OT: veer om remslang te beschermen

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
3.248
2.315
Langeweg (N-br)
Ik weet dat het off-topic is maar aangezien hier een hoop hobbybouwers zijn kan misschien iemand me helpen. Op mijn BMW schommelarmvoorvork gebruik ik twee rubber remslangen van een Mercedes. Prima maar eigenlijk zou ik ze liever mechanisch willen beschermen met een metalen of kunststof spiraalveer die je bij auto's vaak ziet.

Hoe heten die dingen nu eigenlijk, ik kan ze nergens vinden op internet ?

Benno
 
kijk, die laatste daar heb ik wat aan. had het zelf kunnen bedenken natuurlijk. De automaterialenhandel waar ik mijn remdelen haal wist het niet en zelf kon ik het zo niet vinden.

Benno
 
Spiroflex! Gebruiken we vaak in de elektrotechniek om draden bij elkaar te houden. In verschillende diameters te verkrijgen bij de elektro installateur.

12984458.jpg
 
Spiroflex! Gebruiken we vaak in de elektrotechniek om draden bij elkaar te houden. In verschillende diameters te verkrijgen bij de elektro installateur.

[afbeelding]


Dat is ook mooi spul inderdaad, gebruik ik ook voor hydrauliekslangen en is ook bij de hydrauliekboer verkrijgbaar.
 
kijk, die laatste daar heb ik wat aan. had het zelf kunnen bedenken natuurlijk. De automaterialenhandel waar ik mijn remdelen haal wist het niet en zelf kon ik het zo niet vinden.

Benno
Je vroeg anders hoe ze heten en als je beschermveer intikt bij Google zie je genoeg. :P
 
maar niet wat ik zocht. De slangenboer had idd een variant van spiroflex liggen die ik nu gebruikt heb.

groet,

Benno
 
maar niet wat ik zocht. De slangenboer had idd een variant van spiroflex liggen die ik nu gebruikt heb.

groet,

Benno
Yeah. :z
.. beschermen met een metalen of kunststof spiraalveer die je bij auto's vaak ziet.

Hoe heten die dingen nu eigenlijk, ik kan ze nergens vinden op internet ?
Beschermveer intikken en er gaat een wereld voor je open met meerdere opties. :z

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan