Orion motoren

zon ding koop je als je bv in Den Haag woont om een booschapje te doen verder moeten we er nog niet te veel van verwachten denk ik...

Beta en GasGas waren een paar jaar terug ook troep in iedereen zijn ogen maar beginnen ook steeds meer mee te doen in de off-road/cross


zal best een x goed komen met die gasten alleen heeft dat wel zijn tijd nodig

zolang die dingen in China en omringende landen goed verkocht worden (weet niet of dat ook zo is) zullen ze zich niet zo druk maken over wat wij hier in Europa er van denken..


Mijn idee kan iedereen anders over denken..


Beta en gasgas lopen al 20 jaar mee in de top van de trial sport ;) Beide merken zijn bekend om de bulletproof 2takt blokken.
Gasgas heeft zich even met 450cc 4 takt bezig gehouden. Dit waren niet echt goede blokken maar Orion zou er nu jaloers op zijn.
Als je iets zoekt voor in de stad dan kan je beter een honda visionair motorscootertje kopen voor minder geld.
 
Die Chinese coureurs hebben ook met hun Chinese motoren weer de Dakar uitgereden.
Ik volg het op de voet. Ik ben benieuwd of anti-chinezen© wel weten welke topmerken motoronderdelen er in China worden gemaakt. Volgens Europese normen. Zodra die Chinezen dat trucje zelf ook onder de knie hebben zullen ze de markt zomaar over kunnen nemen.

Tot de welvaart daar toeneemt, dan scheelt het niet meer zoveel in prijs.
 
Laatst bewerkt:
Die Chinese coureurs hebben ook met hun Chinese motoren weer de Dakar uitgereden.
Ik volg het op de voet. Ik ben benieuwd of anti-chinezen© wel weten welke topmerken motoronderdelen er in China worden gemaakt. Volgens Europese normen. Zodra die Chinezen dat trucje zelf ook onder de knie hebben zullen ze de markt zomaar over kunnen nemen.

Tot de welvaart daar toeneemt, dan scheelt het niet meer zoveel in prijs.

Als als, maar op dit moment is dat nog niet. Ik heb ook wel wat ervaring met die apparaten, en het is gewoonweg niet te vergelijken met een gg, honda of wat dan ook. Over 10 jaar zijn ze er wel denk/verwacht ik, kwestie van tijd.
 
Het is ook maar net wat je er van verwacht !
Heb een half jaar geleden een chinese quad gekocht voor mijn dochter van 9 die graag wou rijden
Had toen een suzuki yamaha honda of wathever kunnen kopen voor minimaal €1000,-
Maar heb gekozen voor een 2e hands chinees van €150,-
Reden ze begint net en dan kost al de kleding en bescherming al genoeg en als ze het niet leuk vind vallen de kosten ookmee
het quadje bevalt goed ze springt er ook al een beetje mee en als je het een beetje onderhoud zijn ze best oke

Ik ben het er ook mee eens dat je zon motor / quad niet moet kopen als je competatief ergens aan mee wil doen
 
Als als, maar op dit moment is dat nog niet. Ik heb ook wel wat ervaring met die apparaten, en het is gewoonweg niet te vergelijken met een gg, honda of wat dan ook. Over 10 jaar zijn ze er wel denk/verwacht ik, kwestie van tijd.
Ik kocht een jaar of 6 geleden mijn eerste Chinees en dat was echt bagger. Ik had eigenlijk verwacht dat ze nu al en een veel hoger niveau zouden zitten. Valt me tegen.

Het is wel zo dat in Afrika bijna alles wat er nu nog nieuw verkocht wordt, Chinees is. Daar stond ik versteld van toen ik daar was. Motoren, brommers, scooters, brombakfietsen. En ze worden daar echt niet gespaard.
 
Er zijn er hier wel meer die een chinese kopen en er dan mee trouwen....lekker dienstbaar,dat wel.
Maar ff serieus; niveau van daar haalt het voorlopig niet tegen de gevestigde orde....wat niet is kan nog komen...datdanweerwelja.
 
1gpvrk.jpg

bfi1263193172r.jpg

Jincheng-Dakar.jpg


jammer dat ze geen type er bij hebben.
als je op merk zoekt krijg je die chineze pitbike meuk en die dax dingen.

volgensmij zijn het gewoon wrf's
 
Ik was toevallig vandaag in Velsen Noord en die Orion Motors heeft me daar toch een flink pand neergezet! Ik sprak de eigenaar even, ze verkopen dit merk al 10 jaar en de motortjes zien er toch wel heel gelikt uit!
 
Dan zal de prijs ook wel flink omhoog gaan als dat pand betaald moet worden.


[evenwattegenwichtaaneenenthousiastespammertmodus ;) ]
 
Spul uit China is al niet meer zo heel goedkoop als een paar jaar geleden.

En vaak ook niet meer zo slecht.
 
Bolski schreef op 11 februari 2013 @ 21:44:
Ik kocht een jaar of 6 geleden mijn eerste Chinees en dat was echt bagger. Ik had eigenlijk verwacht dat ze nu al en een veel hoger niveau zouden zitten. Valt me tegen.
Hebben ze zulke grote stappen gemaakt in 14 maanden tijd?

Dan zal het ook met de bodemprijzen wel gedaan zijn, kwaliteit kost nu eenmaal geld. Zowel in het productieproces als ook de aftersales service (zie dat grote pand in je post hierboven). Dat zie je ook bij de auto's uit Zuid-Korea, modellen als Hyundai I30 en I40 krijgen prima kritieken maar zijn niet meer de prijskrakers van 10-20 jaar geleden. We zullen zien of de Chinezen een interessante middenweg vinden, leuke betrouwbare motoren (ook na 1 of 2 pekelwinters) voor een schappelijke prijs.
 
Laatst bewerkt:
Na Japan en Korea zullen ook de Chinezen het wel onder de knie krijgen.

Even geduld nog.
 
Nou, ik trap die oma even weg.

Mijn zoons gaan binnenkort een AM rijbewijs halen, dus overwegen we een Orion Nox Bullet 50 cc met 4-takt motor.
Nox Bullet 50cc, Orion Motors Benelux - De officiële importeur van Apollo Orion voor de Benelux
Eerst even ervaring opdoen in het verkeer, en de bediening van een motorfiets eigen maken, en dan door voor een echte motor (125 cc _O-)
Het zou leuk als de brommer die we kopen een halve ton mee zal gaan, maar daar ga ik niet vanuit, en is in principe ook niet het primaire doel van de brommer die we zoeken. De Orion brommer is duidelijk goedkoper dan vergelijkbaar materiaal van meer gerenommeerde merken, en vroeg of laat zal alles een keer kapot gaan.
De manier van het behandelen van het materiaal is hier naar mijn idee meer op van invloed dan de makelij.
Ik bedoel: een slecht behandelde Yamaha staat eerder stil dan een goed behandelde Chinees, die kwalitatief echt wel wat minder zal zijn.

De Orion die we op het oog hebben heeft wel een 4T motor die in principe veel robuuster is dan een tweetakt blok en gaat mits netjes behandeld (goed inrijden, goed warm rijden en goed onderhouden, niet opvoeren) naar mijn inschatting best een aardige tijd mee, toch? Ondanks dat het Chinees materiaal is, maar ik begreep dat Orion bij de top van Chinees materiaal valt. Het merk van het blokje is FYM. Weet iemand of dit kwalitatief bij de top van China hoort?

Omdat de meeste brommerrijders niet de mentaliteit van netjes behandelen of onderhouden hebben gaan we wel voor een nieuwe om ellendige behandeling door een vorige eigenaar in elk geval uit te kunnen sluiten.

De brommer die we zoeken is gewoon voor op de weg, niet om mee te crossen of aan races deel te nemen.
Ik weet dat een 50cc de keien niet uit de weg trekt en daar gaat het ook niet om.
Als het gewoon fatsoenlijk veilig rijd en een beetje heel blijft is het goed.
Onderdelenleverantie zou wel eens een dingetje kunnen worden, daar ben ik me van bewust, dus het zou het mooist zijn als het spul een beetje heel blijft ;)

Denken de ervaringsdeskundigen onder jullie dat we 'm met ons beoogde doel en gebruik moeten doen, of dat we tòch beter iets anders kunnen zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de gok maar genomen en een Orion Nox Bullet 50cc 4T gehaald in Velsen-Noord
Er stond een heel jonge met 42 km op de teller voor 50 Euro minder dan de nieuwprijs en de afleveringskosten kwamen er ook niet meer bij, dus 200 Euro goedkoper dan een gloednieuwe. Het motorblokje is nog begrensd op toerental (de standaard CDI zit erin) en dat moet zeker in de inrijperiode van 500 km zo blijven.
Aardige dealer, veel aandacht en uitleg over het onderhoud aan en gebruik van de brommer, aan zowel mij als mijn zoon die mee was.
De ervaring van de dealer is dat de blokjes met goed onderhoud en redelijk normaal gebruik eigenlijk niet kapot gaan en dat ook de klepspeling bijna nooit gecorrigeerd hoeft te worden. Af en toe controleren kan geen kwaad, maar stellen is naar zijn zeggen praktisch nooit noodzakelijk.
Ik zal het merken. De komende week met die brommer naar mijn werk , dan zitten de eerste 500 km er wel zo ongeveer op.
Je ziet wel duidelijk aan de brommer dat het niet de allerbeste kwaliteit is, maar dat valt te verwachten. Blokje ziet er prima uit, maar met name frame en subframe zijn niet gelast zoals het in Japan gedaan zou worden, zeg maar. Alle lasnaden kwast ik even lekker in met vet nu het nog niew en schoon is.
Nu alle bouten en moeren nog mooi draaien en uitgedraaid kunnen worden gaan die er ook allemaal even uit en voorzien van een likje wiellagervet weer terug, waardoor de boel niet vast zal gaan roesten en er over een paar jaar ook nog aan gesleuteld kan worden zonder de bouten uit te hoeven boren ;)
Stukjes kabelboom die net niet ver genoeg zijn ingerold in isoleertape even verder inplakken, stekkerverbindingen insprayen met dampstart om te voorkomen dat water binnendringt, remcilinders invetten met remzuigermontagepasta zodat dat ook goed gangbaar zal blijven etc. Eigenlijk alle preventieve onderhoudstaken die ik ook aan een motor doe waar ik de winter mee in wil.
En dan maar kijken hoe ie het houdt.

Orion_Nox_Bullet.jpg
 
650 > 390 > 50

Haha.
Mooi ding wel, ben alleen bang dat pisbakken staal wel stuk kan gaan roesten. Al hebben gerenommeerde merken daar ook last van. Rieju uit Spanje en yamaha ook wel. Anders moet je een plastic retro scootertje hebben, dan roest alleen (zichtbaar) de uitlaat weg.
 
Je vergeet de mooiste, Ivo.
Het moet zijn 1000 > 650 > 390 > 50 ;)
De 50 is ook voor de kinderen om te leren motorrijden.

Het grote 'invetten' is begonnen. Zelfs de balhoofdlagers waren gortdroog :?
Dat zou zonder aandacht binnen 1 jaar verrot zijn. Voorste tandwieltje dat ik moet hebben is ook berekend ahv huidige eindreductie en de maximale snelheid. 53 met 15t voortandwiel ipv 46 met de huidige 13t. Nog net 2 km onder de WOK grens. Dit weekend even halen.
En nu maar hopen dat er niet al te veel hamburgers de aluminiumbak in zijn gegaan ;)
 
Excuses, de Z, tuurlijk :)
Haha, dat klopt, maar jij doet de eerste 500 ;)

Het is een leuk ding wel eerlijk is eerlijk. En het virus krijg je er wel van, maar sowieso vermoed ik dat je zoon die al wel heeft :)

Fabrieksaf, besparen op handelingen en vooral dit soort dingen. Elk lager is waarschijnlijk ook niet vet genoeg. Maar hè, doorrijden tot ie geluid maakt en vervangen door een betere.

Goed onderhouden brommertjes zijn in ieder geval een stuk meer waard dan afrag bakjes, vooral tussen de oren, gezien je kinderen er op rijden :)

Maar je hebt een topic van 5 jaar geleden geactiveerd, nice!
 
Vanavond het 15 tands voortandwieltje gemonteerd. Morgen even kijken hoe id het daarmee doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan