Orion motoren

Ik vind hier wel een compliment voor de importeur op zijn plaats, ik lees in andere topics wel eens andere verhalen van importeurs die niet / nauwelijks / ongeinteresseerd reageren.
Wat betreft de hier gegeven reacties van de importeur geeft mij wat dat betreft wel een goed gevoel.
 
Ik vind hier wel een compliment voor de importeur op zijn plaats, ik lees in andere topics wel eens andere verhalen van importeurs die niet / nauwelijks / ongeinteresseerd reageren.
Wat betreft de hier gegeven reacties van de importeur geeft mij wat dat betreft wel een goed gevoel.
zo kun je het ook bekijken....
 
Ik vind hier wel een compliment voor de importeur op zijn plaats, ik lees in andere topics wel eens andere verhalen van importeurs die niet / nauwelijks / ongeinteresseerd reageren.
Wat betreft de hier gegeven reacties van de importeur geeft mij wat dat betreft wel een goed gevoel.

Ik lees in de reactie eigenlijk alleen: Ja, we zijn goedkoper en ja, we zijn niet zo goed.

Ze zeggen niets over de duurzaamheid, alleen dat je korting krijgt op die onderdelen en dat in ieder geval de proefrit je zal bevallen.

Ze reageren inderdaad niet zo arrogant, maar goed gevoel?
 
Laatst bewerkt:
Reacties van de importeur zijn iid prima; moet ook verkopen natuurlijk. ;)
Maar hangt daar niet een of ander "gedateerd" suzukiblok in??
 
Vraag me alleen af, als ze dan toch aan het kopieren zijn waarom ze dan van die afwijkende wielmaten eronder zetten. Misschien kunnen die chineesjes anders niet bij de grond?

Bedankt voor de spec's trouwens Niels.

Misschien 'patent' werking van de grote merken?
 
Die afwijkende wielmaten zorgen inderdaad voor een zeer rare 'look'

Ik vind het meer op trail motoren lijken dan op cross motoren
 
Vermogen is iig niet echt je dat. De 250 heeft net zoveel pk's als m'n pa z'n Honda XL250 uit +/- 1979...
 
Vermogen is iig niet echt je dat. De 250 heeft net zoveel pk's als m'n pa z'n Honda XL250 uit +/- 1979...

Dat is omdat je verwend bent, Honda gebruikt nog steeds die blokken in nieuw afgeleverde motorfietsen, en dan levert die Honda ook maar 17 pk :
http://www.hondaph.com/products/motorcycles/sports/xr200
Eigenlijk is dat de Amerikaanse gedachte : wat meer cc's en wat minder high-tech.
Of je 17 pk genoeg vindt is je eigen beslissing, veel is het niet, maar bvb met die Honda kun je de wereld rond als je tijd hebt.
 
Tja, ik had de Honda NX250 even in mijn achterhoofd, die heeft toch wel wat pk's meer. Maar goed, is ook watergekoeld etc. natuurlijk.

Die Honda XR is trouwens een 200cc, toch 20% minder cilinderinhoud...
 
Ik kom ook wel eens Orions tegen, vaak dat een vader ze voor zijn kinderen gekocht heeft om mee te spelen. Daarvoor is de wat kleinere maat zeer welkom, net als de vriendelijke prijs van aanschaf en onderdelen.

Maar de stap daarna is nu gelijk een 20 jaar oude japanner, zou er een iets grotere Orion zijn, denk ik dat die erna gekocht zou worden. Omdat nieuw voor veel mensen toch een groot pluspunt is.

Omdat er 250 cc onder zit met 17 pk, zou je zeggen verdubbel de cc's en neem een iets groter frame, waarna je met dezelfde techniek ineens een machine hebt waarmee je redelijk dicht bij de oude japanse crosser zit die er normaal na komt. Maar dan zonder de kans op verborgen gebreken en met veel gunstiger onderhoud.

Ook kan ik me voorstellen dat veel eigenaren er blij mee zouden zijn als er jaarlijks of mogelijk vaker een wedstrijd zou worden georganiseerd voor alleen Orions op een KNMV baan. Zo kan met gelijk materiaal bepaald worden wie de snelste is. Met inschrijfgeld kan dit waarschijnlijk kostenneutraal.
 
Ik roep het al tijden: De chineze motoren worden nog eens net zo goed als de jappen..

Als je de Mikilon bekijkt...dat is een imi, maar wel gewoon al een zeer goed ogende imi en hij is watergekoeld, redelijk normale wielen en heeft 20 pk. Zijn er al weer een paar meer.

full


Ik ben benieuwd hoe het er over 5 jaar uit ziet met de chinese motoren..

De jappen reden binnen 10 jaar na de europese introductie overal vooraan en werden wereldkampioen in zowel de cross als de race!!

( Die ouwe van Honda kwam in 1954 kijken op Isle of Man en toen hadden ze nog maar de helft van het aantal pk's t.o.v. de concurrentie. In 1961 was Honda wereldkampioen wegrace 125 en 250 c.c. In de cross bouwde Suzuki in 1966 zijn eerste crossmotor en werd Suzuki vervolgens in 1971 wereldkampioen in zowel de 250 c.c. als 500 c.c. motocross).


Ik heb geen ervaring met de afzonderlijke importeurs en dealers, maar ik denk dat dat best mee valt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen, een NK, een EK en een WK voor deze motoren.

:9

Wedden dat er niemand komt kijken? O-)

Er zijn zoveel crossevenementen met alleen vrienden en familie langs de kant. Denk dat zelfs de betere rijders onder ons dat nog vaak genoeg hebben.

En ook, wie de kleine evenementen wint komt vaak genoeg nog veel verder.
 
Die 17 pk... is dat niet enkel voor de RDWkeuring?
Crossers op kenteken hebben vaak ook maar 17pk volgens het kenteken, terwijl ze eigenlijk 40-50pk hebben. :)
 
vraag!!?! ik rijd lekker over de weg met me blade maar wil toch af en toe zandhappen. ik kom die orion wel tegen op het het internet maar wil graag van eigenaren horen hoe onder andere het blok bevalt. dus gaat het bij niet al te zwaar gebruik vaak in de soep enzo. ik weet dat de pk's tegenvallen over het koppel nog niet gesproken.
ik zal drie keer per jaar gaan crossen en daarvan vier keer per jaar op mijn bek gaan. is wel handig dus dat het framepje geen reet kost. ben nu bij meerdere marktplaatst-crossers gaan kijken maar ben als die wrakken een beetje zat.
was laatst even bij de importeur langsgereden in beverwijk maar oogte nogal duister met al dat onkruid van een meter hoog.
graag dus positieve en negatieve reacties van eigenaren.
thanx groet
 
nou ik krijg geen stijve van die chineese troep.
ken een paar jongens die ook zulke motoren hebben en bij allemaal staan ze in de schuur in een hoek omdat ze gewoon kapot zijn en ze er geen onderdelen voor kunnen krijgen.
en je weet wat ze zeggen "goedkoop is duurkoop"

en 20pk daar loopt het toch bij niemand dun in de broek van.

ik zie chad reed nog geen supercross winnen op een orion.
wel zie ik ze straks bij de chinees staan gratis orion bij afhaal maandmenu.

wilt u glatis olion de bij :+
 
Laatst bewerkt:
Had Honda/Suzuki/Kawa/KTM etc bij hun eerste concepten/modellen ook direct 40/50pk te pakken?
Was er toen ook niet onmeunig veel tegenspraak en gezeik?
Maar door doorontwikkeling zijn ze toch populair geworden.

Dat gaat met die 'chinese troep' ook gebeuren.
De 1e modellen waren waardeloos en zagen er niet uit. Maar het begint er door de jaren er steeds beter uit te zien.
 
Laatst bewerkt:
nou nou Nick, nogal ongezouten taal die je hier bezigt :+

Volgens mij vroeg Rogbe alleen maar om ervaringen van eigenaren van deze motoren.

Alle andere reacties zijn in de voorgaande 60+ posts al aan bod geweest.

Zelf ben ik geen, en ken ik ook geen, eigenaar van deze motor en onthoud me daarom dus van commentaar. :X
 
Had Honda/Suzuki/Kawa/KTM etc bij hun eerste concepten/modellen ook direct 40/50pk te pakken?
Was er toen ook niet onmeunig veel tegenspraak en gezeik?
Maar door doorontwikkeling zijn ze toch populair geworden.

Dat gaat met die 'chinese troep' ook gebeuren.
De 1e modellen waren waardeloos en zagen er niet uit. Maar het begint er door de jaren er steeds beter uit te zien.
Kort samengevat, "it's crap"? :+

Dat ze beter zullen worden, geloof ik ook zeker wel.
Maar, wat is de kwaliteit NU? rogbe wil nu zo'n ding (of niet).
Dus wie heeft er nu een staan?
 
Kort samengevat, "it's crap"? :+

Dat ze beter zullen worden, geloof ik ook zeker wel.
Maar, wat is de kwaliteit NU? rogbe wil nu zo'n ding (of niet).
Dus wie heeft er nu een staan?
Ik heb een pocketbike gehad, voor de kinderen. De gekste dingen gingen er aan stuk. Al na een paar uur. Die Orions zien er beter uit en lijkt me wat meer waar voor je geld.
 
ziet er idd wel gelikt uit dat ding, k vraag me af [hoe betrouwbaar het blokje is.
collega van me ahd een chineze scooter, daar is ook alles aan stuk geweest wat er maar stuk gaan.
Ik roep het al tijden: De chineze motoren worden nog eens net zo goed als de jappen..

Als je de Mikilon bekijkt...dat is een imi, maar wel gewoon al een zeer goed ogende imi en hij is watergekoeld, redelijk normale wielen en heeft 20 pk. Zijn er al weer een paar meer.

[afbeelding]

Ik ben benieuwd hoe het er over 5 jaar uit ziet met de chinese motoren..

De jappen reden binnen 10 jaar na de europese introductie overal vooraan en werden wereldkampioen in zowel de cross als de race!!

( Die ouwe van Honda kwam in 1954 kijken op Isle of Man en toen hadden ze nog maar de helft van het aantal pk's t.o.v. de concurrentie. In 1961 was Honda wereldkampioen wegrace 125 en 250 c.c. In de cross bouwde Suzuki in 1966 zijn eerste crossmotor en werd Suzuki vervolgens in 1971 wereldkampioen in zowel de 250 c.c. als 500 c.c. motocross).


Ik heb geen ervaring met de afzonderlijke importeurs en dealers, maar ik denk dat dat best mee valt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan