• Beste Bezoeker, de mailproblemen zijn opgelost.

Orion RX 250 Enduro Chinees met Honda Techniek - Nieuwstaat, nog aan het inrijden - 1e eigenaar

GsxrEd

Die hard MF'er
25 apr 2017
277
2
41
Schijndel
#1
Vorig jaar nieuw gekocht (18-04-2018 op kenteken gezet) met het idee om lekker offroad te gaan rijden, maar vanwege een slechte linkerknie amper gereden...

Ik mag pas volgend jaar (weer) onder het mes, dus de motor staat nu in een hoekje en dat is ook zonde, ik heb er slechts 484 km mee gereden.
Daarom is de motor ook in hele goede staat, banden zijn amper versleten en het blokje is bijna ingereden. (bij 500km). Offroad rijden zit er voor mij voorlopig niet in, dus ik heb een projectje gekocht (XR250) om mijn tijd mee te vullen en hopelijk kan ik medio 2021 weer blubberen.

Ik heb een LifePo4 (lithium) accu gemonteerd en Acerbis vorkhoezen. Verder is de motor standaard zoals deze door de Orion importeur (Klik voor website Orion)geleverd is, met luchtgekoeld motorblok.

Wel heb ik de standaard 'geamputeerd' omdat deze tijdens offroad rijden alleen maar in de weg zit. Verder past er ook geen krukje onder als de standaard eronder zit.

Kortom, leuke motor van eerste eigenaar! Verder is deze motor geleverd door een Nederlandse importeur met een enorme voorraad reserve onderdelen en deze motor is gebaseerd op Honda CRF techniek.

Boekjes, aankoopfactuur en reservesleutel aanwezig.

Vraagprijs €1300,00


(In)ruil mooie chopper of bobber is eventueel ook mogelijk

Technische gegevens:
Deze motor mag worden bestuurd door jonge motorrijders in het bezit van een A2 rijbewijs (<35 kW)
Motorblok
  • Merk: Zongshen
  • Type: 250cc (Honda CB-type), 4-takt, 1-cilinder, luchtgekoeld
  • Cilinderinhoud: 67 mm x 65 mm (250cc)
  • Start: kick-start en electrische start
  • Carburateur: Mikuni 30mm
  • Vermogen: 20,4 pk (15,0 kW) bij 6.500 rpm

Overdracht

  • Versnellingen: 5 (1-N-2-3-4-5)
  • Koppeling: handmatig
  • Aandrijving: hoge kwaliteit 530 KMC ketting
  • 4-takt motor ontsteking: cdi
  • Tandwielen: 12-tands voor, 46-tands achter. NGK bougie

Frame/Vering/Remmen
  • Frame: fraai vormgegeven antraciet gecoat frame van gehard staal.
  • Vering voor: Superkwaliteit 910mm upside down hydraulische vork met maar liefst 265mm veerweg.
  • Vering achter: Schokbreker op gas (instelbaar)
  • Remmen: Dubbelpiston remklauwen. Met RVS staal omhulling beschermde remleidingen.
  • Schijven: Nieuw ontworpen dikke 270mm vlinderschijfremmen.
  • Kopervoering remblokken.

Afmetingen:
  • 2,5 x 18" wiel achter, 1,85 x 21" wiel voor, aluminium velgen (zwart), met achter 140/80x18'' en voor 90/90x21'' endurobanden.
  • Nieuw ontworpen, ultrasterke naven.
  • Afmetingen (lengtexbreedtexhoogte): 2140 x 820 x 1235 mm
  • Wielbasis: 1420 mm
  • Zithoogte: 96 cm
  • Max. toelaatbaar gewicht 268 Kg.
  • Eigen gewicht: 124 Kg
  • Tank: 6,5 liter
  • Actieradius: +/- 160 Km

Overig:
  • Maximum snelheid: +/- 125 Km per uur
  • Verlichting: H4 LED koplamp. LED achterlicht, LED remlicht en knipperlichten.
  • Digitaal combi-instrument: Zeer compleet uitgevoerd. Snelheidweergave in Kmh en Mph, Km-teller, dagteller, klok, versnellingsindicator, brandstofindicator, accuspanningindicator, toerenteller, clignateur en mist-licht indicator. Blauw verlicht.
  • Uitlaat: Asbestvrij, KTM-replica RVS staal, 81 dB(A) bij 4250 rpm

IMG_20190212_122014716.jpg
IMG_20190212_122033183.jpg
IMG_20190212_122105145.jpg
IMG_20190212_122304304.jpg
IMG_20190212_122315998.jpg
IMG_20190212_122342265_HDR.jpg
IMG_20190212_122401204_HDR.jpg
IMG_20190212_121842722_HDR.jpg
IMG_20190212_121827209_HDR.jpg
IMG_20190205_183925105.jpg
IMG_20190205_185308658.jpg
IMG_20190205_185318468.jpg
 

Bijlagen

Supersonic

Die hard MF'er
25 sep 2017
307
21
Tussen Groningen en Maastricht
#2
Standaard ? Zitten de andere tandwielen er niet meer op ? Je had toch een vrij korte vertanding voorbij het zand ?

Edit; ik zelf het al, is nog aanwezig. Dus met de modificaties. Ik volgde je review al een tijdje, misschien is dit wel een leuke optie voor er bij.
 

GsxrEd

Die hard MF'er
25 apr 2017
277
2
41
Schijndel
#3
Standaard is geamputeerd hé ;)(klik hier op voor de standaardplaat die je dan nodig hebt)
Overigens vind ik standaards levensgevaarlijke dingen in de blubber, ooit eens de punt van de standaard in mijn scheenbeen gehad toen ik onderuit klapte en sindsdien amputeer ik alle standaards op mijn enduro's....

Tandwielen zijn weer origineel (kettingsteek 530) zoals ik deze kreeg, wel met achter het grootste tandwiel (klik) van de Orion website. De 525 set die ik erop had is misschien leuk voor in de blubber maar voor op de openbare weg niks (of je moet de snelweg niet opzoeken).

De tandwielenset (525 steek) die ik eronder had geschroefd verhuizen naar mijn XR.:]

edit- mocht je nu een 525 ketting erop willen hebben, de Honda achtertandwielen van een CRF en de voortandwielen van een XR passen prima ;)