Oude Brikken Landmark Rally 2014

Is genoteerd *O*

Ik heb Ronald_010 en ET01 hier ook al gesignaleerd, nu Kawaidioot nog als vaste meerijder van de vorige keer porren.

Wauw!...indrukwekkende ritten kunnen dit worden.

Ik heb ergens in de maand mei op de BBC een documentaire gezien over het gangenstelsel en de "mijnenoorlog", zoals het genoemd werd. “The Somme: Secret Tunnel Wars” .
Bizar! :/


Ik rij graag mee en probeer ook wat ideeën aan te leveren.
*:)
 
Wauw!...indrukwekkende ritten kunnen dit worden.
Alleen al in Nederland kan je heel veel punten verdienen. En dan heb je Vlaanderen nog met in elk dorp minstens 1 monument voor de gevallen militairen in de "grote oorlog"
Ik rij graag mee en probeer ook wat ideeën aan te leveren. *:)
Zogauw we redelijk weer gaan krijgen benader ik jullie voor een evt. voorbespreking hier of ergens (bij mij :? ) thuis. Tegen die tijd kunnen we ook ideeën uitwisselen :Y
 
Laatst bewerkt:
Hors concours

Alvast een voorschot :+ In 2001 met een toertocht door noord Frankrijk op de terugweg het front bij Dixmuiden als stop gebruikt:

full


De achterste persoon in de loopgraaf ben ik *O*

Dat hele loopgravenstelsel is verstevigd door cementzakken die in korte tijd "versteenden"
 
En wat foto's van 99 jaar geleden, jaar 1915:

full


Mijn grootvader (meest linker figuur) tijdens de mobilisatie te Werkendam, en

full


Mijn grootmoeder daar op bezoek. Het ventje in de kinderwagen is mijn vader :+
 
Nu we toch bij Dixmuide zijn, die eerdere foto is hier genomen:

full


Het gebouwtje op de onderrand is een cafe:

full


En al je daar naar binnen gaat zie je dit op het dressoir staan:

full
 
Laatst bewerkt:
Nohome,

Gaaf initiatief. Ik ga zeker meedoen. Zo kan zelfs de vakantie nog punten opleveren!
Als iemand veel kilometers in de winter wil maken zonder kou te lijden: delville wood | Wereldoorlog1-locaties.nl
:]
Mogelijk kan ik met de Dürkopp, als ze goed wil lopen de regiopunten bezoeken.
Ben heel benieuwd wat dit allemaal in de loop van het jaar gaat opleveren.
 
Nohome,

Gaaf initiatief. Ik ga zeker meedoen. Zo kan zelfs de vakantie nog punten opleveren!

Mogelijk kan ik met de Dürkopp, als ze goed wil lopen de regiopunten bezoeken.
Ben heel benieuwd wat dit allemaal in de loop van het jaar gaat opleveren.
*O* Net als 2 jaar geleden met de oude ploeg :?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er klaar voor *O*

Alles op een rijtje gezet :+

Alleen een los graf op een grote begraafplaats zal moeilijk worden :( maar daar heb ik een oplossing voor klaar gemaakt :Y
 
Geldt dat ook voor de bunkers die in de eerste Wereldoorlog gebouwd zijn als extra verdedigingslinie tussen de beide forten?

Deze gelden wel, maar deze versterkingen zijn dan ook direct te relateren aan WO1.
Bij twijfel, via PB de vraag stellen.
 
Ikzelf zit met een plan om rond hemelvaart van Verdun naar Ieper te rijden via de slagvelden, lijkt iemand dat wat?
 
Ikzelf zit met een plan om rond hemelvaart van Verdun naar Ieper te rijden via de slagvelden, lijkt iemand dat wat?
Bij gebrek aan toertochten met oud-collega's moet ik eens in mijn agenda (die nu nog blanco is en ingevuld moet worden) ruimte is.

Maar ik houd het in gedachte en reageer wel als er meer bekend is welke dagen gereserveerd zijn binnen de familie :Y
 
Ikzelf zit met een plan om rond hemelvaart van Verdun naar Ieper te rijden via de slagvelden, lijkt iemand dat wat?
jaaaaaaa
even kijken hoe ik in tijd zit (waarschijnlijk geen probleem als juf) en geld (iets latstiger, dan maar ff sparen), en gekoppeld aan dat laatste, of mn achterband al vervangen is...
 
@jaap,
ik heb ook ergens zo'n foto van mijn grootvader (ja echt, mn pa was de jongste van 8) tijdens de mobilisatie
ff zoeken!
 
Dan nog maar een foto van dezelfde toertocht 2001 door Noord Frankrijk:

full


Cap Nez Gris (Swartenesse), monument ter herdenking van 1914-1918

Er staan in Dover (UK) en in New York (USA) soortgelijke gedenktekens.

De personen op de achtergrond zijn de collega's van school waarmee die toertocht gedaan werd.
 
Laatst bewerkt:
@Nohome

Bij een fort staan wel 147 exemplaren van hetzelfde soort. Moeten we dat net als een ereveld beschouwen als 1 object. Bij een andere plek staan een geschutstoren en 50 m verder een groepsschuilplaats, mag ik dat zien als 2 objecten :?

Er kan ook afgesproken worden dat alles wat bij 1 fort of stelling-onderdeel hoort als 1 object beschouwd wordt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bevestiging binnen dat ik het juiste vertrek punt heb *O*

Dan toch nog een vraag aan Nohome:
Telt het bezoek in je eentje aan dit object mee als object of alleen als startbewijs, zodat je naderhand met een groep rijders meer punten kan bijschrijven voor dit object :?
 
Ik heb de bevestiging binnen dat ik het juiste vertrek punt heb *O*

Dan toch nog een vraag aan Nohome:
Telt het bezoek in je eentje aan dit object mee als object of alleen als startbewijs, zodat je naderhand met een groep rijders meer punten kan bijschrijven voor dit object :?
:^

Ook de bevestiging ontvangen. *O*
 
Ik heb de bevestiging binnen dat ik het juiste vertrek punt heb *O*

Dan toch nog een vraag aan Nohome:
Telt het bezoek in je eentje aan dit object mee als object of alleen als startbewijs, zodat je naderhand met een groep rijders meer punten kan bijschrijven voor dit object :?
Het startpunt is niet meer dan dat, je moet er geweest zijn (en bewijzen met foto van motor en poppy :+ ) voordat je punten gaat verzamelen.
Dus met meerdere of alleen maakt niet uit in dit geval.

@Nohome

Bij een fort staan wel 147 exemplaren van hetzelfde soort. Moeten we dat net als een ereveld beschouwen als 1 object. Bij een andere plek staan een geschutstoren en 50 m verder een groepsschuilplaats, mag ik dat zien als 2 objecten :?

Er kan ook afgesproken worden dat alles wat bij 1 fort of stelling-onderdeel hoort als 1 object beschouwd wordt.
Een groep bij elkaar behorende objecten, zoals jouw voorbeeld bij Diksmuide, waar een gedenk object is, een loopgraven linie, een museum, de ruiterschans, en het beroemde cafe, dit is dan 1 object. De IJzer toren, die even verderop ligt, met de poort en andere objecten, geldt dan ook weer als 1 object.
Zo ook voor de waterlinie, waarbij de aangebouwde linies die wel een relatie met WO1 hebben, gelden ook als 1 object.
Bij twijfel, even per PB vragen
 
Terug
Bovenaan Onderaan