Osco op Bandit

:^

wat overigens beter SCHIJNT te werken... het slangetje net uit laten komen NA het VOORtandwiel aan de ONDERkant. olie zit dan aan de goeie (=binnen) kant van de ketting en wordt zo lekker(der) in de ketting verspreid....
vergt wel wat geknutsel met het alu beugeltje om het mooi te bevestigen :Y

Ten eerste is daar lastiger te monteren inderdaad en ten 2e vraag ik me af of je het dan niet beter boven voor het tandwiel kunt plaatsen, als we toch gaan afwijken van de gebruiksaanwijzing :P
Waarom boven? Omdat je ketting naar links draait, en mij lijkt hiervoor de olie efficienter gebruikt te worden. De Olie wat dan meteen door de schakels zal lopen komt grotendeels op het voortandwiel terrecht waarna deze ook meteen de binnenkant van de ketting invet :)

Denk dat het op zich niet zo veel uitmaakt btw. Die olie vloeit zowiezo al makelijker dan vet, en al zeker met een "warme" ketting. Gebruik nu ook Scotoiler olie nu mijn flesje OSCO olie op is. Deze eerste is zelfs nog dunner.
 
Vanaf je voortandwiel wordt de olie direct tegen de grond geslagen. Advies: Gewoon op het achtertandwiel.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je het weet, maar OSCO moet je ook stapvoets gebruiken ;)

Maar bij montage heb ik ook de montageinstructies aangehouden, deze heeft het inderdaad gewoon over het achtertandwiel.
 
Ik weet niet of je het weet, maar OSCO moet je ook stapvoets gebruiken ;)

Maar bij montage heb ik ook de montageinstructies aangehouden, deze heeft het inderdaad gewoon over het achtertandwiel.
 
scott-oiler olie is te dun voor de osco! (is mijn ervaring)
op zich smeer je er prima mee, maar je moet veel vaker smeren dan met de standaard (of vergelijkbare) olie, omdat die er veel sneller weer afspat...

scottoiler olie is gemaakt (gekozen) om continu te smeren
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste is daar lastiger te monteren inderdaad en ten 2e vraag ik me af of je het dan niet beter boven voor het tandwiel kunt plaatsen, als we toch gaan afwijken van de gebruiksaanwijzing :P
Waarom boven? Omdat je ketting naar links draait, en mij lijkt hiervoor de olie efficienter gebruikt te worden. De Olie wat dan meteen door de schakels zal lopen komt grotendeels op het voortandwiel terrecht waarna deze ook meteen de binnenkant van de ketting invet :)

Denk dat het op zich niet zo veel uitmaakt btw. Die olie vloeit zowiezo al makelijker dan vet, en al zeker met een "warme" ketting. Gebruik nu ook Scotoiler olie nu mijn flesje OSCO olie op is. Deze eerste is zelfs nog dunner.

Boven voor het tandwiel word het er af geslingerd voordat het kans heeft in de ketting te lopen, onder net na het voortandwiel zit het op de binnenkant van de ketting en wordt het bij het achtertandwiel pas naar buiten geslingerd.
maakt allemaal niet zoveel uit, en ik ben zelf weer terug naar de spuitbus, ketting ging teveel roesten aan de zijkanten, en ik vergat af en toe te smeren
 
Terug
Bovenaan Onderaan