daan944
MF veteraan
Ik rijd graag motor. Liefst op mn R1250RS. Dus... ja.Je gaat toch geen BMW aanraden aan iemand die graag motor rijdt?
Sowieso, als ik t goed begrijp zoekt hij een tourmotor met windbescherming. RT is dan zeker te overwegen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik rijd graag motor. Liefst op mn R1250RS. Dus... ja.Je gaat toch geen BMW aanraden aan iemand die graag motor rijdt?
Zelfs BMW moest dat uiteindelijk veranderen, drie knoppen waar eentje meer dan genoeg is,...blij dat ik eraf ben.En de truc van de dubbele bediening heb ik eerder uitgelegd.
CBF 600 en 1000 waren er ook vroeg bij met ABS heb ik inmiddels gezien. Net als Suzuki met de SV650. Alle drie optioneel fully faired. Ook te overwegen dus.
En de elektrische motorfiets heb je ook snel om zeep geholpen of laten gaan.Zelfs BMW moest dat uiteindelijk veranderen, drie knoppen waar eentje meer dan genoeg is,...blij dat ik eraf ben.
Dat was niet eens een motor maar een hobbelpaard, viel niet fatsoenlijk op te rijden.En de elektrische motorfiets heb je ook snel om zeep geholpen of laten gaan.
Het zou bij geen van beide nodig moeten zijn als je de vloeistof op tijd ververst en ook de ABS pomp daarin meeneemt. Sommige auto's moeten daarvoor aan de computer, om alle ABS ventielen open te zetten bij het spoelen. Anders blijft er oude vloeistof achter in de pomp.Is dat met auto's ook zo?
Wist dit niet, op de motoren geen abs blik wel, maar gebruik het eigenlijk nooit
Andrrs toch af en toe een absje erin gooien?
Of is dat bij Auto's niet nodig omdat het systeem anders werkt
Met de motor verversen ze iedere twee jaar de remvloeistof, bij mijn auto al zeker vijf jaar niet en meten ze het alleen.Het zou bij geen van beide nodig moeten zijn als je de vloeistof op tijd ververst en ook de ABS pomp daarin meeneemt. Sommige auto's moeten daarvoor aan de computer, om alle ABS ventielen open te zetten bij het spoelen. Anders blijft er oude vloeistof achter in de pomp.
Dat remolie hygroscopisch is, is een feit, maar dat betekent niet dat dat kleine beetje in de ABS pomp daar gevoeliger voor is dan de rest van het systeem. Gewoon op tijd verversen volgens de instructies van de fabrikant, dan komt het goed.
Ik ga er vanuit dat ook bij een motorfiets de procedure in het werkplaatshandboek anders is dan "Ga een rondje gummen en trap hem even een paar keer flink in de ABS" ;-). Maar het zal vast ook wel werken.
Dank voor je toelichting eerder, dan denk ik niet dat het me een echtscheiding kostNiet het favoriete klusje van de meeste monteurs. Afbrekende of rond gedraaide nippels, dat soort werk... Zeker met oudere auto's die niet heel best onderhouden worden kan het in een klein drama ontaarden.