Oude berichten / nieuwe berichten

Johan G

MF veteraan
5 feb 2012
7.174
3.684
Ik weet waar mijn huis woont.
Heb getracht in het forum het volgende te wijzigen , maar ik kan het niet vinden.
Gaarne wil ik weer dat de nieuwe berichten als eerste verschijnen ( dus boven aan) ipv dat nu de oudere boven aan staan en dat ik naar beneden moet scrollen voor de nieuwere.
Of is dat niet mogelijk ?

Alvast bedankt,
 
Heb getracht in het forum het volgende te wijzigen , maar ik kan het niet vinden.
Gaarne wil ik weer dat de nieuwe berichten als eerste verschijnen ( dus boven aan) ipv dat nu de oudere boven aan staan en dat ik naar beneden moet scrollen voor de nieuwere.
Of is dat niet mogelijk ?

Alvast bedankt,

Dit dus.

Maar ook: hoe zet ik mijn favorieten weer dat het topic waar het meest recent is gereageerd bovenaan staat?
En kun je ook instellen dat je kunt zien wie er het laatst heeft gereageerd in een topic en hoe laat dat was?
En kun je dan ook op het icoontje klikken zodat je in het topic terecht komt bij de post die je de vorige keer het laatst had gelezen?
En...en...en...

Ik ben echt wel van vernieuwing en online enzo, maar ik vind het allemaal behoorlijk onoverzichtelijk.
En vriendjes maken en volgen en liken enzo...heeft Mark Zuckerberg zich soms ingekocht in MF ofzo?:ROFLMAO:
 
Inderdaad alles is een brij geworden nu,..ziet er mooi uit maar kan er niet mee uit de voeten. Ben er na een half uurtje klooien eigenlijk wel zat van.
 
Inderdaad alles is een brij geworden nu,..ziet er mooi uit maar kan er niet mee uit de voeten. Ben er na een half uurtje klooien eigenlijk wel zat van.
Het is even wennen. Bookmarks bevat je oude favorieten maar je moet het echt meer zien als ding waar je topics in bewaard die je niet wilt vergeten. Een howto bijvoorbeeld.

Wel je zien of er gereageerd is in een topic dat je interessant vind dan kun je dat topic volgen en krijg je een notificatie bij een nieuwe reactie.
 
Heb getracht in het forum het volgende te wijzigen , maar ik kan het niet vinden.
Gaarne wil ik weer dat de nieuwe berichten als eerste verschijnen ( dus boven aan) ipv dat nu de oudere boven aan staan en dat ik naar beneden moet scrollen voor de nieuwere.
Of is dat niet mogelijk ?

Alvast bedankt,
Topic openen, dan zie je rechts bovenaan "nieuwe berichten", daar kun je dan op klikken.
 
Ik zoek naar de lijst van topics waarin ik gereageerd heb (dus zonder direct al mijn eigen reacties te zien). Weet iemand van jullie of die nog bestaat?
 
Het is even wennen. Bookmarks bevat je oude favorieten maar je moet het echt meer zien als ding waar je topics in bewaard die je niet wilt vergeten. Een howto bijvoorbeeld.

Wel je zien of er gereageerd is in een topic dat je interessant vind dan kun je dat topic volgen en krijg je een notificatie bij een nieuwe reactie.

Ik wil helemaal geen notificaties. Ik begrijp bookmarks maar dat is iets anders dan een TVP post om nog eens terug te kijken in een topic.
Eerste indruk: ziet er prachtig uit maar ben bang dat ik niet veel meer op MF zal komen omdat ik het onprettig vind zoals het nu is. Het lijkt wel alsof ik op mijn werk ben en daar intranet moet gebruiken.
 
Door al die notificaties blijf ik straks nog in dit topic hangen omdat ik dat alleen kan terugvinden,..to much, to much.:cry::W
 
Ik zoek naar de lijst van topics waarin ik gereageerd heb (dus zonder direct al mijn eigen reacties te zien). Weet iemand van jullie of die nog bestaat?
@Max Snelheid, ik bereik dit door te klikken op: 'nieuw' - > 'nieuwe posts', dan filteren op 'weergeven waar je aan deelgenomen hebt'.. Deze instelling kan je ook opslaan trouwens.

Dan zie je dus topics waar je ooit iets in gereageerd hebt, in volgorde van meest recente activiteit.
 
Helemaal onderaan de pagina kun je de stijl kiezen. Retro heeft meer blauw (maar het blijft sowieso lichter dan het oude MF).
 
Eèn van de eerste dingen die ik deed: ALLE notificaties uitzetten. Dat maakt het al een beetje rustiger.
Alleen de bovenste uit zetten scheelt al een hele boel. En dan heb je ook wat aan notificaties want dan gaat het echt rechtstreeks om iets van jou. Bijvoorbeeld als je bent gekwoot.
 
Ik kan in een topic niet naar een andere pagina, en zie ook niet op welke pagina ik zit.
Zit dat ergens verstopt?
 
Ik wil helemaal geen notificaties. Ik begrijp bookmarks maar dat is iets anders dan een TVP post om nog eens terug te kijken in een topic.
Eerste indruk: ziet er prachtig uit maar ben bang dat ik niet veel meer op MF zal komen omdat ik het onprettig vind zoals het nu is. Het lijkt wel alsof ik op mijn werk ben en daar intranet moet gebruiken.


Same here. Kan niks meer vinden van oude topics waar ik op reageerde en de bookmarks geven topics uit 2016.

Jammer......
 
@Max Snelheid, ik bereik dit door te klikken op: 'nieuw' - > 'nieuwe posts', dan filteren op 'weergeven waar je aan deelgenomen hebt'.. Deze instelling kan je ook opslaan trouwens.

Dan zie je dus topics waar je ooit iets in gereageerd hebt, in volgorde van meest recente activiteit.
Dit filter zie ik nergens staan. Waar moet ik zoeken?
 
Dit filter zie ik nergens staan. Waar moet ik zoeken?

Op PC staat NIEUW... bovenaan op de eerste rij tekst.
Op de telefoon moet je links boven het menu knopje hebben (drie streepjes)
Dan staat daar Nieuw... ertussen.

Maar ik ga denk ik bij nader inzien even een nieuw topic aanmaken met een kleine howto met wat plaatjes erbij. Uiteindelijk minder werk als het tenminste lukt om dat een beetje duidelijk te doen. 😇
 
Ik ben na het verifiëren van gebruiksnaam vanmorgen plotseling vanaf vandaag lid, kan ook geen oude berichten, contacten of bijdragen terug vinden.... Ben toch al enkele jaren redelijk actief op mf. Kan ik dit ongedaan maken of hoort dit bij de nieuwe stijl? 😣
 
@ Roestendoenze, dan nog krijg je alleen de topics uit dit forum en niet uit het oude forum.

Klopt.
Op zich is dat geen bug maar simpelweg omdat het oude forum en nieuwe forum niet goed op elkaar aansluiten. En dat vervolgens de migratie-scripts niet perfect zijn. Ik weet niet of ze het kunnen, maar misschien dat ze dit alsnog kunnen koppelen met eoa script. :geek:

Wat we voor nu zelf kunnen doen is voor de belangrijkste topics even een ouderwetse 'volgpost' te doen. Niet ideaal, maar wel simpel en het werkt. ;)


@Max Snelheid : Dat how-to verhaal waar ik het over had heb ik hier neer gezet: Kleine how-to voor eerste instellingen topic-overzicht en meldingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan