Orion motoren

Tip,

Koop dan ook een Landwind.. De Chinese rommel auto.. Mischien wordt ie ook geld waard..
Onder druk paar jaar aan moeten sleutelen..

Na half jaar eindelijk paar schema's gekregen, in het chinees..
Na nog een half jaar werplaatshandboeken , in het chinees..
Dan maar ff instructieboekje doorbladeren , in het chinees..

Overal gapende gaten, alle punten en randjes haal je je klauwen aan open, om over de degelijkheid nog maar niet te praten...
 
heel leuk dat orion over 40miljoen jaar misschien wel een goed merk is, nu zou ik er voor geen geld op rijden. (tenzij ik er af mag springen)
 
Daarom heb ik al een jaar of 3 zo'n chinese minibike in mijn woonkamer..als investering...want er op rijden durf ik niet ;)
 
jaja, stiekem ben je gewoon bang dat t te langzaam gaat 8-)

als ik zo naar je andere voertuigen kijk :')
 
Hallo Mede-forum genoten,

Ik wou even vertellen dat mijn jongere broertje vandaag een orion motor heeft gekocht.
Gewoon een straat versie, alles ziet er goed uit.
Geen slappe bende ofzo. Echter rijd hij nog niet goed, maar dit mag de dealer gaan uitzoeken. Onderdelen zijn inderdaad erg goedkoop.

Als we er straks wat meer ervaring mee hebben zal ik even laten weten hoe het is afgelopen.

Mvg,
Peter
 
Ik ben vooral benieuwd hoe je over een half jaar en 3000km oid later over die bamibak denkt :+
 
Ik ben vooral benieuwd hoe je over een half jaar en 3000km oid later over die bamibak denkt :+

Een vraag waar je misschien toch eens over na kan denken : waar blijven al de topics 'Orion herstellen' ?
Probeer (!) je antwoord op een constructieve manier te formuleren.
 
We zijn nu een paar dagen verder.
We hebben even een grotere sproeier in de carb. gezet en hij reed PRIMA!
Stukken soepeler als de NX-250 die ik had, en daar was ik even veel aan kwijt (aanschaf, slijtage onderdelen vervangen, roest wegpoetsen..;))
Me broertje en ik zijn momenteel nog best postief over de motor, en uiteraard zullen we ook laten weten of we problemen tegen komen.

Met vriendelijke groet,
 
"Zoals verwacht uiteraard".... en toch even melden dat je nieuwe motor het na een week nog doet. Ik proef toch enige verbazing...

Klopt, nadat we hem zagen hadden we er wel vertrouwen in.
Maar toen ging dit topic lezen en vandaar me posten, de laatste post is eigenlijk een reactie op knakworst.

En nee geen spijt, het enige wat jammer is de top snelheid. :)
 
Gister nog jongens gesproken met een Orion 125cc cross motortje. Hadden hem net 2 weken en de koppeling deed het niet meer of nog beetje zat zo goed als vast en bijna vast loper met de cilinder. Het is speelgoed voor er bij maar zou er niet afhankelijk van willen zijn.
 
Beste,

Hij loopt zeker nog steeds.
Het enige waar we zelf niet weg van waren waren de banden deze hebben we dus ook vervangen, waardoor we een super grip hebben en hem makkelijk in de bochten kan plat gooien!

Me broertje is al reeds gevallen met de motor maar de schade was erg beperkt enkel een krom stuur, de kappen waren zelfs nog heel.

Met vriendelijke groet,
Peter vd Berg

aan SM Driver bij ons is hij ook voor erbij, er wordt alleen savonds en in de weekende opgereden.
 
Beste,

Hij loopt zeker nog steeds.
Het enige waar we zelf niet weg van waren waren de banden deze hebben we dus ook vervangen, waardoor we een super grip hebben en hem makkelijk in de bochten kan plat gooien!

Me broertje is al reeds gevallen met de motor maar de schade was erg beperkt enkel een krom stuur, de kappen waren zelfs nog heel.

Met vriendelijke groet,
Peter vd Berg

aan SM Driver bij ons is hij ook voor erbij, er wordt alleen savonds en in de weekende opgereden.

haha, stuur scheef :P .

er is al 20 x gevallen met dat ding van mij en er is nog niks scheef :P

(yamaha yz 250 uit 91)
 
er is al 20 x gevallen met dat ding van mij en er is nog niks scheef :P

(yamaha yz 250 uit 91)

Wordt ook zuinig mee omgegaan dan ;)

Maar goed het ligt er natuurlijk aan hoe en waar je valt, het stuur is hetzelfde als die van een KTM want die zit er nu in.

En bij de Honda cr van ons was het niet zo logisch dat de kappen heel bleven na een valpartij...

Groetjes,
Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan