Oude Brikken in Italie

Laffie

MF veteraan
29 mei 2001
1.562
0
Dommelen
Wie herkend van onderstaande foto's het merk en type....?
full
 
Dat rode ding op de laatste foto is volgens mij een Motom
Das een iteljaans merk die oa brommers hebben gebouwd.
Hier in nederland zie je ze wel eens op oldtimer beurzen/ritten voor brommers. 48cc 4taktblok met heel aparte stangenconstructie op het stuur waar je normaal gesproken kabels of bij motoren leidingen zou verwachten.

De een na laatste foto, die grijs/blauwe buikschuiver is denk ik een cimatti of een italjet, eveneens hier in nederland verkocht als bromfiets. En de rood/gele damesbrommer doet me denken aan een NSU quickly, die zal iedereen boven de 40 wel kennen.

Die kerel heeft duur spul staan zo te zien :P zie dat hier in nederland maar eens te vinden in goeie staat. Vooral zo'n motom en buikschuiver wordt moeilijk.
 
Laatst bewerkt:
Ach, reed laatst in Duitsland langs een tent waar ze een Kawa 3 cylinder tweetakt op een paal hadden staan.. Vond ik ook best zonde eigenlijk.

Maar ja, als die dingen stuk waren of rot, staan ze nu tenminste on display.
 
Laatst bewerkt:
Hier ben ik hélemaal mee oneens... zonde!!! -O-

Zeker weten doe ik het niet, maar het lijken mij antieke bromfietsen. Er zit iig géén Kreidler Florett van 1970 bij, want die heb ik *D :Y :+

Groeten,

Karl
 
nsu quickly ? ,....denk van niet ,...Italië was 't land van de motortjes en brommertjes ,...die oldies zullen denk ik wel van eigen bodem wezen....
 
Wie herkend van onderstaande foto's het merk en type....?[afbeelding]
:) :) dit is volgens mij een gitan
heb daar de herenuitvoering van staan :Y
dit was in 1963 de eerste bromfiets op de nederlandse
markt met voetschakeling
in nederland heette deze brommers tansini omdat er al een merk
was die gitane heette en dat leek teveel op elkaar
de eigenaar van die fabriek was GIno TANsini
dus in italie de eerste 2letters van voor en achternaam
en hier alleen de voltallige achternaam verzonnen door de
importeur andre huige,inderdaad die later garelli ,s geimporteerd heeft
greets
 
Was afgelopen jaar in Italie op vakantie, eigenaar van de vakantie appartementjes had een guzzi falcone. Gaat nog gewoon brood halen op die fiets _O- :} geweldig.

Zit je bij een plaatselijk kroegje komt er een ruim 40 jaar oude mv 175cc aan rijden met een vent erop die nog eens 2x zo oud was. wederom :}
Dus ik een foto maken, krijg ik een heel verhaal te horen met een afsluitende klop op mijn schouder......... waar het over ging, geen flauw idee.

Dit jaar weer italie..... *O*
 
Guzzi Falcone ? .......die "ouwe", eerste echte met open vliegwiel ,.......
of die latere uit de begin jaren 70 ,....vliegwieltje is daar verborgen ,.....waren maar een paar van in nederland verkocht toen.....
 
Bagger pc... :( heb ik eindelijk meerdere fotoos gevonden, krijg ik ze niet op MF.
allerlei foutmeldingen etc.....

Ding zou eigenlijk het raam uit moeten........

Anyway tis dus een falcone met open vliegwiel en voor zover mijn italiaans reikt nog in de eerste lak.
wel was het blokkie al een keer nagekeken.

Helaas was de eigenaar ook al bekent met liefhebbers prijzen. Te koop is alles..... maar nie voor wienig dus..
 
voor zover ik dat foto'tje kan bekijken .......
Dit betreft een gerestaureerde motor ,....die eigenaar is zelf liefhebber,.....geen kans dat ie
voor een appel en een ei uit handen gaat....
 
nee joh ,....daar sta ik boven hoor.
...wel word ik af en toe wel 's een beetje onpasselijk van anti-geluiden ( want praten noem ik 't niet ) van wijsneuzen die hun mening "van horen van" hebben ,.....en zelf nog nooit op een harley hebben gereden.
Vergeet even niet dat de meeste HD-rijders vroeger op Japanse ,Engelse en Italiaanse motortjes hebben gereden.
Een heleboel HD-rijders hebben ook een japanse "pekel-brommer" in hun schuurtje staan ,...
Ik ga NIET verkondigen dat HD een technisch verfijnde motor is , want dat is ie niet !
Dat moet ook niet , want dan willen "we" 'm niet ,.....want dan was ie namelijk net zo karakterloos, en klonk ie net zo suf als al die plagiaat/nep-harlies van kawa , suzuki , honda en yamaha.

:W :) ;)
 
Een mooie ouwe Ducati 750 "yellow sport" staat overigens nog wel op m'n verlanglijstje ,...zo'n leuk oudje kost een paar centen ....
....maar ja ,......momenteel is de poen effe op ..... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan