Oude keerring wil niet loskomen

DonavanD

MF'er
3 aug 2010
40
9
Almere
Het gaat om (merk, model, bouwjaar, tellerstand): Honda Deauville NT650V BJ2000
Het probleem is (wees zo duidelijk mogelijk): Tijdens het vervangen van de keerringen, wat bij de 1e poot prima zonder enig probleem lukte, aan de 2e poot begonnen, exact alle stappen het zelfde uitgevoerd als bij poot 1 en zoals beschreven in de how-to.

Nu is het alleen zo dat ik de oude keerring er niet uit getikt krijg met de binnenpoot en het lijkt als ik met een beetje kracht stoot dat de binnenpoot "vast" slaat in de keerring, deze moet je dan met contra tikken weer los maken en dan beweegt hij verder weer zonder problemen en/of geluiden etc.

Heb zelf bewust nog geen andere methodes geprobeerd ivm ik niks wil beschadigen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
kreeg mijn kering er zo zonder problemen uit maar wordt een te lang verhaal hoe ik dat heb gedaan verder.

En je hebt gelijk Rob er zit een stalen ring in die kering


lees verder mee morgen meer nieuws
 
Laatst bewerkt:
Snap ik het nou nog steeds niet? Ik krijg een beetje een deja vu.

De glijbussen, welke nog onder de stofkap en keerring zitten, grijpen in elkaar. De onderste bus schuift in de bovenste bus waardoor de bovenste bus alleen maar harder in zijn zitting wordt geduwd en dus op dat moment alleen maar vaster zit.

Wat gaat het verwijderen van de keerring daar aan verhelpen? Grijpen de bussen dan magisch niet meer in elkaar?
 
Snap ik het nou nog steeds niet? Ik krijg een beetje een deja vu.

De glijbussen, welke nog onder de stofkap en keerring zitten, grijpen in elkaar. De onderste bus schuift in de bovenste bus waardoor de bovenste bus alleen maar harder in zijn zitting wordt geduwd en dus op dat moment alleen maar vaster zit.

Wat gaat het verwijderen van de keerring daar aan verhelpen? Grijpen de bussen dan magisch niet meer in elkaar?
het bovenste lager zit dan los
 
Misschien had ik wel een uitzonderlijk geval dan, want ik kreeg de bende nog niet uit elkaar zonder keerringen.

Toen ik de binnenpoot door had geslepen en naar binnen laten glijden trok ik de glijbussen er zo uit.
 
Misschien had ik wel een uitzonderlijk geval dan, want ik kreeg de bende nog niet uit elkaar zonder keerringen.

Toen ik de binnenpoot door had geslepen en naar binnen laten glijden trok ik de glijbussen er zo uit.
met keerring eruit is het een kwestie van beleid en gevoel. Niet van kracht. Meer kracht = meer vast.
 
Vandaag helaas wegens omstandigheden niet toegekomen verder te gaan. Hoop vanavond nog even te kunnen kijlen en anders morgen mrt mn extra vrije dag.

Iemand toevallig ook een wphb voor de volgende klussen die ik nog moet doen na de keerringen
 
Inmiddels al weereven bezig. Met olie erin en persen is de keerring aan 1 kant omhoog gekomen en zich nu schuin in zn huisje. Bijna zo ver dat ik veiligeen priem/schroevendraaiereronderkan krijgen
Aan de hoge kant tegenhouden met stukje hout of kunstof, zodat de lage kant ook omhoog komt.
Als je hem weer vlak hebt voorzichtig doorpersen, en indien nodig de hoge kant weer tegenhouden.
 
Aan de hoge kant tegenhouden met stukje hout of kunstof, zodat de lage kant ook omhoog komt.
Als je hem weer vlak hebt voorzichtig doorpersen, en indien nodig de hoge kant weer tegenhouden.
Zit die al te hoog voor. Bouwd geen druk meer op olie spuiter langs.

Edit: hrb hem weer op zn plek gekregen met de pers. Nu jou optie proberen met tegendruk op de losse kant
 
Laatst bewerkt:
Keerring licht er uit en de brede ring die er direct onder zit ook. Maar 1 van de glijbussen zit vast geslagen. De binnenpoot beweegt wel vrij op en neer maar komt er niet uit
 

Bijlagen

  • 15879920575125826127737807344856.jpg
    15879920575125826127737807344856.jpg
    883,2 KB · Weergaven: 7
  • 15879920713624839444746291953698.jpg
    15879920713624839444746291953698.jpg
    840,2 KB · Weergaven: 7
Hehe. Na veel rammen en trekken 2 bussen kruipolie en een oververhitte verfbrander is hij er uit...

Wel is alles qua schuifbussen aan vervanging toe.

Thx voor alle hulp.
Nog wel de vraag, heeft iemand een werkplaatshandboek voor een deauville uit 2000 voor de volgende klussen aan de motor.
 

Bijlagen

  • 15879937874038492407224041688538.jpg
    15879937874038492407224041688538.jpg
    920,5 KB · Weergaven: 9
Hehe. Na veel rammen en trekken 2 bussen kruipolie en een oververhitte verfbrander is hij er uit...

Wel is alles qua schuifbussen aan vervanging toe.

Thx voor alle hulp.
Nog wel de vraag, heeft iemand een werkplaatshandboek voor een deauville uit 2000 voor de volgende klussen aan de motor.
Zagen die glijbussen van je andere vork er ook zo uit ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan