Oude Brikken Toer 2006

Status
Niet open voor verdere reacties.

TingTing

MF veteraan
25 apr 2003
9.113
0
Rotterdam
Voor het organiseren van een OBT voorjaar 2006 wordt een medebrikker gezocht. Toergebied Zuidwest Nederland oftewel Zuid hollandse Eilanden en/of Zeeland.
Ik meen dat er wel belangstelling is om deze kant eens op te komen.

Adviezen van de meer ervaren voorijders zijn uiteraard zeer welkom.


:Y
 
Ben geen voorrijder..uberhaubt geen toerder maar ken de omgeving tussen zevenbergen en baarle nassau als mijn broekzak...hoort dat er ook nog bij?
 
Ben geen voorrijder..uberhaubt geen toerder maar ken de omgeving tussen zevenbergen en baarle nassau als mijn broekzak...hoort dat er ook nog bij?

Hoi Bams, leuk, een reactie! Daar rij ik ook wel maar ben er minder bekend. Kennis van het gebied vind ik als voorijder wel nodig. Bij de vraag om mee te doen gaat het vooral om het fungeren als laatste opvallende rijder om de achterblijvers op koers te houden. Ik hoop dat je dit topic even wil blijven volgen! Alvast bedankt!
:}
 
Dat barrel van mij is knaloranje en gaat dankzij slechte afstelling nog steeds niet harder dan 100 gecombineerd met witte rook...opvallend genoeg? ik houd het in de gaten!
 
Ik ben een bar slechte weg-o-loog, dus mij wil je niet als routepuzzelaar of voorrijder :P .
Ik zal een bekende eens op dit topic wijzen, die is daar fff wat beter in en heeft moderrene middelen...... })
 
Dat barrel van mij is knaloranje en gaat dankzij slechte afstelling nog steeds niet harder dan 100 gecombineerd met witte rook...opvallend genoeg? ik houd het in de gaten!

Witte rook........100........ Met het eerste ben je als voorrijder herkenbaar en met het tweede achteraan misschien net te ..........

Achteraan moet bij tijd en wijle wat worden bijgetrokken, vraagt wat tempoversnellingen. Overigens ligt het tempo van een OBT niet hoog, het blijven brikken en een beetje genieten van de omgeving en elkaar als medebrikker is troef!
_O-

Overigens heb ik ook een oranje bike, heet geloof ik Candy Red in Honda CBtaal, maar of dat de voorrijfiets wordt vraagt nog wat testwerk bij beter weer. Ik ga er wel vanuit. :]
 
Ik ben een bar slechte weg-o-loog, dus mij wil je niet als routepuzzelaar of voorrijder :P .
Ik zal een bekende eens op dit topic wijzen, die is daar fff wat beter in en heeft moderrene middelen...... })

Ik heb een 'Tam Tam Gaan' maar het is onderweg lastig trommelen en op het vel is niks te zien. Ik ga er vanuit dat ik de weg weet en de rest volgt. Er kan hooguit mobiel gebeld worden en daartoe zal ik een nieuw 'oortje' moeten aanschaffen en het toestel goed zichtbaar op de fiets plaatsen. Een goede kaart zal moeten helpen. Ik streef ernaar de route tijdig bekend te maken zodat hij te downloaden is.
:Y
 
Ting Ting, Je liet in het R'dam Inc topic een berichtje achter dat je nog een organisator zoekt. Als je even specifiek aangeeft wat je nodig hebt, kan ik kijken of ik iets kan betekenen!
 
Ting Ting, Je liet in het R'dam Inc topic een berichtje achter dat je nog een organisator zoekt. Als je even specifiek aangeeft wat je nodig hebt, kan ik kijken of ik iets kan betekenen!

Hallo Marcules, tof :Y dat je zo snel reageert. Helaas ben ik nog niet in staat geweest een keer met jullie te toeren, staat me nog te doen en ik hou zo R'dam Inc als R'dammer in de gaten.

Bij een brikkentoer wordt het follow up systeem gebruikt. De voorrijder wijst bij voortduring de plaatsen aan waar de eerst volgende blijft staan om de mogelijk wat verwaaierde groep de richting te wijzen. Dat is nodig als de onderlinge afstand te groot is om elkaar op zicht te volgen en zeker op onoverzichtelijke plaatsen. Tot op het moment dat de liefst goed herkenbare achterrijd(st)er verschijnt zal degene die de weg wijst op de hem of haar aangewezen plek, meestal een afslag moeten blijven functioneren.
De achterrijd(st)er 'verlost' hem of haar van de taak en laat de 'wijzer' voor hem invoegen. Zo blijft de achterrijd(st)er altijd in positie.

Ik ga er vanuit dat met deze uitleg wel een inschatting gemaakt kan worden over de verlangde 'skills'! Uiteraard is het leuk om in het voortraject te overleggen over de te kiezen route en die als zodanig ruim van te voren te verkennen. Dat is zeker nodig. Kennis van het gebied en rij-ervaring daar zijn uiteraard mooi meegenomen. Tot zover, ik lees wel wat je kan betekenen!

Bij het vinden van een goede voorrijder sluit ikzelf het hek! Het gaat erom een OBT te organiseren in de Zuidwesthoek van de Pays-Bas! Alvast bedankt. :] :Y
 
Laatst bewerkt:
hoeveel kilometers gaan der ongeveer gereden worden ( Bij Benadering ?)

Ola Natas, voor dit moment ga ik uit van ca. 130 km. Daarbij moet voor ogen gehouden worden dat het wat meer wordt als we echt gaan 'eilandhoppen'! Maar 150 km. is echt wel de max! Ik heb zojuist wat mooie kaarten aangeschaft en zal globaal eens kijken wat er dan uitgezet kan worden met een goed bereikbaar en herkenbaar vertrekpunt. Door de bank genomen is het mijn ervaring dat daarvoor een MacD. wordt genomen maar het is me ook gebeurd dat er een minder herkenbaar maar wel zo leuke zaak met een goede parking op het menu stond. Bij mijn eerste, de Oude Brikken Bloesem Toer was dat het geval :} ,. Kwestie van de mogelijkheden even tsjekken. Het thema is met droge voeten het water ontmoeten! :?
Voor dit moment staat de zuidelijke polderrand van Rotterdam mij voor ogen als een vertrekpunt, :} Wordt het een cirkeltoer of komt het eindpunt richting Brabant te liggen, dat is nog de vraag. O-)
 
YESSSSS, een OBT in zuidwest NL, deze hoek hebben we nog niet gehad :} :}
Als ZO-nederlander kan ik weinig hulp voor je betekenen, maar het topic staat gemarkeerd.

Right on brother magnamaniac, ff onderdeur Nederland door ergens in het voorjaar! Ik ben het niet vergeten dat die hoek nog niet aan bod is gekomen en alle support is welkom, het gaat om de spirit! :]
 
Nou Ting Ting, ik ben er bij hoor; als voorrijder, hekkesluiter, aanwijzer, verkenner of wat dan ook. Zolang het niet alles tegelijk is he? :+

Stuur me maar een mailtje, Marcules@mail.com, dan hebben we het er even verder over!
 
Nou Ting Ting, ik ben er bij hoor; als voorrijder, hekkesluiter, aanwijzer, verkenner of wat dan ook. Zolang het niet alles tegelijk is he? :+

Stuur me maar een mailtje, Marcules@mail.com, dan hebben we het er even verder over!

Marcules, heel mooi! Samenwerking beklinken! Vanavond neem ik er eentje op jouw gezondheid! Ik mail wat gegevens zodat we tot een persoonlijk overleg kunnen komen! :}
 
Mijn gedachte routepuzzelaar is kennelijk niet thuis.
Zal wel elders zijn voor viering jaarwisseling.

Zou het mogelijk zijn 1 van de opvallende dingen, die met water te maken hebben, aan te doen tijdens de tocht?
Zoals bijv de Maesland kering bij Maasluis(?), om vervolgens met de pont over te gaan naar Rosenburg?
Is misschien een vernieuwend element in de OBT-historie; een bezoek aan een bijzonderheid.
 
Ola Natas, voor dit moment ga ik uit van ca. 130 km. Daarbij moet voor ogen gehouden worden dat het wat meer wordt als we echt gaan 'eilandhoppen'! Maar 150 km. is echt wel de max! Ik heb zojuist wat mooie kaarten aangeschaft en zal globaal eens kijken wat er dan uitgezet kan worden met een goed bereikbaar en herkenbaar vertrekpunt. Door de bank genomen is het mijn ervaring dat daarvoor een MacD. wordt genomen maar het is me ook gebeurd dat er een minder herkenbaar maar wel zo leuke zaak met een goede parking op het menu stond. Bij mijn eerste, de Oude Brikken Bloesem Toer was dat het geval :} ,. Kwestie van de mogelijkheden even tsjekken. Het thema is met droge voeten het water ontmoeten! :?
Voor dit moment staat de zuidelijke polderrand van Rotterdam mij voor ogen als een vertrekpunt, :} Wordt het een cirkeltoer of komt het eindpunt richting Brabant te liggen, dat is nog de vraag. O-)

Effe kijken hoe mijn nek zich houdt en of ik dat ga redden , eerst naar r`dam , dan toeren en dan weer terug .

mijn voorkeur gaat dan uit dat de tour ergens in brabant ophoud (dan kom ik mischien nog thuis).

maar het kan goed zijn dat met het hoger stuur nu op de brik dat ik veel minder last heb en wat meer kan rijden dan de 50 tot 75 die ik nu kan maken eer de pijn te veel wordt
 
Mijn gedachte routepuzzelaar is kennelijk niet thuis.
Zal wel elders zijn voor viering jaarwisseling.

Zou het mogelijk zijn 1 van de opvallende dingen, die met water te maken hebben, aan te doen tijdens de tocht?
Zoals bijv de Maesland kering bij Maasluis(?), om vervolgens met de pont over te gaan naar Rosenburg?
Is misschien een vernieuwend element in de OBT-historie; een bezoek aan een bijzonderheid.

oude brikker, jij kan gedachte lezen of heb ik al wat weggegeven. Ja, een beetje een thematoer staat me wel aan. Hier te lande staan grote dingen te gebeuren maar of dat per motor zichtbaar gemaakt kan worden. Een enkel punt komt zeker aan bod omdat daar een leuke weg loopt. Het betreft het maken van 'nieuwe natuur' je gelooft het niet die naam en het hangt samen met het beperkte herstel van het getijde. De zaak gaat permanent op een kier hier! Is overigens wel een inspiratiebron, dat water. Grotere infrastructurele kunstwerken in de route verwerken is een optie. _O- Moeten we dan toch over de Erasmusbrug, koffie bij Hotel New York en dan de polder in? *O* Big city, big, big city!

Ik weet het nog niet! Wel eens wat anders! Ik moet alles eens met nieuwe ogen gaan belijken! :W
 
Effe kijken hoe mijn nek zich houdt en of ik dat ga redden , eerst naar r`dam , dan toeren en dan weer terug .

mijn voorkeur gaat dan uit dat de tour ergens in brabant ophoud (dan kom ik mischien nog thuis).

maar het kan goed zijn dat met het hoger stuur nu op de brik dat ik veel minder last heb en wat meer kan rijden dan de 50 tot 75 die ik nu kan maken eer de pijn te veel wordt

Ola wederom, je hebt nog effe! Ik plan het na de KKT. Ik hoop dat het beter gaat tegen die tijd. Beterschap en ook voor vanavond plezier!
;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan