Orion motoren

Ja heb inderdaat een account aangemaakt omdat jullie alleemaal overdereven reageren...
Dus niks spam van dealer ofzo:@
Maar de eerste maand heb ik eerst een beetje op gras en bospaatjes gereden om het een beetje te leren;) Dus wilde alles nog zo mooi houden:D
Probeer deze week ff wat foto's te plaatsen van de staat waar hij nu in is...
(jullie moeten niet zo zielig gaan praten over andere motoren waar je nog NOOIT opgereden hebt, ik heb geen 10000 euro voor een motortje over;))
 
ik ook niet :)

maar orion? ik hoor alleen maar slechte verhalen, en heb er zelf ook op gereden, dusja..



als jij er maar lol op hebt maakt het mij niet uit :)
 
daarom, ik zeg ook niet dat orion het beste merk is maar ook zeker niet het slechtste.
Ik heb er veel plezier mee en er zit volgens mij wel meer dan 17pk achter hoor...
Ga een keer kijken of hij op rollebank kan;)
 
Ik heb een keertje gesleuteld aan een Orion, das ook wel drama. De kappen passen allemaal precies niet over de boutgaten en moet je dus een soort uitrekken om het vast te zetten. Dus alles staat vol onder spanning gemonteerd! Het plastic en gietspul is ook erg bros, 1 keer laten vallen en het is gebroken.

Zoals iedereen al zegt: T kost niet veel, maar het is ook niet veel. Beter ff doorsparen voor een Derbi ofzo
 
aan een derbi heb je wat :(
Die zijn helemaal niks waard, had er een, 50cc derbi uit 2003.
Ik sleutelde meer dan dat ik reed! Dus dat is dikke onzin.
Ik zit ook wel eens te denken aan een oude 2takter maarja,
Ik vind die dingen er echt niet uitzien! Meestal krijgen ze een beetje stijl na het jaar 2002.
Maarja dat vind ik persoonlijk.
 
spam van de dealer/importeur??? zoals eerder? er wordt vaker een positief bericht geplaatst van iemand met een verleden van 1 bericht. nogmaals de locatie van de importeur van de benelux ligt op het terrein van de zwarte markt van beverwijk. naast de islamitisch slagerij en onkruid stond okselhoog, gasten zijn zelfs bereikbaar op zondagavond om 23:00 uur volgens de website. hoe verdacht? aan gasten van orion: stop svp met het vervuilen van holland met troep!
Dat vind ik geen spam eerlijk gezegd. Ik vind dat hij heel netjes uitlegde wat zijn visie op het merk is.

Ik denk dat er veel dealers en importeurs hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Normaal klagen ze alleen maar dat er op internet negatieve dingen over ze geschreven worden. Orion Benelux, neemt tenminste de tijd om contact met de potentiele klanten op te nemen als er iets negatiefs wordt geschreven. En nee, ik ken ze niet.
 
van de site :

Bel ons gerust!

Bülent Öztürk +31 653 236495
Nuray Öztürk +31 647 129072

Je mag ze gerust bellen om te zeggen dat ze moeten stoppen met die troep :+

Ik ga er verder niks over zeggen, straks gooien ze het weer op discriminatie....
Dan zijn het eens een keer "buitenlandse" ondernemers die fatsoenlijk Nederlands spreken, is het weer niet goed.
 
wat voor motortjes liggen er eigenlijk onder?
is dat ook orion eigen?
ik moet zeggen, kwa looks is het opzich niet verkeerd.
een paar jaar geleden was het echt om te huilen.
al zijn de motortjes over het algemeen best te doen, zolang je er juist mee omgaat.
 
aan een derbi heb je wat :(
Die zijn helemaal niks waard, had er een, 50cc derbi uit 2003.
Ik sleutelde meer dan dat ik reed! Dus dat is dikke onzin.
Ik zit ook wel eens te denken aan een oude 2takter maarja,
Ik vind die dingen er echt niet uitzien! Meestal krijgen ze een beetje stijl na het jaar 2002.
Maarja dat vind ik persoonlijk.


persoonlijk vind ik een orion er ook niet echt uit zien. Dan maar een jaren '90 honda, kawa, suzuki, yamaha etc!
Maar eerlijk gezegd ben ik ervan overtuigd dat een derbi beter is!! Die blokjes worden hier ook veelal gebruikt voor de brommercross en zijn de betere blokjes!
 
Gebruikelijk in crossmotorland is dat een nieuwe motor ook getest wordt voor een blad. Al dan niet door een bekende crosser.

Dus voor we verder gaan met de welles-nietes discussie. Laat de uitslagen uit die test even zien, of organiseer zo'n test als die nog niet is geweest en kom alsnog met de resultaten.

Prima dat iemand een Orion leuk vindt, maar heeft niks met motocross te maken. Een KVV Kreidler uit 1980 gaat harder en veert beter..
 
aan een derbi heb je wat :(
Die zijn helemaal niks waard, had er een, 50cc derbi uit 2003.
Ik sleutelde meer dan dat ik reed! Dus dat is dikke onzin.

Ik heb ook een Derbi Senda DRD uit 2003 gehad, en daar heb ik alleen maar lol mee beleefd! Hij deed het altijd met 1trapje en hij heeft het echt wel zwaar te verduren gehad! Qua framegeometrie en vering is het echt geen wonder, maar motorisch vind ik die brommertjes nogsteeds leuk! :]
 
aan een derbi heb je wat :(
Die zijn helemaal niks waard, had er een, 50cc derbi uit 2003.
Ik sleutelde meer dan dat ik reed! Dus dat is dikke onzin.
Ik zit ook wel eens te denken aan een oude 2takter maarja,
Ik vind die dingen er echt niet uitzien! Meestal krijgen ze een beetje stijl na het jaar 2002.
Maarja dat vind ik persoonlijk.

Ik had niet specifiek over brommers ;). Maar over crossmotoren, Ktm, Honda, Suzuki etc. ;)



Derbi heeft toch zo'n Minarelli (Yamaha) blokje?


Lijkt wel brommer forum _O-

:+

Maar derbi is nu van piggio en rijd met eigen ontwikkelde blokjes. Deze zitten dus in de derbi en de aprilia. De ander merken rijden met nog AM6
 
Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met m;n derbi maarja,,,,
Het is idd eindelose discussie,
elk waar naar z'n geld;)
 
gasten zijn zelfs bereikbaar op zondagavond om 23:00 uur volgens de website. hoe verdacht?
Waarom is dit nou verdacht? Ik woon er vlakbij en die jongens werken zich de tering. Weer niet goed. Had je liever dat je alleen op dinsdag van 10:00 tot 11:00 uur kon bellen?
aan gasten van orion: stop svp met het vervuilen van holland met troep!
Bah. Wat een lullige reactie. Zodra ze in China iets gaan snappen van kwaliteitsbeheersing en productieplanning gaan andere merken het nog heel moeilijk krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Bah. Wat een lullige reactie. Zodra ze in China iets gaan snappen van kwaliteitsbeheersing en productieplanning gaan andere merken het nog heel moeilijk krijgen.


Die kans is groot ja. Toen de Japanners uitkwamen met hun auto's haalde ook iedereen zijn neus er voor op. Als we het nu over goede motoren en degelijkheid hebben loopt Toyota voorop....
 
Die kans is groot ja. Toen de Japanners uitkwamen met hun auto's haalde ook iedereen zijn neus er voor op. Als we het nu over goede motoren en degelijkheid hebben loopt Toyota voorop....
Toch denk ik wel dat de insteek anders is.. Ik weet niet, ik zie China nog niet echt vooruit gaan en dat deed Japan wel vrij snel volgens mij.. Alhoewel, de eerste Japanse motoren uit de jaren 50 waren ook gewoon kopietjes. Maar ja, Honda heeft zijn Dream wel vrij snel zelf ontwikkeld.

Ben in China en in Japan geweest, en het lijkt wel of het ze in China gewoon niet zoveel boeit.
 
Er hoeven maar een paar bedrijven wat Europese en Japanse managers aan te nemen, personeel wat beter te selecteren en het spel begint. Op het moment is de kwaliteit, en vooral de variatie daarin, op zijn zachtst gezegd zorgwekkend. Maar voor de rest heeft China de infra goed voor elkaar, het duurt geen 3 jaar meer.

Alle grote automerken zitten er al, klaar om aan te haken.
 
Als we het nu over goede motoren en degelijkheid hebben loopt Toyota voorop....
Wij leveren aan Toyota en het is onze meest kritische klant. Voor veel bedrijven (ook voor ons, Tata / Corus) is het een eer om aan Toyota te mogen leveren omdat ze van alles het beste van het beste willen hebben.

Staat leuk op je website, als je mag leveren aan Toyota. *O*
 
Als je het hebt over Chinese merken. Maar heel veel wordt reproduceert in China met de kwaliteit als of het uit een Westers land komt. Dit komt omdat het daar gewoon goedkoper is. En het is idd zo als je er paar Europese managers opzet en die in de kwaliteitscontrole zet, dan kan China het ver schoppen.
 
Er hoeven maar een paar bedrijven wat Europese en Japanse managers aan te nemen, personeel wat beter te selecteren en het spel begint. Op het moment is de kwaliteit, en vooral de variatie daarin, op zijn zachtst gezegd zorgwekkend. Maar voor de rest heeft China de infra goed voor elkaar, het duurt geen 3 jaar meer.

Alle grote automerken zitten er al, klaar om aan te haken.
Klopt, zit ook heel erg veel variatie in regio's.. Benelli is ondertussen ook Chinees, MV zal niet lang meer duren.

Veel "kwaliteits" producten worden natuurlijk al in China geassembleerd of zelfs geproduceerd. (ipods en telefoons enzo)
 
Bah. Wat een lullige reactie. Zodra ze in China iets gaan snappen van kwaliteitsbeheersing en productieplanning gaan andere merken het nog heel moeilijk krijgen.


Juist, zodra... Daar zeg je het net...
Tot nu toe nog niet, en is dus troep, zoals gezegd in de lullige reacties hierboven.
De raarste dingen krijg je er mee, en als je ziet hoe ze in elkaar steken.. :N
 
Laatst bewerkt:
Wat je volgens mij moet doen met zo'n Orion is er 1 kopen als belegging. Gewoon wegzetten voor wat jaren (er fatsoenlijk op rijden kun je toch niet :+ ) en wanneer het merk dan groot is heb jij nog een hele nieuwe originele Orion uit de begintijd. Dat is nog eens een collectors item. Stel je voor dat je nu nog de allereerste Honda, helemaal nieuw in je schuurtje hebt staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan