Orion bike altijd op voorraad
- Voor klanten die de motor ook bij ons hebben gekocht 20% korting op alle onderdelen!

Lijkt me toch netjes als je iets wilt vervangen?

Als er één dealer is voor het hele land en je verliest er één heb je er nul over. Maar zelfs dit is niet echt serieus bedoeld, zie ook de rest van mijn post
 
Nee, vind ik niet logisch. Als ze nu eens wat nieuws bedenken, wat mooi is, en niet goed afgekeken........

Heb jij wel eens een Ford gezien die op een Ferrari lijkt dan? ;)

Ik heb wel eens een Deawoon gezien die op een Opel lijkt... bijvoorbeeld.
En ja, inderdaad, het getuigd van een gebrek aan creativiteit (of lef, net hoe je het noemen wilt). Dit geldt zeker ook voor de Chinezen, maar er komt een dag (binnen niet al te lange tijd) dat zij op gelijk niveau komen en met originele ontwerpen gaan komen.
Orion is wat dat betreft het meest vooruitstrevende Chninese merk, maar heeft nog een behoorlijke weg te gaan. Tot die tijd is het motto: 'beter goed gejat, dan slecht ontworpen'. Zeker wanneer dat voor de helft van de prijs kan.

Hou er rekening mee, dat het introduceren van een geheel nieuw ontwerp niet alleen een design-technisch probleem is. Een nieuw ontwerp introduceren vereist ook erg veel promotiekosten. Dat geld is er gewoon nog niet bij kleine opkomende merken. Daarnaast laten de gevestigde merken de kleine merken er ook echt niet tussen komen, zij worden gelijk met grof financieel geweld uitgeschakeld, of, in het geval van Deawoo, opgeslokt door een groter concern.
Ook dat is niet wenselijk, want het smoort nieuwe bedrijven in de kiem, terwijl die bedrijven op termijn een welkome aanvulling op het wereldwijde aanbod zouden kunnen zijn.

Orion Motors Benelux

PS: bedankt voor het plaatsen van het plaatje!
 
Nee, vind ik niet logisch. Als ze nu eens wat nieuws bedenken, wat mooi is, en niet goed afgekeken........

Heb jij wel eens een Ford gezien die op een Ferrari lijkt dan? ;)

Nee ;) daarom zei ik ook al dat ik de vergelijking Ferrari - Ford niet op zijn plaats vind
 
Ik heb wel eens een Deawoon gezien die op een Opel lijkt... bijvoorbeeld.
En ja, inderdaad, het getuigd van een gebrek aan creativiteit (of lef, net hoe je het noemen wilt). Dit geldt zeker ook voor de Chinezen, maar er komt een dag (binnen niet al te lange tijd) dat zij op gelijk niveau komen en met originele ontwerpen gaan komen.
Orion is wat dat betreft het meest vooruitstrevende Chninese merk, maar heeft nog een behoorlijke weg te gaan. Tot die tijd is het motto: 'beter goed gejat, dan slecht ontworpen'. Zeker wanneer dat voor de helft van de prijs kan.

Hou er rekening mee, dat het introduceren van een geheel nieuw ontwerp niet alleen een design-technisch probleem is. Een nieuw ontwerp introduceren vereist ook erg veel promotiekosten. Dat geld is er gewoon nog niet bij kleine opkomende merken. Daarnaast laten de gevestigde merken de kleine merken er ook echt niet tussen komen, zij worden gelijk met grof financieel geweld uitgeschakeld, of, in het geval van Deawoo, opgeslokt door een groter concern.
Ook dat is niet wenselijk, want het smoort nieuwe bedrijven in de kiem, terwijl die bedrijven op termijn een welkome aanvulling op het wereldwijde aanbod zouden kunnen zijn.

Orion Motors Benelux

PS: bedankt voor het plaatsen van het plaatje!

Daar geef ik je ook helemaal gelijk in hoor!

Kijk eens naar honda, pak 'n beet 40 jaar geleden in de USA of Europa.
Die werden ook uitgelachen!
 
Laatst bewerkt:
Ik vergelijk zoiets altijd met een aldi mountainbike... leuk voor de beginner, functioneert perfect. Maar als je toch echt verder wil in de sport zul je toch naar een betere fiets moeten kijken en dit hoeft niet altijd een a merk te zijn. Bijvoorbeeld CUBE was eerst ook een lomp zware fiets en bla bla bla slecht ding... maar onder tussen is het een goede kwaliteits/prijsverhouding bike. Welke onder de kont van vele "recreanten en jongens/dames" die hun sport met regelmaat/vaak beoefenen.

Net als hierboven al vermeld leuk prima en goed als opstap. daarna schieten ze gewoon te kort als je echt beter word.

Helemaal mee eens...
Wij spraken vorig jaar met de Kawasaki importeur, aangenaam gesprek.
Zij stelden: 'Op zich zijn wij blij met dit Chinese product. Zij maken de (cross-)motorsport bereikbaar voor een veel breder publiek, dat anders mogelijk zou zijn gaan kruiswoordpuzzelen door geldgebrek. Beoefenaars die merken dat zij echt talent hebben of gewoon erg veel plezier in de sport hebben, kunnen vervolgens de overstap maken naar de A-merken, wat zij anders nooit zouden hebben gedaan.'
 
Als er één dealer is voor het hele land en je verliest er één heb je er nul over. Maar zelfs dit is niet echt serieus bedoeld, zie ook de rest van mijn post

Ook dit is niet juist.
Orion heeft importeurs door heel Europa. Grotere importeurs zitten in Frankrijk, Spanje, Duitsland. Er zijn ook nog veel kleinere importeurs, in Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Zweden etc. Orion is serieus bezig een solide Europees importeursnetwerk op te bouwen, waarbij niet iedereen met een zak geld zondermeer een containertje met bikes naar Europa kan halen.
Iedere officiële importeur wordt door de Orion fabriek verplicht ALLE onderdelen van het geïmporteerde en vertegenwoordigde model op voorraad te nemen.

Ook bij deze importeurs kunnen gewoon via internet onderdelen worden besteld, alleen zal het dan niet 1 werkdag, maar 2 werkdagen duren voordat het bij u thuis met DHL wordt afgeleverd.
U moet alleen wel Engels kunnen schrijven om de bestelling te plaatsen, maar daar zijn in het uiterste geval gratis vertaalprogjes voor te vinden.
Orion Motors Benelux
 
Laatst bewerkt:
Nee, vind ik niet logisch. Als ze nu eens wat nieuws bedenken, wat mooi is, en niet goed afgekeken........

Heb jij wel eens een Ford gezien die op een Ferrari lijkt dan? ;)

Is gewoon wel logisch. Bedenk maar eens hoe alle Japanse merken groot zijn geworden. Echt niet door zelf direct zo inovatief te zijn hoor! Er werd door oa. Honda volop gekopieerd in de eerste jaren. Verschil met de verschillende Chinese merken is misschien wel dat de Japanners allerlei technieken gingen doorontwikkelen en vooral betrouwbaarheid predikten. De Chinezen willen alles vooral zo goedkoop mogelijk houden en dat komt de kwaliteit niet altijd ten goede. Alles is echter een kwestie van tijd. Men zit daar ook echt niet stil en ontwikkelt ook wel door...
 
Nee, vind ik niet logisch. Als ze nu eens wat nieuws bedenken, wat mooi is, en niet goed afgekeken........

Heb jij wel eens een Ford gezien die op een Ferrari lijkt dan? ;)

ford-gt40.jpg


Als ze deze gt in grote series produceren, wordt de prijs ook wat minder...
Waar jij het over hebt is over marketing en ethiek. Waarbij het best kan dat jij gelijk hebt, en Ford ook, en ik niet.
Als Orion morgen in onderaanneming voor Aprilia dezelfde motor maakt, met het Aprilia merk erop, en dubbele prijs, zegt er niemand iets en verkoopt die motor misschien nog beter. De chinezen hebben gewoon een andere visie, en ik ben er zeker van dat er ook een markt voor is.
Overigens hoor ik hier en daar dat de verschillende modellen van Orion niet dezelfde kwaliteit hebben, dat is volgens mij het echte punt.
 
[afbeelding]

Als ze deze gt in grote series produceren, wordt de prijs ook wat minder...
Waar jij het over hebt is over marketing en ethiek. Waarbij het best kan dat jij gelijk hebt, en Ford ook, en ik niet.
Als Orion morgen in onderaanneming voor Aprilia dezelfde motor maakt, met het Aprilia merk erop, en dubbele prijs, zegt er niemand iets en verkoopt die motor misschien nog beter. De chinezen hebben gewoon een andere visie, en ik ben er zeker van dat er ook een markt voor is.
Overigens hoor ik hier en daar dat de verschillende modellen van Orion niet dezelfde kwaliteit hebben, dat is volgens mij het echte punt.

Mischien heb je gelijk, maar deze GT kost in NL denk ik 3 ton? Gaan ze hem in serie maken, dan mischien 2 ton?
Daar moeten jij en ik heel lang voor sparen.

De duurste japanse crosser zal rond de 7 á 8000 euro liggen. Dat is nog te overzien.
Dus vergelijk ferrari-ford is zoals hierboven vaker gezegd, niet toepasbaar. :)

Vind ik nogal een verschil.
 
Mischien heb je gelijk, maar deze GT kost in NL denk ik 3 ton? Gaan ze hem in serie maken, dan mischien 2 ton?
Daar moeten jij en ik heel lang voor sparen.

De duurste japanse crosser zal rond de 7 á 8000 euro liggen. Dat is nog te overzien.
Dus vergelijk ferrari-ford is zoals hierboven vaker gezegd, niet toepasbaar. :)

Vind ik nogal een verschil.

Die Ford is qua prestaties vergelijkbaar met 'een' Ferrari, dat is het verschil in de vergelijking.
Die GT40 kan je in serie bouwen voor de prijs van pakweg een Mercedes E of zo. Het enige wat een auto duur maakt is de kwaliteit van de onderdelen en het aantal waarin je ze produceert. Nu start waarschijnlijk de discussie over de kwaliteit van een GT40 t.o.v. een Mercedes E, maar dat is moeilijk meetbaar, dus daar is iedere mening evenveel waard, het gaat om de gedachte.
Waarom ze dat niet doen, is gewoon marketing, bekijk het als een conceptmodel dat per uitzondering wordt verkocht. Een conceptmodel dient dikwijls gewoon om de kopers bij het merk te betrekken (waarbij de andere reden introductie van nieuwe technologie is).
Hiermee zeg ik dus ook niet dat die GT40 winstgevend is voor Ford, dat is weer een andere stelling.
Waarom er dan geen 'rebel' een supercar bouwt in serie voor een superprijs is gewoon omdat het door de concurrentie en de opstartprijs een gek investeringsplan zou zijn.
 
Nou als de topic starter met deze voor en tegenstelling niks kan is het einde zoek :)
 
Gelukkig worden de meningen in ieder geval iets genuanceerder dankzij de input van de importeur. Zelf heb ik nog nooit 1 van die chinese motoren gezien en kan, en ga, er dus ook niet over oordelen. Wat wel een feit is, is dat je voor de eerste jaar afschrijving op je moderne Japanse crosser een hele nieuwe Orion koopt. Hiermee rijd je dan waarschijnlijk niet vooraan mee, maar ik heb wel zoveel zelfkennis dat ik toegeef dat ik op de motor van de wereldkampioen nog niet vooraan mee rijd. Ben zelf meer de beperkende factor dan de motor. Mijn plezier in het crossen is er echter niet minder om. Wat ik hiermee wil zeggen is dat voor iemand die zijn eisen aan het crossen niet te hoog stelt en een beperkt budget heeft een nadere beschouwing van een orion zeker de moeite waard kan zijn. Zoals al eerder gezegd, eens waren de Jappen de vreemde eend in de bijt. Maar hoeveel BSA's, om maar eens wat te noemen, zie je nu nog?

Denk dat wat mensen tegenhoudt zo'n ding te kopen meest met status te maken heeft. Liever voor hetzelfde geld een gebruikte/afgetrapte algemeen geaccepteerde crosser kopen dan de angst voor de hoon van medecrossers. Is misschien alleen maar een kwestie van tijd...Wat gezonde concurrentie is denk ik alleen maar aan te raden. Zou wanneer ik voor de keuze van TS stond in ieder geval een proefrit op zo'n Orion overwegen.
 
Gelukkig worden de meningen in ieder geval iets genuanceerder dankzij de input van de importeur. Zelf heb ik nog nooit 1 van die chinese motoren gezien en kan, en ga, er dus ook niet over oordelen. Wat wel een feit is, is dat je voor de eerste jaar afschrijving op je moderne Japanse crosser een hele nieuwe Orion koopt. Hiermee rijd je dan waarschijnlijk niet vooraan mee, maar ik heb wel zoveel zelfkennis dat ik toegeef dat ik op de motor van de wereldkampioen nog niet vooraan mee rijd. Ben zelf meer de beperkende factor dan de motor. Mijn plezier in het crossen is er echter niet minder om. Wat ik hiermee wil zeggen is dat voor iemand die zijn eisen aan het crossen niet te hoog stelt en een beperkt budget heeft een nadere beschouwing van een orion zeker de moeite waard kan zijn. Zoals al eerder gezegd, eens waren de Jappen de vreemde eend in de bijt. Maar hoeveel BSA's, om maar eens wat te noemen, zie je nu nog?

Denk dat wat mensen tegenhoudt zo'n ding te kopen meest met status te maken heeft. Liever voor hetzelfde geld een gebruikte/afgetrapte algemeen geaccepteerde crosser kopen dan de angst voor de hoon van medecrossers. Is misschien alleen maar een kwestie van tijd...Wat gezonde concurrentie is denk ik alleen maar aan te raden. Zou wanneer ik voor de keuze van TS stond in ieder geval een proefrit op zo'n Orion overwegen.


Dat is wel zo, maar áls jij wilt beginnen met crossen, kom je op een crossbaan niet ver met 17 pk hoor.
Dan ben je daar gewoon gevaarlijk.

Voor de jongens die beetje in de stad willen crossen door het park, of op bouwland, dan is het even leuk. Maar denk dat je die 17pk snel zat bent!
 
Dat is wel zo, maar áls jij wilt beginnen met crossen, kom je op een crossbaan niet ver met 17 pk hoor.
Dan ben je daar gewoon gevaarlijk.

Voor de jongens die beetje in de stad willen crossen door het park, of op bouwland, dan is het even leuk. Maar denk dat je die 17pk snel zat bent!

Zie vraag van TS:

quote]repsz schreef op 08 februari 2009 @ 15:46:
Hallo,


Zou het voor de hobby een leuke motor zijn? niet voor op de baan, maar gewoon een afgelaten stuk zand..?~[/quote]

Volgens mij heeft hij geen intenties om de baan ermee op te gaan en vergeleken met zijn ervaring met een inmiddels overleden CR zou een nieuwe chinees misschien niet eens zo'n slechte keuze zijn. Waar kun je trouwens de technische specificaties vinden van de Orion. Ook ik vind namelijk 17pk wel wat aan de magere kant. Staat waarschijnlijk wel een lange(re) levensduur tegenover vermoed ik. Al met al is en blijft de conclusie, een motor voor weinig geld waar je niet teveel van moet verwachten maar die voor sommigen heel geschikt zou kunnen zijn...

En waar maken we ons druk om...over een paar jaar kopen we onze crosser bij de elctrowinkel en zit er een merksticker van een of andere stofzuigerfabrikant op. De Dyson GT met opgevoerde koolborstels en handige opzetstukken.
 
Product Information
ENGINE TYPE
250CC, 4-stroke single cylinder air cooled

BORE & STROKE
67 x 65mm

STARTER
kick start, E-START

IGNITION
CDI

COMPRESSION
9.2:1

H.P.
15.65

MAX POWER
11.5kw / 6500r min

DRIVE TRAIN

TRANSMISSION
5-speed international shift pattern

CLUTCH
manual

FINAL DRIVE
chain

CHASIS / SUSPENSION / BRAKES

FRAME
high strenght steel

FRONT FORKS
non adjustable hydraulic shock

REAR SHOCK
fast ace adjustable rear shock

F & R BRAKES
front & rear hydraulic disk


ON SALE!!
PRE ORDER NOW!!
call for pre order schedule


DIMENSIONS / CAPACITY

SEAT HEIGHT
34.6"

WHEEL BASE
51.6"

F & R WHEEL
f: 2.75-19"; r: 3.25-16"

L x W x H
74" x 31.5" x 44.5"

PACKAGE SIZE
n/A

TANK CAPACITY
0.80 gallons

GW / NW:
245lbs / 225lbs

6 Month Manufacturers Warranty


NGK Spark Plug
bullet style exhaust
patent pending fairing design

original professional decal design
fast ace adjustable rear shock
(high quality)

alloy cross handle and cross bar
alloy triple tree
collapsible shifter
detachable kick stand
high quality inverted forks
new frame design
 
Vraag me alleen af, als ze dan toch aan het kopieren zijn waarom ze dan van die afwijkende wielmaten eronder zetten. Misschien kunnen die chineesjes anders niet bij de grond?

Bedankt voor de spec's trouwens Niels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan