flyingdutchy
MF veteraan
- 6 okt 2004
- 9.301
- 1
banden merken zeggen dat je een band met 10 jaar moet vervangen...band is slechts 8 jaar dus nog niet aan vervanging toe, probleem opgelost een dealer zal echt niet anders redeneren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
banden merken zeggen dat je een band met 10 jaar moet vervangen...band is slechts 8 jaar dus nog niet aan vervanging toe, probleem opgelost een dealer zal echt niet anders redeneren
banden merken zeggen dat je een band met 10 jaar moet vervangen...band is slechts 8 jaar dus nog niet aan vervanging toe, probleem opgelost een dealer zal echt niet anders redeneren
Als de band veel profiel heeft vind IK het enigszins misleidend, je gaat er immers niet vanuit dat je een kneiterharde band krijgt van een dealer. Een Macadam komt er bij mij trouwens echt niet onder, zeker niet op een sportieve motor zoals TS gekocht heeft.
Ik zou eerst gewoon even peilen wat de verkoper ervan maakt.
Als ze echt geen andere bandjes voor je willen monteren, probeer het dan op een korting op een nieuwe set te gooien.
30% korting op een setje banden zou dan toch zeker wel moeten kunnen, scheelt weer een hoop centen en je hebt meteen zelf de vrije keus naar een bepaald type band.
Bij een Dealert kan hij wel gelijk de Dotcode nakijken, wat hij op internet pas kan als hij ze heeft afgerekend.
met 30% korting bij een dealer betaal je vaak alsnog meer dan wanneer je ze op internet bestelt.
PRECIESmisschien moet TS er niet zon probleem van maken en gewoon de bandjes oprijden en vervangen zolang ze genoeg profiel hebben en geen uitdrogings verschijnselen hebben kun je er prima op rijden
Is makkelijk gezegd, maar jij rijd ook niet lekker op een motor als je geen goed gevoel hebt bij de banden die eronder zitten.PRECIES
Heb op mijn vorige F3 Bridgestone's gehad en die gaven toch echt een stuk meer vertrouwen.. Maar ik ga er van uit als ik bij een motorzaak een motor koop dat hij netjes wordt afgeleverd. Maar aangezien de max. leeftijd 10 jaar is, is het mijn probleem ben ik bang. Overigens heb ik verder niets tegen de dealer
[En dat gezeur over: Had je de motor maar beter moeten controleren, dat is gelul, je mag er toch op vertrouwen, dat zaken als banden e.d. in orde zijn als je een motor koopt. Bovendien voldoet de motor nu niet aan de belangrijkste eis, nl. dat hij geschikt is voor het gebruik, waarvoor je hem hebt gekocht.
Hij rijdt dr al een maand op, en hij is er pas achter gekomen nadat hij de code heeft gelezen. Hij heeft blijkbaar dus een prima gevoel op deze bandenIs makkelijk gezegd, maar jij rijd ook niet lekker op een motor als je geen goed gevoel hebt bij de banden die eronder zitten.
Hij rijdt dr al een maand op, en hij is er pas achter gekomen nadat hij de code heeft gelezen. Hij heeft blijkbaar dus een prima gevoel op deze banden
Dus je gaat geen nieuwe banden eissen?Wist nieteens waar je de leeftijd kon vinden dus toen ik hem opgehaald had eventjes naar gekeken. Enne ik heb er sindsdien nog niet echt mee gereden Maarja ik kan de verkoper niets kwalijk nemen dus discussie gesloten.
De leeftijd van maximaal 10 jaar is er op gebaseerd, dat je band dan niet spontaan van ouderdom uit elkaar spat. De grip is dan allang voor een groot deel verdwenen. Banden van ruim 8 jaar onder een motor die je aflevert kan echt niet.
En dat gezeur over: Had je de motor maar beter moeten controleren, dat is gelul, je mag er toch op vertrouwen, dat zaken als banden e.d. in orde zijn als je een motor koopt. Bovendien voldoet de motor nu niet aan de belangrijkste eis, nl. dat hij geschikt is voor het gebruik, waarvoor je hem hebt gekocht.
Op die oude macadams moet je nl alleen maar gaan rijden als je suïcidaal bent
Wist nieteens waar je de leeftijd kon vinden dus toen ik hem opgehaald had eventjes naar gekeken. Enne ik heb er sindsdien nog niet echt mee gereden Maarja ik kan de verkoper niets kwalijk nemen dus discussie gesloten.
Helaas heb jij als koper ook de plicht om te controleren dus da's geen gelul of gezeur.
Wat ik niet zo goed snap is dat TS pas na aanschaf op de DOT code is gaan kijken en niet al voor aanschaf in de showroom. Dan had je het in de prijsonderhandeling mee kunnen nemen. Nu wordt dat lastig want je kunt moeilijk zeggen dat het een verborgen gebrek is of zoiets. Maar misschien doet hij graag aan klantenbinding en kun je iets regelen. Proberen kan geen kwaad.