Oude Brikken Landmark Rally 2014

[De puntentelling:
Die houden we simpel, vanaf het startpunt, waar de eerste foto gemaakt moet worden, de afstand via google maps naar het bezochte landmark in kilometers, waarbij per bezocht landmark een adres/plaatsbepaling moet worden gegeven en een uitleg over de relatie met WO1, voor zover die niet vanzelf spreekt.
Is het de bedoeling dat de foto plus de gegevens en de relatie via PB aan jou worden gezonden of hier in het topic worden getoond.

In het laatste geval kunnen heel erg luie mensen :o meeliften op de zoektocht van nijvere speurders.

Een oplossing zou kunnen zijn de foto hier en de uitleg per PB aan jou.
 
Is het de bedoeling dat de foto plus de gegevens en de relatie via PB aan jou worden gezonden of hier in het topic worden getoond.

In het laatste geval kunnen heel erg luie mensen :o meeliften op de zoektocht van nijvere speurders.

Een oplossing zou kunnen zijn de foto hier en de uitleg per PB aan jou.
Je kan ze ook opsparen en in de laatste maand de foto's en gegevens plaatsen, maar dan wordt het een saai topic. :')
 
Dan nog een vraag aan Nohome:

Als je meerdere monumenten/herdenkingsplaatsen in dezelfde plaats bezoekt of een route per deel van Nederland rijdt, telt dan elke plaats opnieuw mee voor de totaalafstand of wordt er een route geconstrueerd tussen deze plaatsen en telt de dan gevonden afstand :?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er zin in.

Als ik het goed begrijp levert elk LM punten op? Dus al ik een dagje naar Ieper ga en bij elk monument/bezienswaardigheid een foto maak dan telt elke LM mee voor de km's?
Om al die monumenten daar in de buurt te bezoeken heb je al een week nodig, gaat wel lekker snel dan. :+
 
Wij gaan voor de minste kilometers *O*

Aangezien wij altijd per auto en aanhanger naar het buitenland gaan ivm gezondheidsproblemen :+
Zo erg is het ook weer niet, binnen een afstand van 30 km van je huis heb je al 93 objecten van ww1 en binnen een afstand van 50 km bijna 200, daar ben je vast wel een tijdje mee bezig. ;)
 
Zo erg is het ook weer niet, binnen een afstand van 30 km van je huis heb je al 93 objecten van ww1 en binnen een afstand van 50 km bijna 200, daar ben je vast wel een tijdje mee bezig. ;)
Bij mijn telling van ca. 50 plaatsen reken ik dus de opgelapte stelling van Amsterdam en Nieuwe Nederlandse Waterline niet mee, evenals begraving van minder dan 5 militairen of vluchtelingen. Behalve als er een monument over de mobilisatie te vinden is.
 
Dan nog een vraag aan Nohome:

Als je meerdere monumenten/herdenkingsplaatsen in dezelfde plaats bezoekt of een route per deel van Nederland rijdt, telt dan elke plaats opnieuw mee voor de totaalafstand of wordt er een route geconstrueerd tussen deze plaatsen en telt de dan gevonden afstand :?
Het gaat per landmark, dus meerdere landmark in dezelfde plaats worden iedere keer vanaf het startpunt geteld. Maar er MOET wel een aantoonbare relatie zijn met de 1ste Wereldoorlog, bv de nieuwe Hollandse waterlinie heeft geen directe relatie met de eerste wereldoorlog, want de nieuwe Hollandse waterlinie diende ter vervanging van de uit eind 17e eeuw daterende Hollandse Waterlinie en draagt vanaf 1871 deze nieuwe naam. Zo ook de stelling van Amsterdam, de aanleg van de Stelling van Amsterdam werd geregeld in de Vestingwet van 1874, dus ook geen directe relatie met WO1.
Een voorbeeld van wel een directe relatie, en nee, dit is niet het startpunt ;)
Monument 1914 - 1918 op de boulevard te Scheveningen
Het grote monument dat op 20 september 1921 is onthuld op de boulevard van Scheveningen ter herdenking van de inspanningen van leger en vloot tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Is het de bedoeling dat de foto plus de gegevens en de relatie via PB aan jou worden gezonden of hier in het topic worden getoond.

In het laatste geval kunnen heel erg luie mensen :o meeliften op de zoektocht van nijvere speurders.

Een oplossing zou kunnen zijn de foto hier en de uitleg per PB aan jou.
Foto's kunnen direct geplaatst worden, ieder monument met een directe relatie met WO1 is goed, maar als jij dat niet wilt mag je ook alles opsparen en aan het eind alles insturen. 31 Dec 2014 sluit de inzendingstermijn, zoals bij elke rally.
 
Het gaat per landmark, dus meerdere landmark in dezelfde plaats worden iedere keer vanaf het startpunt geteld.
Is prima zo :Y
Foto's kunnen direct geplaatst worden, ieder monument met een directe relatie met WO1 is goed, maar als jij dat niet wilt mag je ook alles opsparen en aan het eind alles insturen. 31 Dec 2014 sluit de inzendingstermijn, zoals bij elke rally.
Dan plaats ik de foto's na het maken en bewerken hier met een volgnummer. De omschrijving plus de relatie, voorzien van datzelfde volgnummer, krijg je per PB toegestuurd. Is dat in orde :?
 
Is prima zo :YDan plaats ik de foto's na het maken en bewerken hier met een volgnummer. De omschrijving plus de relatie, voorzien van datzelfde volgnummer, krijg je per PB toegestuurd. Is dat in orde :?
Een prima idee, maar wel een plaatslocatie erbij graag ;)
 
Dan nog een vraag aan Nohome:

Bij veel plaatsen kan en mag je niet met de motor komen. Is dan voldoende dat je een foto van dat object maakt met de poppy duidelijk in beeld en met bijvoorbeeld je helm als garnering :?
 
Een prima idee, maar wel een plaatslocatie erbij graag ;)
Dan doe ik het zo: ik open één PB en geef daar elke keer een vervolgreactie op van de volgende objecten. In verband met het overzicht hoef ik hier geen reactie op, dan blijft alles overzichtelijk. En evt. ontvangstbevestiging kan je na de foto's in het topic geven.
 
Dan nog een vraag aan Nohome:

Bij veel plaatsen kan en mag je niet met de motor komen. Is dan voldoende dat je een foto van dat object maakt met de poppy duidelijk in beeld en met bijvoorbeeld je helm als garnering :?
Ja, ten alle tijden, respecteer de omgeving en de herdenkingsplaats, wel dan nog even een foto van de parkeerplaats, met de motor... :P
 
Je bent zo (1 januari) al aardig voor bereid Jaap :+
Een goed begin is het halve werk :+

Maar plannen van de bezigheden ligt nou eenmaal in de aard van het beestje O-)

Maar er zijn nog wel een paar maanden te gaan voordat je redelijk ontspannen kan rijden en er moeten ook nog een paar mederijders gezocht/gepolst worden en dat vraagt ook tijd :o
 
Laatst bewerkt:
Zo erg is het ook weer niet, binnen een afstand van 30 km van je huis heb je al 93 objecten van ww1 en binnen een afstand van 50 km bijna 200, daar ben je vast wel een tijdje mee bezig. ;)


Bij mijn telling van ca. 50 plaatsen reken ik dus de opgelapte stelling van Amsterdam en Nieuwe Nederlandse Waterline niet mee, evenals begraving van minder dan 5 militairen of vluchtelingen. Behalve als er een monument over de mobilisatie te vinden is.

ik heb er al een paar uur zoeken opzitten maar voor nederland haal ik de 10 (nog) niet
Het meeste komt uit in belgie waar in bijna elk gehucht wel een plaat met een gesneuvelde te vinden is

Zal wel weer in de verkeerde hoek zoeken :?
 
Het gaat per landmark, dus meerdere landmark in dezelfde plaats worden iedere keer vanaf het startpunt geteld. Maar er MOET wel een aantoonbare relatie zijn met de 1ste Wereldoorlog, bv de nieuwe Hollandse waterlinie heeft geen directe relatie met de eerste wereldoorlog, want de nieuwe Hollandse waterlinie diende ter vervanging van de uit eind 17e eeuw daterende Hollandse Waterlinie en draagt vanaf 1871 deze nieuwe naam. Zo ook de stelling van Amsterdam, de aanleg van de Stelling van Amsterdam werd geregeld in de Vestingwet van 1874, dus ook geen directe relatie met WO1.
Een voorbeeld van wel een directe relatie, en nee, dit is niet het startpunt ;)
Monument 1914 - 1918 op de boulevard te Scheveningen
Het grote monument dat op 20 september 1921 is onthuld op de boulevard van Scheveningen ter herdenking van de inspanningen van leger en vloot tijdens de Eerste Wereldoorlog.
Geldt dat ook voor de bunkers die in de eerste Wereldoorlog gebouwd zijn als extra verdedigingslinie tussen de beide forten?
 
Zo kan ik ook doorgaan. Er zijn tijdens de mobilisatie kilometers loopgraaf gemaakt. Van elke meter een foto en ik heb zo meer dan 1000 landmarks :+
Mee eens, maar die loopgraven zijn wel direct gerelateerd aan wo1, er zijn er zelfs ingericht als monument.
Hetzelfde geldt voor graven van soldaten, eerder gaf je al aan dat je begraafplaatsen met meer dan vijf meetelt.

Het wordt nog een lastige opgave om te bepalen wat wel en wat niet.
 
Mee eens, maar die loopgraven zijn wel direct gerelateerd aan wo1, er zijn er zelfs ingericht als monument.
Ik weet in ieder geval van 2 stelsels loopgraaf dat die de status van monument hebben.
Hetzelfde geldt voor graven van soldaten, eerder gaf je al aan dat je begraafplaatsen met meer dan vijf meetelt.
Ik ga dat aantal zeer waarschijnlijk terug brengen naar één als er een bijzonder verhaal aan vast zit.
Het wordt nog een lastige opgave om te bepalen wat wel en wat niet.
Voor mij telt dat als ze op één van de internetsites als monument of kenmerk van WO I aangemerkt worden of als er een bijzonder verhaal aan vast zit, zie hierboven bij graven.
 
mmm Ik heb helemaal niks met het oorlogs gebeuren maar ga toch mijn best doen :Y
:^

Een goed begin is het halve werk :+

Maar plannen van de bezigheden ligt nou eenmaal in de aard van het beestje O-)

Maar er zijn nog wel een paar maanden te gaan voordat je redelijk ontspannen kan rijden en er moeten ook nog
een paar mederijders gezocht/gepolst worden en dat vraagt ook tijd :o
[me="JooGhum"]meldt[/me] O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan