Oude Honda mee op reis, half jaar Italië

Ewoud

MF'er
8 nov 2001
82
0
Scarperia, Mugello.
Ja ja, het gaat dan toch eindelijk gebeuren. 2002 Beloofd een heel goed jaar te worden. Het begon al goed met de aanschaf van m\'n eerste motor. Het word nu nog mooier met de kans op een baan bij een camping rond Firenze (Toscane :} ). Sluit niet echt aan bij m\'n CV, maar het is een begin. ZONNETJE 8-)

Da\'s mooi allemaal. Gaan we de taal leren, cultuur snuiven en dankbaar gebruik maken van de mooie heuvel weggetjes.

Nu komt het dus; Hoe krijg ik die 26 jaar oude Honda het best (makkelijkst) naar Italië, liefst ook met zo min mogelijk kosten. Iemand tips misschien?
 
Het is 1600 Km.(!!!) Ik weet niet of ik dat m\'n Honda dat aan durf te doen. Laat staan mijzelf...

Het gaat dus om andere opties dan :]

Als ik daar ben, moet ik 40 uur p/w werken verdeeld over 6 dagen. Ga ik dus een nieuw vak leren; Web sites bouwen. Een beetje off topic, maar wat moet je hebben (SW) en wat moet je kunnen?

Er is nog bijna niemand in Toscane die een vlotte site kan bouwen.
 
Voel het avontuur en haal die Honda uit de schuur! En gaat er wat fout kan je meer culturen snuiven ;) De Duitse of de Oostenrijkse ofzo :)
 
Gas met dat ding! Drie dagen is makkelijk te doen toch. Anders neem je een week de tijd, lekker binnendoor tuffen.

Websites bouwen is technisch een eitje, zelfs ik kan het (een beetje). Probleem is vaak de layout en teksten die erin moeten komen. Veel plezier daaro!
 
Als ik daar ben, moet ik 40 uur p/w werken verdeeld over 6 dagen. Ga ik dus een nieuw vak leren; Web sites bouwen. Een beetje off topic, maar wat moet je hebben (SW) en wat moet je kunnen?

Er is nog bijna niemand in Toscane die een vlotte site kan bouwen.

Kan niemand daar een site bouwen? Dan kan je flink cash verdienen :) Als Software kan je bijv. Dreamweaver of Frontpage gebruiken, er is ook nog wel andere software... en verder Flash en Fireworks natuurlijk :)
Beetje java,php en asp programmeren kan ook geen kwaad. en als je verstand hebt van mySQL databases en toepassingen dan zit je volgens mij wel redelijk gebakken.
 
JK, TANX.

Nee, goede/mooie websites in/over Toscane zijn er maar zelden. Da\'s raar want volgens mij hoeven de kosten niet eens zo gek hoog te zijn... Dus ja, flink cashen daar :9~

Als ik op de motor stap, een kofferset aan te raden? En verder, gereedschap, bandenplak set, olie en??? :?

Dan zal ik m\'n laptop optuigen met: Dreamweaver, Flash, Fireworks en? Wie weet de juiste combi. voor een complete toolbox?

Java,php en asp programmeren, mySQL databases zal ik maar voor een later stadium laten. :z
 
JK, TANX.

Nee, goede/mooie websites in/over Toscane zijn er maar zelden. Da\'s raar want volgens mij hoeven de kosten niet eens zo gek hoog te zijn... Dus ja, flink cashen daar :9~

Als ik op de motor stap, een kofferset aan te raden? En verder, gereedschap, bandenplak set, olie en??? :?

Dan zal ik m\'n laptop optuigen met: Dreamweaver, Flash, Fireworks en? Wie weet de juiste combi. voor een complete toolbox?

Java,php en asp programmeren, mySQL databases zal ik maar voor een later stadium laten. :z

Een koffer is lekker ja. VOoral op lange ritten kan je toch wat troep in kwijt. SQL, Java, ASP en PHP kan ik ook niet hoor. ja SQL wel gekund, maar dat moet je wel een beetje blijven gebruiken. CGI-Bin trouwens ook niet vergeten... als je ze zelf kan programmeren is dat helemaal handig, maar dan moet je wel kiezen tussen linux cgibin of windows ;)

Ik gebruik zelf Frontpage (2002), vind ik lekkerder werken dan Dreamweaver. ZOrg niet dat je Dreamweaver en Frontpage SAMEN gaat gebruiken want dan ziet de layout er vaak f*cked up uit.

Maar nu genoeg gelult over computers.. bah! :r
doe mij maar motoren :)

[motor]
Ennuh die CB is zeker luchtgekoeld? Anders misschien nog een litertje koelvloeistof voor de zekerheid :) En groene kaart meenemen... en misschien de verzekering melden dat je een tijdje in het buitenland zit (moet je dacht ik melden als je voor langere tijd gaat).
 
Ooit hulp nodig, stuur een mailtje naar mijn prive adres en ouwehoeren we erover, hangt af wat je allemaal wilt wat de beste pakketten zijn, voor de vormgeving is dreamweaver inderdaad een mooi begin...
 
Het is 1600 Km.(!!!) Ik weet niet of ik dat m\'n Honda dat aan durf te doen. Laat staan mijzelf...

Ben zelf 3 jaar geleden met mijn XS uit 1978 naar toscane geweest en terug. Als je rustig aan doet is er niets aan de hand. Lekker binnendoor Luxemburg en Zwitserland. zo\'n 4000km. Geweldig!


Anders geef me maar geld voor benzine. Dan rij ik hem wel voor je naar Toscane! :]

[edit]
Zie icoontje: op 2000m bergpas in Zwitserland tijdens die vakantie.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan