"oude brikken" een mannending? :)

bons

MF'er
28 jun 2011
37
0
Zwolle
Wat ik me afvroeg...

Ik ben een meisje van 23, en al een hele tijd bezig om samen met mijn vriend een cb200 uit 1973 op te knappen en te customizen. Zijn er hier op t motorforum nog meer meiden die bezig zijn met dit soort projectjes of blijft dat toch echt een mannending?

Lijkt me leuk om te zien waar andere dames mee bezig zijn, ik ben vast niet de enige :)
 
Ja, het is iets wat je vooral bij oude mannen tegen komt, maar als je goed zoekt zie je ook dat het wel iets is wat in opkomst is. Ik ben er zelf ook mee bezig en binnen de motorsportgroep waar ik lid ben zijn er ook genoeg mensen met passie voor oude motoren en ze opknappen/verbeteren. Ben nog geen vrouwen tegengekomen die dat ook deden, maar dat is denk ik een kwestie van tijd :)

ps. ga eens kijken bij de echt oude motoren (zoals VMC motoren voor 1940), daar zie je bijna alleen maar 60-plus ;) (ik loop er al een aantal jaren met m'n pa :) )
 
haha 60+ is niet echt wat ik zoek ;P Maar ik merk zelf dat ik het heel erg leuk vind om te kunnen kiezen wat er met mijn motor gebeurd, hoe hij eruit komt te zien enzo, en daarbij vind ik het ook heel handig om een klein beetje meer te weten van waar ik straks op ga rijden...

Ik vind oude motoren gewoon veel mooier dan al dat nieuwe plastic spul, racemotoren zijn niets voor mij en voor een mooie oude motor moet je of heel hard sparen of zelf de handen uit de mouwen steken :)

Alles is nieuw voor me, heb nog niet eens mijn rijbewijs maar een cb200 is helemaal niet zo ingewikkeld eigenlijk.
Zit ook veel op het dotheton-forum, en ik heb het idee dat er daar juist wel heel veel iets jongere mensen mee bezig zijn. Dit is waar ik nu mee bezig ben:
CB200 '73 tracker project - DONE :D
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er wel een paar tegengekomen op het brikken forum.. maar het is zéér dun bezaait.

Dat het alleen maar voor oude mannen is, is onzin... er zitten genoeg jongelui tussen... en voor de echt oude motoren (voor 1940) zitten wel de oude garde.. dat heeft meer met kosten, hobby en gebruik te maken.. deze dingen zijn vaak alleen voor de show en meestal 1 oldtimerit per jaar.

Het is een beetje als voetbal... mannen ding, het vrouwenvoetbal is er wel maar op een veel lager pitje... al hoewel hier ook steeds meer progressie in zit.

Dus wat mij betreft mogen er best wel wat topics door vrouwen worden gestart. Leuk!

Dus starten die cb200 topic!
 
Hihi, mn vriend kwam dit topic tegen en zei tegen me: Schat, nu moet je echt een account aanmaken!
Dus bij deze :P

Ik ben 19 en zowaar een vrouw. Ik heb afgelopen jaar met mijn vriend een super schattige suzuki GSX 400 E uit '85 gekocht om aan te sleutelen. :D Het is inderdaad echt super leuk en niet eens moeilijk om aan zo'n motortje te sleutelen (en ik heb op die manier ook best wel een band met het ding gekregen ^^" )
 
Wat mij betreft zijn dames meer dan welkom op dit deel van motor-forum :+

Want als je het leuk vindt om te prutsen/klooien/frutten/sleutelen of hoe je het ook noemt aan klassiekers of brikken is er niets mis met je _O- , tenzij het brikvirus je te pakken krijgt............. *O* *O*

Dus als je iets doet aan je brik, plaatjes schieten en posten, reacties komen dan vanzelf :Y

Maar plezier met sleutelen en vele veilige :] op je brik toegewenst...
 
Zoiezo lijkt het alsof oude dingen voor oude mannen zijn.

Ik ben zelf 24 (en man :+ ) en doe ook alleen maar oldtimers.
Op de veteranen dagen, oldtimer dagen, hoe je het wilt noemen, is het inderdaad zelden dat er nog iemand van mijn leeftijd te vinden is.
Meestal is dat wel op 1 hand te tellen.

Heb nou net zelf een oude Honda uit 1967 opgeknapt (CB77, 305cc, ook een kleintje) , en de rest van mijn voertuigen is ook oud. De jongste die ik heb is uit '87 en das mijn geboortejaar, vond ik wel wat hebben :+

Zoiezo is dat oude spul veel mooier en vooral leuker als het nieuwe karakterloze plastic.

Voor de snelheid is het mij nooit om te doen geweest (gas geven kunnen we allemaal wel) , maar gewoon de plezier van het rijden op zo'n oud ding, en dat het toch iedere keer weer 'spannend' is als je hem aan moet trappen of die het zal doen :} een glimlach komt toch altijd weer op je gezicht als de eerste klappen of ploffen eruit komen, blijft fantastisch dat dat oude spul na tientallen jaren dienst in al zijn eenvoudigheid (geen electronica en computers nodig om te werken) nog steeds werkt *D

Oldtimers zijn het mooiste wat er is, hoe ouder hoe beter, vroeg of laat wil ik ook nog zo'n oude fiets uit de jaren 30 hebben, fantastisch lijkt me dat :}
 
Het is meestal de combinatie vrouwen + 'vieze zwarte vingers' (wat gegarandeerd samengaat met het rijdend houden van een oud brik) die je in het wild zelden treft...
De meeste vrouwlijke motorrijders hebben iets jongers en besteden het onderhoud uit, zij het aan de dealert dan wel aan vriend/ vent.
Helaas "hebben" vrouwen over het algemeen weinig met techniek, dus des te leuker is het dan te lezen dat daar uitzonderingen op zijn!
We zijn erg van de foto's, dus show your ride!
 
Mijn vriendin doet opzich best wel wat aan haar CX500 uit '77. Maar ze heeft weinig ervaring, dus bijna alles onder begeleiding (maar ze wil het wel leren).

IMG_4080-2.jpg
 
I have the misfortune to be a 60 year old male. There is nothing I can do about this and I don't know how it happened. One day I was 18 and the next I was 60. But during the 'missing years' I was lucky to gain much experience and some nice old bikes. When I ride my Norton/Matchless/AJS age is of no importance and I am once again 18!!! For me it is a very good thing that 'Young' people, male or female, are sharing this passion for restoring and riding old bikes it helps to keep us all young in our minds. I wish you well with your CB 200 and when it is finished you will be ready to try something bigger?
Bob.
 
@muisje778; Alle dames zijn van harte welkom hier, met wrak, brik of klassieker.

Maar we gaan het hier NIET over "schattige" motoren hebben hè.... hoe klein of licht ze ook mogen zijn.
Dames zijn welkom, maar het blijft wel een mannending natuurlijk.........

:+

@Bons; heb even even op caferacerforumdinges gekeken, zie er goed uit :Y
En idd, schaam je niet om je plaatjes ook hier te plakken (geldt ook voor muisje778 en andere dames natuurlijk :P )
 
Brikken zijn echt een mannending. Mannen kunnen niks loslaten. Van hun jeugd tot hun eerste liefde niet. Altijd komen ze er weer terug.

In het geval van motorrijden is het natuurlijk wel een pré als je niet zo makkelijk iets loslaat. ;)
 
Brikken zijn echt een mannending. Mannen kunnen niks loslaten. Van hun jeugd tot hun eerste liefde niet. Altijd komen ze er weer terug.

In het geval van motorrijden is het natuurlijk wel een pré als je niet zo makkelijk iets loslaat. ;)

Mwah, mijn 1e motor was een CBR600 uit 1996 als ik het goed heb. Puur gekocht omdat ik wist dat het een goede beginners motor was (25kw was ie)
Heb dat ding in de prak gereden (zonde maargoed) , heb er nooit echt moeite mee gehad.
Karakterloos ding die het altijd deed, altijd netjes liep, en geen onderhoud nodig had.

Ik vond het dan ook erg leuk dat er op een zekere dag een bougie mee ophield, leuk 3 cilinder geluid en rottig lopen ! Eindelijk hapert er iets !

Dat was dat.

Daarna tegen een betonblok die midden op de weg stond geparkeerd, en toen snel de motor gekocht die ik eigenlijk sinds mijn 16e al wou hebben : Een XT500 8-)
Die is uit mijn geboortejaar en heb ik ook (helaas) een keer flink gecrashed :+
Weer netjes opgeknapt, want je droom motor doe je gewoon niet weg.
Toen die in elkaar zat de oude CB77 gekocht en ook nog opgeknapt.

En me brommertje, de CB50 (met 80cc en motorkenteken) heb ik ook nog, en geen plannen om weg te doen. Komt dat vroeg of laat ook nog wel een 125cc 2 cilinder blok onder, die natuurlijk lang geleden al is gekocht, en zo krijg je steeds meer troep :+
 
Mijn vriendin heeft een cb500 four uit 1972 ofzo.. Ze heeft aardig wat van het werk aan mij uitbesteed... :+ maar ze weet er zelf ook het een en ander vanaf inmiddels... moet ook wel aangezien ik volgens haar regelmatig 'motor-monologen' aan het houden ben...
Hier is ze de stationairsproeiertjes aan het vervangen:

s5036066.jpg

Ik hoefde ze alleen aan te wijzen.. ;-)
 
Laatst bewerkt:
@KwaSuz:
Misschien is dat dan een vrouwending; een motor schattig noemen.. ^^" Mijn excuses heren :)

Bij deze een plaatje van het kleine, lichte motortje ;)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan