oud filmpje gezocht

Boetje Ven

Die hard MF'er
18 jan 2005
654
0
Vessem (omg. Eindhoven)
hallo motor vrienden, ik ben op zoek naar een film fragment of de hele race van een jaar of 20 geleden toen volgens mijn Freddie Spencer in engenland(weet ik niet zeker :? ) uncini zijn helm van zijn hoofd reed.
bvd
full
 
Je bedoelt zeker Assen 1982.

Franco Uncini crashed en wil opstaan en weglopen, maar loopt tegen de motor van Wayne Gardner aan, zijn helm vliegt af.

Uncini ligt nog een week in coma, maar hersteld volledig.
 
ja die was het inderdaad nu weet ik het weer, ons moeder had het er laatst over want die had dat zien gebeuren en die gingen toen der tijd naar silverstone en assen, dus die wist het natuurlijk niet meer zeker. :)
 
ff geleend van www.jumpingjack.nl


Franco Uncini had inmiddels een vreselijk zwaar ongeluk gehad. Aan het eind van het lange rechte stuk, waar je haaks de bocht om moet richting de Bedeldijk (voor kenners), trok hij zijn Suzuki onderuit. Er was niets aan de hand en hij probeerde zo snel mogelijk de baan te verlaten i.v.m. de achtervolgers. Hij rende (dook) naar de kant en werd vol op zijn hoofd geraakt door Wayne Gardner zijn motor en verloor daarbij ook zijn helm. De tv-beelden waren om de rillingen over je rug van te krijgen en iedereen die de beelden heeft gezien, zal het ongelofelijk vinden dat hij deze aanrijding heeft overleefd. Uncini werd buiten bewustzijn naar het ziekenhuis van Groningen vervoerd, waar men vocht voor zijn leven. Hij had een hersenkneuzing, alsmede gebroken ribben en een gebroken neusbeentje opgelopen. Hij zou het ongeluk wonderbaarlijk overleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan