Oude Brikken Landmark Rally 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ga ze a.s. vrijdag dronken voeren- es kjken of er wat informatie uit komt....

mocht dat niet lukken, is er ook de zaterdag nog })



:+
 
Voor de nieuwsgierigen, de besluitvorming over de te kiezen landmarks is al geruime tijd rond, dat is het punt niet. Kan er verder niet meer over zeggen dan dat ik er op oudejaarsavond naast de traditionele oliebollen een vers topic van hoop te bakken!

Ik wil er wel over kwijt dat er per provincie een eerste en tweede landmark is gekozen omdat er zo enthousiast is ingezonden. Tweemaal 12 nominaties dus. En nu is het in het juryberaad nog ff worstelen wat we met de tweede serie van 12 aanwillen en hoe we de inzenders gaan waarderen. Daar zit nog een kink in de kabel, de tweede serie staat op gespannen voet met het vroeg genomen besluit om alleen de eerste twaalf genomineerden op voorhand te honoreren met punten. Kortom, haken en ogen en de tijd zal het leren of de wal keert eenvoudig het schip!

Ik ben er dus deels nog niet uit en er zal nog een juryberaad in real live dan wel via de mail, telefoon of wat dan ook volgen op dit punt. Wat ik overigens bij mijzelf ook bespeur is dat ik het ontzettend jammer vind om niet het vooruitzicht te hebben, zelf ook deel te kunnen nemen. Wellicht wordt het weer wat leuker als de competitie echt in gang is en de flow er weer inkomt met nieuwe of het uitwerken van al geopperde ideeën.

Buiten kijf staat dat er twaalf eerst gekozen landmarks zijn en er in feite al bekend is hoe de competitie eruit ziet bij de 'aftrap' uitziet en dat 1 januari 00.00 uur het moment suprème daarvoor is en blijft!

:W
 
Laatst bewerkt:
Voor de nieuwsgierigen, de besluitvorming over de te kiezen landmarks is al geruime tijd rond, dat is het punt niet. Kan er verder niet meer over zeggen dan dat ik er op oudejaarsavond naast de traditionele oliebollen een vers topic van hoop te bakken!

Ik wil er wel over kwijt dat er per provincie een eerste en tweede landmark is gekozen omdat er zo enthousiast is ingezonden. Tweemaal 12 nominaties dus. En nu is het in het juryberaad nog ff worstelen wat we met de tweede serie van 12 aanwillen en hoe we de inzenders gaan waarderen. Daar zit nog een kink in de kabel, de tweede serie staat op gespannen voet met het vroeg genomen besluit om alleen de eerste twaalf genomineerden op voorhand te honoreren met punten. Kortom, haken en ogen en de tijd zal het leren of de wal keert eenvoudig het schip!

Ik ben er dus deels nog niet uit en er zal nog een juryberaad in real live dan wel via de mail, telefoon of wat dan ook volgen op dit punt. Wat ik overigens bij mijzelf ook bespeur is dat ik het ontzettend jammer vind om niet het vooruitzicht te hebben, zelf ook deel te kunnen nemen. Wellicht wordt het weer wat leuker als de competitie echt in gang is en de flow er weer inkomt met nieuwe of het uitwerken van al geopperde ideeën.

Buiten kijf staat dat er twaalf eerst gekozen landmarks zijn en er in feite al bekend is hoe de competitie eruit ziet bij de 'aftrap' uitziet en dat 1 januari 00.00 uur het moment suprème daarvoor is en blijft!

:W

Nah, dat wordt het niet dan....
Ben geen van de juri, maar wel even terugfluiten naar de OP!

1 per Prov was het doel, en dat blijft het ook vind ik..........?
2 per Provincie is niet meer de Landmark 2010, die ik voor ogen had dan.

Owhja, (vriendin zegt, ja meer ritjes) ik zeg: dat is niet het uitgangspunt!

Beraad, owh Juri, en laat het zoals afgesproken.......OP.

Ik heb naast de Landmark rally 2010, nog meer afspraken hoor... :Y





Kijk maar wat jullie doen, maar 2 per provincie? dan haak ik af!

Groet WimVF.
 
Nah, dat wordt het niet dan....
Ben geen van de juri, maar wel even terugfluiten naar de OP!

1 per Prov was het doel, en dat blijft het ook vind ik..........?
2 per Provincie is niet meer de Landmark 2010, die ik voor ogen had dan.

Owhja, (vriendin zegt, ja meer ritjes) ik zeg: dat is niet het uitgangspunt!

Beraad, owh Juri, en laat het zoals afgesproken.......OP.

Ik heb naast de Landmark rally 2010, nog meer afspraken hoor... :Y





Kijk maar wat jullie doen, maar 2 per provincie? dan haak ik af!

Groet WimVF.

Je hoeft ze niet allemaal te rijden ;) , alleen als je echt wilt winnen natuurlijk. Voor de rest zijn het gewoon een boel mooie ritjes met een doel/bestemming i.p.v. wat rond toeren. En natuurlijk helemaal mooi als je een collega land mark rijder tegen komt *D FZR heeft er nog steeds veel zin in iig :Y
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik twee LMs per provincie wel een mooie ontwikkeling, dan heb je tenminste wat te rijden :] en je ziet nog eens wat van 't land :Y

Succes met de beslissingen :W
 
Een spel ontwikkelen, daar waren we mee bezig, spelregels bedenken die vanaf de daadwerkelijke start in 2010 geldend zijn. Zo staat de jury er momenteel in.

Het idee van de verdubbeling van het aantal landmarks betekent niet meteen het verdubbelen van het aantal ritten. Per rit kunnen twee landmarks worden aangedaan. Dat lijkt ons als jury niet onoverkomelijk en de competitie wat verlevendigen.

Natuurlijk is het buiten kijf dat vanaf de daadwerkelijke start de spelregels tussentijds niet meer kunnen worden gewijzigd. Nu zitten we nog in de fase van het optuigen van...........!

Naast de genoemde ritten heeft de jury ook nog het voornemen een soort van thema, surprise of (vies woord) bonusritten in te lassen. We kunnen het ook de jokers noemen en die op een andere wijze honoreren. Dus bereid je voor op verrassingen en bedenk bovenal dat meedoen mag, niet moet en bovenal voor het plezier is. Bij het instellen van 24 landmarks doen we ook meer recht aan de inzenders. Het aantal was groot en de moeite willen we graag honoreren.

Over de jokers is hier wel eerder melding gemaakt met de gepaste humor.

Ah wel, ik begin na enige tijd afwezigheid hier weer een beetje warm te draaien, alhoewel de kliksmilies niet werken en ook het venster speciale karakters het af laten weten. !!!???
 
Laatst bewerkt:
Tsja, da's lastig 2x12 landmarks.

Ik zou zeggen, rijden naar keuze, als je er maar eentje bezocht hebt, toch? :?

Nou, het idee was wel dat er 24x punten te verdienen zijn. Het lijkt wel of de competitie al van start is gegaan met de afweging van de individuele deelnemer of 24 landmarks scoren binnen een jaar haalbaar is. Wellicht haalt geen enkele deelnemer deze score en dan is de winnaar degene met de hoogste score. De rally is natuurlijk wel een wedstrijd, niet in snelheid maar wel in het doorzetten, organiseren, routes bepalen, kaartlezen, eventuele partner enthousiasmeren, tijd vrijmaken, motoronderhoud, fotograferen en vooral ook het duurrijden op de motor. We zijn tenslotte op zoek naar een kampioen!

Oh ja, ik vergeet de navigatie met zo'n 'toverdoosje'.

;)
 
Laatst bewerkt:
Nou, het idee was wel dat er 24x punten te verdienen zijn. Het lijkt wel of de competitie al van start is gegaan met de afweging van de individuele deelnemer of 24 landmarks scoren binnen een jaar haalbaar is. Wellicht haalt geen enkele deelnemer deze score en dan is de winnaar degene met de hoogste score. De rally is natuurlijk wel een wedstrijd, niet in snelheid maar wel in het doorzetten, organiseren, routes bepalen, kaartlezen, eventuele partner enthousiasmeren, tijd vrijmaken, motoronderhoud, fotograferen en vooral ook het duurrijden op de motor. We zijn tenslotte op zoek naar een kampioen!

Oh ja, ik vergeet de navigatie met zo'n 'toverdoosje'.

;)


Slechts 24 landmarks, allemaal binnen Nederland en met een héél jaar de tijd om er langs te rijden :] ? Dat zal toch niet zo'n probleem zijn :?

full
 
Laatst bewerkt:
Bedenk wel dat veel mensen slechts het weekend hebben om op te stappen.
En in die weekends zullen ze ook nog wel andere dingen te doen hebben, zodat je dan al gauw kan spreken van tijdgebrek.
 
Natuurlijk begrijp ik argumenten rondom vrije tijd, maar daar staat tegenover dat enige inspanning op diverse vlakken (eerder genoemd) natuurlijk wel inherent zijn aan een rally. Mogelijk blijken er ook rallyrijders te zijn die er een snipper- of vakantiedag aan willen wijden. Een paar dagen motorrijden in een buurland plannen en op de heen- en/of terugweg even een landmarkje meenemen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik het hier allemaal ga voorzeggen maar wij denken hier louter in oplossingen voor problemen die wijzelf maken. _O-

En verder geloof ik wel in de 'wedstrijdgeest' die gaandeweg het spel zal ontbranden, zeker als de eerste uitslagen bekend worden. Eenmaal toegekende punten verdienen verdedigd te worden. :]

Voor dag en dauw op de motor zitten terwijl je partner nog even op één oor verder droomt van jou, zijn of haar held op jacht naar de trofee en eeuwige roem. Waar krijg je heden ten dage nog zulke uitdagingen?

Juist, .............hier ........bij het Oude Brikken Landmarkspel! :X
 
Als je het echt bont wil maken doe je ze toch allemaal in 1 dag ;)
24 uur voor 24 landmarks....
Het kan wel :X

Gr. Vier


dat zou dan wel héél knap werk zijn _O-

Volgens mijn ervaring moet je per landmark gemiddeld een half uur bij de reistijd optellen, voor zoeken, het maken van de foto's etc. Goede voorbereiding maakt het verschil. Ik maak per landmark een A4tje met foto en beschrijving van het LM, plattegrondje van de directe omgeving, kaartje van de ruimere omgeving etc. alles wat tijdens de voorbereiding maar noodzakelijk lijkt voor vlot vinden van het LM.

een (verkleind) voorbeeldje:

full
 
dat zou dan wel héél knap werk zijn _O-

Volgens mijn ervaring moet je per landmark gemiddeld een half uur bij de reistijd optellen, voor zoeken, het maken van de foto's etc. Goede voorbereiding maakt het verschil. Ik maak per landmark een A4tje met foto en beschrijving van het LM, plattegrondje van de directe omgeving, kaartje van de ruimere omgeving etc. alles wat tijdens de voorbereiding maar noodzakelijk lijkt voor vlot vinden van het LM.

een (verkleind) voorbeeldje:

[afbeelding]

Twee landmarkjes per rit en dan zoveel voorpret met het plannen op de voorafgaande avond, da's toch prachtig. Bij eventuele tijdnood ter plekke van een Landmark broodtrommeltje en thermoskan koffie aanspreken. Men zal immers vaak op een landschappelijk mooie dan wel andersoortige interessante plek staan.

:W
 
Laatst bewerkt:
Bedenk wel dat veel mensen slechts het weekend hebben om op te stappen.
En in die weekends zullen ze ook nog wel andere dingen te doen hebben, zodat je dan al gauw kan spreken van tijdgebrek.

Ik ga voor de officieele Landmarks 2010.
Ik heb ook de nodige weekende dat ik wat anders heb...

Zoals gezegd, ik doe dan niet meer mee, als er besloten wordt:
Naar 2 landmarks per provincie, was ook niet de opzet van Ting Ting?

Ik hou dit topic wel in de gaten hoor :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan