Osco op Bandit

mvermeij

Rookie
27 jun 2009
6
0
Wijk bij Duurstede
Hallo allemaal,

Ik wil een Osco gaan kopen en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft op een Bandit.
Met andere woorden, wie heeft een Osco op een Bandit model 2008 en waar heeft deze hem op de motor gemonteerd?

Alsvast bedankt
 
pff, monteer dat ding gewoon, er is altijd plek, en hij hoeft niet horizontaal te hangen, als de olie maar naar beneden loopt.
 
Die laatste ervaring had ik ook, weinig activiteit daar op het Bandit topic.

TS: Ik heb op mijn Bandit SA een Osco laten monteren bij aanschaf, links onder het zadel naast de duostep. Dan kun je er ook onder het rijden bij. Staat ook nog wel leuk. Zorg dat er een slangetje aanzit van zo'n 60 cm. Deze laat je onder je kettingbeschermer doorlopen tot boven het achtertandwiel.
Het werkt prima.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
<offtopic>Nou okee, zal er ook eens posten, maar kan niet garanderen dat ik mee blijf doen ;)</offtopic>
 
Ik heb een Bandit model 2005 (zelfde als 2008) en heb de Osco aan de duo-step bevestigd met ty-rips. kan je goed bij en ziet er prima uit!
 
Die laatste ervaring had ik ook, weinig activiteit daar op het Bandit topic.

TS: Ik heb op mijn Bandit SA een Osco laten monteren bij aanschaf, links onder het zadel naast de duostep. Dan kun je er ook onder het rijden bij. Staat ook nog wel leuk. Zorg dat er een slangetje aanzit van zo'n 60 cm. Deze laat je onder je kettingbeschermer doorlopen tot boven het achtertandwiel.
Het werkt prima.

Succes.

Plaatje?
 
pff, monteer dat ding gewoon, er is altijd plek, en hij hoeft niet horizontaal te hangen, als de olie maar naar beneden loopt.

Ik hoop dat je verticaal bedoeld ;)


Die laatste ervaring had ik ook, weinig activiteit daar op het Bandit topic.

Binnen een maand al weer bijna een nieuw topic, succes met bijlezen :P

Hallo allemaal,

Ik wil een Osco gaan kopen en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft op een Bandit.
Met andere woorden, wie heeft een Osco op een Bandit model 2008 en waar heeft deze hem op de motor gemonteerd?

Alsvast bedankt

Ik heb wel een OSCO op het eerste model Bandit, deze heb ik onder het zadel gemonteerd. Ideale plaats vind ik zelf iig. Zowel met bedienen als met bijvullen en hij zit je daar op geen enkele manier in de weg. Maar ik weet even niet of hier ruimte voor is bij een nieuw model van 2008, hier zitten dan kapjes is het niet?

(links onder het zadel)

full
 
Ik heb een Bandit model 2005 (zelfde als 2008) en heb de Osco aan de duo-step bevestigd met ty-rips. kan je goed bij en ziet er prima uit!

Ty-Rips?

Da's een noodreparatie. :o

Op een mooie nieuwe Bandit doe je de bevestiging natuurlijk met een RVS of Chromen beugeltje. :)

Geen foto want stap net van mijn fiets af en die staat elders geparkeerd. Gewoon tussen het zadel en de duostep met beugel. Het slangetje(Tube) vooraan door de kunststof kettingbeschermer heen. Deze loopt dan zonder dat je het slangetje ziet naar het achtertandwiel.
 
Laatst bewerkt:
Ty-Rips?

Da's een noodreparatie. :o

Op een mooie nieuwe Bandit doe je de bevestiging natuurlijk met een RVS of Chromen beugeltje. :)

Geen foto want stap net van mijn fiets af en die staat elders geparkeerd. Gewoon tussen het zadel en de duostep met beugel. Het slangetje(Tube) vooraan door de kunststof kettingbeschermer heen. Deze loopt dan zonder dat je het slangetje ziet naar het achtertandwiel.

Zat een beugeltje bij, alleen geen plek om 'm ergens aan vast te maken... Ga mijn fiets nog maar eens nader bestuderen of ik kan zien hoe jij 'm bevestigd hebt... :+
 
Op mijn 1200s van 2004 had ik de Osco aan de linkerzijde aan de triangel van het duostepje gemonteerd met het bijgeleverde RVS stripje.
 
Weetje wat, we maken dit gewoon het bandit topic!
Dan maken we er 1 dolle boel van!
Dan kunnen we bijvoorbeeld ook 2 keer per jaar naar de eifel!
En een beginpost met alle eigenaren met een bandit! dat zou leuk zijn!
En dan misschien een lijstje met alle post!
En heel gezellig en veel reacties!
Dat ljikt me wel wat
Alleen nog vragen of iemand hem dan wil verplaatsen naar het goede subforum en we zijn klaar *O*
 
Je vergeet de overige tourtjes... zoals de winterritjes over dijken, de o zo gezellige Mergelroute en de "aankomende" lichtjesroute nog *O*
 
Bedankt voor alle reacties, misschien hebben jullie ook foto's?
Waar laten jullie het slangetje precies eindigen. Op het tandwiel bovenop? of gewoon bovenop het bovenstegedeelte van de ketting?


Martijn
 
Waar het slangetje precies moet uitkomen staat allemaal in de handleiding van de OSCO. Dacht dat in de handleiding iets stond van in het kettingscherm boven het achtertandwiel, maximaal 3cm voor het midden hiervan.
 
Laatst bewerkt:
Waar het slangetje precies moet uitkomen staat allemaal in de handleiding van de OSCO. Dacht dat in de handleiding iets stond van in het kettingscherm boven het achtertandwiel, maximaal 3cm voor het midden hiervan.
:^

wat overigens beter SCHIJNT te werken... het slangetje net uit laten komen NA het VOORtandwiel aan de ONDERkant. olie zit dan aan de goeie (=binnen) kant van de ketting en wordt zo lekker(der) in de ketting verspreid....
vergt wel wat geknutsel met het alu beugeltje om het mooi te bevestigen :Y
 
Weetje wat, we maken dit gewoon het bandit topic!
Dan maken we er 1 dolle boel van!
Dan kunnen we bijvoorbeeld ook 2 keer per jaar naar de eifel!
En een beginpost met alle eigenaren met een bandit! dat zou leuk zijn!
En dan misschien een lijstje met alle post!
En heel gezellig en veel reacties!
Dat ljikt me wel wat
Alleen nog vragen of iemand hem dan wil verplaatsen naar het goede subforum en we zijn klaar *O*
:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan