oude banden gemonteerd?

gsxrBunny

MF'er
14 aug 2007
186
0
Castricum
ik heb net gister m'n gsxr 1000 k1 gehaald bij de dealer..
deze heeft er een 'nieuwe' achterband op gezet
een pirelli diablo corsa....
nou hoor ik vaak de term oude banden enz enz
ik lees op de band omcirkeld zeg maar 2005
mijn vraag is dus: is dit oud ??? bedoel het is alweer 2008 en die band is dan in 2005 gemaakt??
graag jullie mening....
alvast bedankt Marcel
 
ik lees op de band omcirkeld zeg maar 2005
mijn vraag is dus: is dit oud ??? bedoel het is alweer 2008 en die band is dan in 2005 gemaakt??
graag jullie mening....
alvast bedankt Marcel


Klopt!.....week 20 en bj. 2005....
Nog geen 3 jaar dus.....
Geadviseerd wordt, om banden van 5 of 6 jaar oud zelfs preventief te vervangen, ivm veroudering...
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat deze band binnen een jaar weer af is met zo sportbike , neemt niet weg dat het eigenlijk wel vreemd is dat je de volle pond moet betalen voor 3 jaar oude banden.
 
Op zich niets mis mee. Tot 5 jaar oud mag je ze gewoon verkopen en monteren. Bij 3 jaar oud ben je (naar mijn mening) wel moreel verplicht het aan je klant te vermelden. Echter, ook hij kan het niet gezien hebben.....
Ik krijg ook wel eens banden binnen die wat ouder zijn dan de gebruikelijke paar maanden, en dat zie je niet altijd. Je gaat geen honderden banden nakijken.....
Als je er het volle ponde voor betaald hebt, zou je om wat korting kunnen vragen, maar de dealer hoeft dat niet te doen.
 
Neem aan dat deze band binnen een jaar weer af is met zo sportbike , neemt niet weg dat het eigenlijk wel vreemd is dat je de volle pond moet betalen voor 3 jaar oude banden.

Ik kreeg deze band in de aflever beurt zeg maar...

ik had nog wat gebabbelt en heb uiteindelijk 50 euro extra betaald voor een achterband, grote beurt en kleppen stellen..
normaal rekende ze hiervoor 186 euro...

dus al met al geen slechte deal denk ik...
 
Ik kreeg deze band in de aflever beurt zeg maar...

ik had nog wat gebabbelt en heb uiteindelijk 50 euro extra betaald voor een achterband, grote beurt en kleppen stellen..
normaal rekende ze hiervoor 186 euro...

dus al met al geen slechte deal denk ik...


186 euro is al heel weinig voor een grote beurt, kleppen stellen en een nieuwe band... dus erg goede deal :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan