Oud met ABS - wat is er nog meer?

En de truc van de dubbele bediening heb ik eerder uitgelegd. ;)
 
CBF 600 en 1000 waren er ook vroeg bij met ABS heb ik inmiddels gezien. Net als Suzuki met de SV650. Alle drie optioneel fully faired. Ook te overwegen dus.

CBF1000 gereden fijne motor, ABS werkt goed dat heb ik gemerkt in een noodstop. :}
1 op 20 ga je niet halen, wel erg goed mee te sturen. Probleemloos meegereden.

Mijn vrouw had de CBF600 die vond ik wat weinig in vermogen onderin. Terugroep actie op de kabelboom gehad dus even opletten welke je koopt (was de injectie uitvoering) dat dit ook gebeurd is.

Karakter is dan wel heel voorspelbaar en eigenlijk saai. Maar dat kan ook een plus zijn, ligt er aan wat je zoekt.
 
Is dat met auto's ook zo?

Wist dit niet, op de motoren geen abs blik wel, maar gebruik het eigenlijk nooit
Andrrs toch af en toe een absje erin gooien?
Of is dat bij Auto's niet nodig omdat het systeem anders werkt
Het zou bij geen van beide nodig moeten zijn als je de vloeistof op tijd ververst en ook de ABS pomp daarin meeneemt. Sommige auto's moeten daarvoor aan de computer, om alle ABS ventielen open te zetten bij het spoelen. Anders blijft er oude vloeistof achter in de pomp.

Dat remolie hygroscopisch is, is een feit, maar dat betekent niet dat dat kleine beetje in de ABS pomp daar gevoeliger voor is dan de rest van het systeem. Gewoon op tijd verversen volgens de instructies van de fabrikant, dan komt het goed.

Ik ga er vanuit dat ook bij een motorfiets de procedure in het werkplaatshandboek anders is dan "Ga een rondje gummen en trap hem even een paar keer flink in de ABS" ;-). Maar het zal vast ook wel werken.
 
Het zou bij geen van beide nodig moeten zijn als je de vloeistof op tijd ververst en ook de ABS pomp daarin meeneemt. Sommige auto's moeten daarvoor aan de computer, om alle ABS ventielen open te zetten bij het spoelen. Anders blijft er oude vloeistof achter in de pomp.

Dat remolie hygroscopisch is, is een feit, maar dat betekent niet dat dat kleine beetje in de ABS pomp daar gevoeliger voor is dan de rest van het systeem. Gewoon op tijd verversen volgens de instructies van de fabrikant, dan komt het goed.

Ik ga er vanuit dat ook bij een motorfiets de procedure in het werkplaatshandboek anders is dan "Ga een rondje gummen en trap hem even een paar keer flink in de ABS" ;-). Maar het zal vast ook wel werken.
Met de motor verversen ze iedere twee jaar de remvloeistof, bij mijn auto al zeker vijf jaar niet en meten ze het alleen. 8)7
De laatste keer vroeg ik speciaal om vervangen bij de APK, ze deden echter liever twee bandjes monteren zonder communicatie.
De remvloeistof was nog goed.
 
Niet het favoriete klusje van de meeste monteurs. Afbrekende of rond gedraaide nippels, dat soort werk... Zeker met oudere auto's die niet heel best onderhouden worden kan het in een klein drama ontaarden.
 
Niet het favoriete klusje van de meeste monteurs. Afbrekende of rond gedraaide nippels, dat soort werk... Zeker met oudere auto's die niet heel best onderhouden worden kan het in een klein drama ontaarden.
Dank voor je toelichting eerder, dan denk ik niet dat het me een echtscheiding kost
laatste beurt is remvloeistof vervangen volgens onderhoudsschema, das dan blijkbaar het voor
deel van dealer onderhoud
 
FJ1200A, 1993 is een ABS versie. De ABS unit funktioneert vaak niet meer omdat de plunjertjes vast zitten, elektronisch blijven ze meestal gewoon goed. Op het www is eenvoudig te vinden hoe je zo'n unit weer in orde krijgt.
Ik moet de mijne ook nog fixen, maar ik denk dat ik er eerst maar een paar bluespots op zet. Dan fix ik die ABS wel een keer als ik tijd en zin heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan