Oude keerring wil niet loskomen

DonavanD

MF'er
3 aug 2010
40
9
Almere
Het gaat om (merk, model, bouwjaar, tellerstand): Honda Deauville NT650V BJ2000
Het probleem is (wees zo duidelijk mogelijk): Tijdens het vervangen van de keerringen, wat bij de 1e poot prima zonder enig probleem lukte, aan de 2e poot begonnen, exact alle stappen het zelfde uitgevoerd als bij poot 1 en zoals beschreven in de how-to.

Nu is het alleen zo dat ik de oude keerring er niet uit getikt krijg met de binnenpoot en het lijkt als ik met een beetje kracht stoot dat de binnenpoot "vast" slaat in de keerring, deze moet je dan met contra tikken weer los maken en dan beweegt hij verder weer zonder problemen en/of geluiden etc.

Heb zelf bewust nog geen andere methodes geprobeerd ivm ik niks wil beschadigen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Bij het avondeten zat ik in eens te denken, ik heb hier van t werk ook oplosalcohol staan, dit zou IN THEORIE het rubber binnen een half uur weg vreten maar als het goed is het ijzer niet aan tasten. betreft Isopropanol alcohol 99% puur, zou dit kwaad kunnen te gebruiken? iemand ervaring mee?
 
Bij het avondeten zat ik in eens te denken, ik heb hier van t werk ook oplosalcohol staan, dit zou IN THEORIE het rubber binnen een half uur weg vreten maar als het goed is het ijzer niet aan tasten. betreft Isopropanol alcohol 99% puur, zou dit kwaad kunnen te gebruiken? iemand ervaring mee?
Slecht plan,
De resten gaan ergens heen waar jij ze niet wil hebben en niet bij kunt om weg te halen.
Volgens zwerven ze door de olie en komen ergens waar dat problemen op kan leveren.
Hou die alcohol maar bij je avondeten.🍻
 
Je gaat de boel toch schoonmaken en de olie vernieuwen ???
Dat sowieso ja, heb nieuwe keerringen liggen en nieuwe olie, als t goed is zijn dinsdag ook mn nieuwe stofkappen binnen en dan lekker helemaal fris en nieuw aan de voorvork, dan verder kijken wat er nog gedaan moet worden, vermoed een hele hoop, was winterplan maar niet van gekomen ivm werk.
 
Kijk ook je glijbussen gelijk goed na he.


Je hebt toch wel dat boutje onder in je poot eruit he dat boutje met die koperen ring waar de olie uitloopt als je hem eruit draait vraag het maar dont kill me

En verder lees de rest van de tips nog even door succes man
 
Toch is bruut geweld gebruiken het enigste wat helpt,ik heb ook wel dit meegemaakt, ben gewoon blijven beuken
en dat was zo extreem dat ik de geleiderbussen door de keerring heen getrokken heb,maar hij was er wel uit..
 
Wat een zooitje :X
Niet laten smelten.
Maar de keerring is in beginsel zwakste stukje. Zit weliswaar metalen ring in, maar is rap los, indien warm.

Ik verkies ring warm stoken boven poot warm stoken. Of zelfs doorslijpen.

Fijnste is om dan ook haakje te hebben of er uit te trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan